Familjetrollet skrev 2009-08-10 21:14:25 följande:
era gossar lyser verkligen glädjedet gick bra hos tandläkaren,men tösen kommer få tandställning om några
år.vi fick uskällning på
bvc när stora tösen vid 1 års ålder sa 4-5 ords meningar.hon var jättetidig på att prata mmbarn kan ju inte be barnet hålla tyst,villket vi sa till
bvc tantenang plus.jag har oxå märkt
det.en massa snokande personer.vissa är så löjliga att de raderar ens inlägg på deras gästbok trts att inlägget är trevligt.vissa personer klarar man sig utan....själv ska jag ha spärrad sida just för att jag bla har länkar
sm jag inte ska komma i andras händer.speciellt när man syr kläder mm så får man jätteofta sina alster/mönster "stulna" av andra som syr
Tack
Nej, det är ju så olika. Lucas pratar inte jättemycket men fullt tillräckligt för hans ålder. De ska säga ca 8 ord och han säger väl 15-20 som vi förstår. Däremot är han tidig med rollekar istället och med motoriken så det är ju så olika med alla barn. Men självklart ska man låta dem utvecklas och absolut inte hejda dem.
Ja det finns folk till allt. Helt plötsligt fanns massa "gäster" i besökslistan. Skönt med plus när man kan bestämma själva vilka som kan gå in och inte.
Firstandhappy skrev 2009-08-10 21:26:54 följande:
man tar så mycket man behöver o vill...Japp resa och hotell till eskilstuna bokat tills lördag... så lördag kl 14 bär det av, jag o underbara sambon sätter oss på tåget o åker till E-tuna, checkar in på hotell o svidar om, härlig lunch på stan med nya lillasyster o riktiga pappa, sen blir det en öl eller 10 på kvällen med underbara jack wresvik som uppträder..Hotellnatt o frukost, massa shopping o mer lunch med syster o sen hemfärd på söndag vid 17 tiden..... allt utan barn..
Fast alla har ju inte möjlighet heller, även om man behöver och vill...
När vi bodde i Eskilstuna så hade vi ingen som kunde ta Lucas alls och nu när vi har flyttat närmare så har jag en svägerska som lämnar sin dotter hos svärmor typ hela tiden och värre lär det ju bli i höst när tvåan kommer så vi ligger liksom lågt. Tycker att svärmor ska få göra annat än bara passa barn. Man hör ju att hon är helt slut eftersom kusinen är ganska krävande. Men vi skulle verkligen behöva lite egentid just nu.
Skönt att ni kommer iväg i alla fall.
Apipoulai skrev 2009-08-10 21:58:21 följande:
Tack. Ja riktigt i början var hon ganska "ful". Såg konstig ut liksom. De behöver liksom mogna lite och svälla av.
Riktigt söta blir de ju först runt 3 månader när de växer ur det där första bebisutseendet och börjar få ett eget utseende.