• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-06-10 14:13:25 följande:
    - Jaha så vi MÅSTE köpa ett köksbord just idag- Ne men jag MÅSTE få komma hemifrån å slippa sitta här hemma som en apa i en bur som inte vågar ta mig nånstans själv å då kan man ju likagärna passa på- Jaha- ja hur skulle du känna om du va fast hemma??- Jo det är sant-ja kan bjuda dig på mat på Ikea - ska du bjuda mig (vi har gemensam ekonimi)- Ja men det låter ju bra iallafall - haha joo det gör det ju faktist, å du FåR inte ge dig iväg själv, änn mindra kånka på möbler...- *suck* vi åker väll då...
    Hoppas du hittar nåt bra d. Om inte annat får du ju komma ut en sväng som sagt. Vi kom nyss därifrån. Skulle shoppa massa till mig var det tänkt, men spenderade massa pengar på övriga familjen. Det är ju mycket roligare
    Apipoulai skrev 2009-06-10 16:26:41 följande:
    Den vid slussen där ni tittar så fint på varandra.(Om valet endast står mellan dessa två bilder.)
    Hade du nån annan favorit?
    Jag har så många bilder så det är svårt att välja...
    Fru T skrev 2009-06-10 14:15:15 följande:
    Jenny har en stor grå tvillingvagn me sina söta grabbar i, du kommer märka vilka dom är
    Vad gullig du är
    Ja du kommer garanterat se oss!
    LillaLilli skrev 2009-06-10 14:13:52 följande:
    jag har tänkt på det där med lunch p ikano på fredag vid 13. hur ska jag veta vilka ni är? kommer inte känna igen er, har ju bara sett ett eller inget kort på er..
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • thelifesaviour

Ja, herregud, går det inte att amma så går det inte. Att ha ersättning hemma känns som en självklarhet för mig, för som Ewa alltid säger: börjar det krångla med amningen så är det när affärerna stänger!

Jag hopppas kunna amma, men kan jag inte det så är det ju inte hela världen. Jag blev inte ammad, för jag vägrade suga och jag är frisk som en nötkärna. Sen att amningen kanske är det "bästa" om allt går som det ska, är ju en annan sak. Men det blir folk av de andra ungarna också. ;D

all i can do is be me. who ever that is. /bob dylan
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-06-10 16:42:55 följande:
    Ja, herregud, går det inte att amma så går det inte. Att ha ersättning hemma känns som en självklarhet för mig, för som Ewa alltid säger: börjar det krångla med amningen så är det när affärerna stänger! Jag hopppas kunna amma, men kan jag inte det så är det ju inte hela världen. Jag blev inte ammad, för jag vägrade suga och jag är frisk som en nötkärna. Sen att amningen kanske är det "bästa" om allt går som det ska, är ju en annan sak. Men det blir folk av de andra ungarna också. ;D
    Exakt. Men BM på föräldrautbildningen hade väldigt konstiga svar på frågorna, plus att hon oftast inte svarade på själva frågan... denna gången heller.

En tjej frågade ungefär vid vilken ålder man kunde ut och resa med spädbarn, flyga reguljärt och så.  (Hon skulle på nåt med jobbet.)
    Svaret blev: bla bla bla... det beror ju på hur gammal barnet är....bla bla bla.

Ehh...ja... det var ju det som var själva frågan. Hur gammalt bör barnet vara innan man flyger. *Suckar*
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Apipoulai
    JennyoPatrik

Nu kommer jag inte ihåg alla bilder jag sett, men jag ska ta en lov runt i din bdb och kolla igen. ;)
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-06-10 16:50:56 följande:
  • SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-10 15:36:05 följande:

Där får man för att man gör sig till Oftast är det ju vi som tycker mest synd om dem när de måste vara så länge på dagis, medans de själva älskar att vara där o leka När jag o min bror var små jobbade min mamma bara 70% för att kunna vara hemma mera med oss, men tji fick hon, vi ville ALDRIG gå hem från dagis när hon kom typ vid halv två på dagen, för då var ju alla barnen kvar o alla hade precis börjat att leka efter vilan.
    haha Det låter precis som Nellie! Hon får ofta gå hem innan mellis och hon tycker det är sååååå orättvist
    Fast det är nog mer för min skull som jag jobbar deltid! Jag skulle aldrig klara av att träffa Nellie så lite på vardagarna som det skulle bli om jag jobbade heltid.
  • Apipoulai

JennyoPatrik
    Ja du, svårt när man inte kan jämföra bilderna bredvid varandra.
    Vill ni ha en traditionell bild så passar ju:
    # 43 (6/6), #3 (9/6), eller #18 9/6).
    Annars tycker jag att den där du snart ska kliva ner från slussgången är fin, #30 (9/6). (# 31 är lite för skuggig även om du där tar steget ner.)

# = nr

• JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-06-10 17:04:28 följande:
    JennyoPatrikJa du, svårt när man inte kan jämföra bilderna bredvid varandra.Vill ni ha en traditionell bild så passar ju:# 43 (6/6), #3 (9/6), eller #18 9/6).Annars tycker jag att den där du snart ska kliva ner från slussgången är fin, #30 (9/6). (# 31 är lite för skuggig även om du där tar steget ner.)# = nr
    Jag ska kolla vilka du menar!
    Patrik gillar också den när jag ska gå ner från slussporten.
  • Familjetrollet

Ni som är fiknasugna!
    ni är välkomna hem till oss den 18e och fika.dock har vi inte satt upp alla gardiner ännu*skratt*

fy vad tiden går fort.känns inte som att det är midsommar redan nästa fredag.sommaren är ju knappt här ju*skratt*

• Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-06-10 16:42:46 följande:
    jodå nu är köksbordet å stolarna inhandlade å ihopskruvade

Jättefint blire... vitt bord å två vita trästolar, rosa stolsdynor barnstolen är ju vit å rosa så det fick bli samma till oss å det är tillome samma rosa färg fast barnstolen får stå kvar på vinden ett tag till.

(nu blev ja lite fundersam, nåt i bakhuvet säger att ja ska ta me mig barnstolen te bröllopet vi ska till i midsommar... tror ja sagt att ja kanlåna ut den då den skulle behövas... Hhmmmm)
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4