Firstandhappy skrev 2009-08-12 17:11:36 följande:
ja ser man påmin syster som lämnar sin 4-5 ggr per månad över natt hos olika människor så kan man ju börja undra..wille har vi lämnat 5 ggr på 1½ år varav en gång var vid flytt över dagen o andra var när vi va på BB över dagen.
Ja exakt! Ibland blir det ju bara för mycket kan man tycka. Men nån gång ibland är bara nyttigt för både stora och små.
Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-12 17:46:28 följande:
Ang. barnvakt så tycker jag att alla ska göra som de själva vill! Ingen annan har rätt att lägga sig i, det som känns rätt för våran familj kanske inte känns rätt för nån annan o tvärtom. Vi har
iaf ett behov av att få vara bara kvinna o man oxå o inte bara mamma o pappa därför har vi barnvakt ibland, men väldigt sällan eftersom vi inte behöver så ofta plus att min mamma bor i norrköping o jobbar oregelbundna
tider.Vi har haft barnvakt över natten till barnen 3 ggr sen Vincent föddes. Några ggr fler har vi haft barnvakt för några enstaka timmar, då vi har gått ut o ätit på tu man hand, gått på bio eller bara åkt o storhandlat utan barn, då har vi varit borta max två timmar. Man är verkligen inte en sämre förälder för att man har barnvakt nångång ibland!
Det är ingen som har sagt nåt annat men man har ju rätt att ha åsikter.
Sist jag kollade bodde vi i ett fritt land.
Firstandhappy skrev 2009-08-12 17:40:13 följande:
precis, just nu är vi inne i en period att wille inte vill följa med hem, han vill ju stanna hos morfar, bästa han vet är att sitta upp sent på kvällen i morfars knä med en skål ostbågar o snacka skit, där somnar han sen väldigt tryggt o sover sen i sin resesäng hela natten.. så nu ser vi det inte så att VI lämnar bort HONOM utan att det är HAN som VILL sova borta..
Vad mysigt! Det är samma med Lucas och farmor, han blir alltid så ledsen när hon går eller vi åker. Men nu har ju de haft kusinen typ hela sommaren och vi har vett nog att inse att farmor behöver vila också.