• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Maria84

Sliter mitt hår snart på det här med presenter till dagisfröknarna, kommer inte på nåt! Ska in och beställa blommorna sen till studenterna innan jag hämtar Liam så jag får väl springa i lite fler affärer och se om jag kan hitta nåt..

• Fru T
    LillaLilli skrev 2009-06-10 11:22:34 följande:
    ja där trodde vi nog allt att du skulle ha din bebis nu Linda. men får trösta sig med att det inte är alls långt kvar till på söndag. Det är ju för tusan onsdag (?) idag!

Det är låååånga dagar nu sä har 11 dagar över tiden
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • LillaLilli
    Fru T skrev 2009-06-10 11:28:07 följande:
    Det är låååånga dagar nu sä har 11 dagar över tiden
    ja det kan jag verkligen tänka mig! fy tusan. min kompis födde barn inatt och hon va 9 dagar över tiden tror jag det va. hennes första va 13 tror jag. måste kännas jobbigt som tusan.
    men igår morse skrev hon till en annan vän att det inte skulle komma någon bebis den dagen heller, men det gjorde det! så kan ju gå fort med. hoppas det smäller till för dig snart!
  • JePaLuLi
    Maria84 skrev 2009-06-10 11:17:15 följande:
    Jag hade ju tid för igångsättning på en torsdag med Lucas och han kom ju söndagen innan men precis som du så har jag vänner som fått nån eller några dagar före igångsättningen bara
    Ja oftast är det väl så att det sätter igång av sig själv.
    Det verkar som att den där tiden för igångsättning trigagr igång nåt
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-06-10 11:00:57 följande:
    Sitter och kollar vitvaror till vårat andra hus, har hittat det billigaste hittills på 20.000 men vill få ned priset på spisen lite till så jag letar och letar men hittar ingen billigare än 6000:- men det måste det väl finnas tycker jag. Behöver få hem vitvarorna nästa vecka eftersom köket sätts ihop denna helg om allt går som planerat, vilket inget gör just nu tycker jag. Det ska vara inflyttningsklart den 29:e juni och det är massor kvar att göra så det är stress, stress, stress!
    har du kollat media mark(tror jag den heter)ute på ingelsta i norrköping?de har jättebra priser
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-06-10 11:31:47 följande:
    Ja oftast är det väl så att det sätter igång av sig själv.Det verkar som att den där tiden för igångsättning trigagr igång nåt
    mamma tror Joen tittade ut för att mamma såg ett slut när hon fick tiden för igångsättning å då slappnade av... hon fick tiden ettpar dar innan han titta ut.

Jag är avslappnad å nästan uppgiven men inte fan har ja änns en liten samandragning ensengång, inte va ja känner iallafall...
  • Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-06-10 11:34:52 följande:
    har du kollat media mark(tror jag den heter)ute på ingelsta i norrköping?de har jättebra priser
    Nej har inte kollat där ännu men ska ringa dem i em. De har ju inga grejer på sin hemsida så man måste ju till butiken om man vill se sakerna. Men ska ringa om ialla fall en hällspis för torktumlare och tvättmaskin hittade jag ett väldigt bra paketpris på och en billig diskmaskin. Och kyl/frys tror jag inte att jag hittar billigare än på elgiganten.
  • Fru T

snäll mannen är då....

Ja gjorde mig goda äggmackor i till frukost idag men då vi inte har nån köksfläkt så öppna ja fönstret i köket när ja stekte...

tyvärr kommer ju delar av oset in i sovrummet..

mannen kommer upp nu ur sängen, klagar över att det luktar bränt (det gör det inte) går på toa, öppnar balkongdörren å går in i sovrummet å drar igen dörren å går å lägger sig igen...

Han tyckte tydligen ja såg varm ut när ja sitter hör i så lite kläder som möljigt (pga klådan) så ja behövde tydligen svalkas av lite

han är grinigare än mig nu å det som stör mig mäst är att han kan sova dygnet om... igår somna han när ja la mig för att försöka sova efter vi kom hem, väckte mig för ja snarka å sen somnade han om igen å snarkar som ja vet inte vad! JÄTTE kul å sitta å lyssna på... han sov säkert flera timmar, sen va han vaken en timma å sen sov han två till å sen såg han en film å sen sover han heeela natten å sover fortfarande... å han börjar nästan snarka redan innan han somnar..

Å så klagar han över att ja gnäller....

• Fru T

kan tillägga att han fick sig en regäl utskällning senare på kvällen för han väckt mig när ja snarka, han VET att ja har jätte svårt att sova, sover välldigt ytligt (detta gäller ALLTID) och vaknar ja så har ja skitsvårt att somna om...

• Fru T

såå nu fick ja klaga lite på mannen me han kan ju inte alltid va underbar...

Nu ska ja ta mig en (förhoppningsvis) skön dusch...

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4