• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Familjetrollet

ang ringar så har jag ingen aning.maken och jag gifte oss utan ringar.jag kan inte använda smycken pga att jag får klåda och utslag direkt.jag saknar att kunna ha örhängen,men det går inte längre{#lang_emotions_frown}

äntligen blev mobilen klar.så idag ska det fotas för fullt{#lang_emotions_smile}.maken och barnen är på tornby så nu är man själv hemma en stund.tyst som i graven är det{#lang_emotions_laughing}

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Firstandhappy

guuuud va trött man blir av dagis, somnar nästan snabbare än wille när man kommit hem... imorgon är det pappas dag att gå till dagis o stanna o äta mat..

• Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-08-11 09:02:21 följande:
    Jag skulle iofs tycka att det var skönt att kunna gå ut och äta middag nån gång på tu man hand med min man, eller bara gå på bio eller så. Men jag har väldigt svårt att lämna barnen. Jag hade till och med dåligt samvete över att lämna minstingen på vår bröllopsnatt och då var han ändå 6 månader. Men vi skyndade oss hem morgonen efter Nån gång ibland tycker jag är helt ok, men vi har inte haft möjligheten. Däremot förstår jag inte de som lämnar bort barnen jämt och ständigt. Som sagt, har man skaffat barn så får man ta hand om dem också. Tack, nu är det lite bättre. Fick nog ett migränanfall igårkväll. Har aldrig haft det tidigare, men det var flera som tyckte att det lät så. Det kändes som huvudet skulle sprängas och jag ville bara kräkas. Ljud och ljus var fruktansvärt! Skoj att sy lite, vad är det du syr nu?
    ja ser man påmin syster som lämnar sin 4-5 ggr per månad över natt hos olika människor så kan man ju börja undra..
    wille har vi lämnat 5 ggr på 1½ år varav en gång var vid flytt över dagen o andra var när vi va på BB över dagen.
  • Leos och Vincents mamma
    Firstandhappy skrev 2009-08-12 16:43:44 följande:
    guuuud va trött man blir av dagis, somnar nästan snabbare än wille när man kommit hem... imorgon är det pappas dag att gå till dagis o stanna o äta mat..
    Håller med!
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Mandarin

3-4 ggr i månaden lämmnar vi nog bort också. Fast då Amanda och Linn för att de själva vill och inte över natten. Alex lämmnar vi bort vid behov kanske har blivit 5-8 ggr på 1,5 år. Då är de hoss farmor, hos farbrödernas tjej/fru.
    Vad gör under tiden kan man undra.... tja handlar, städar, går på bio m.m.
    De mår inte bårligt av at ha banvakt ibland, bär imot skulle vi vuxna mår dårligt om vi aldrig fick vårda vår realtion på tu man hand.

• Firstandhappy
    Mandarin skrev 2009-08-12 17:36:17 följande:
    3-4 ggr i månaden lämmnar vi nog bort också. Fast då Amanda och Linn för att de själva vill och inte över natten. Alex lämmnar vi bort vid behov kanske har blivit 5-8 ggr på 1,5 år. Då är de hoss farmor, hos farbrödernas tjej/fru. Vad gör under tiden kan man undra.... tja handlar, städar, går på bio m.m. De mår inte bårligt av at ha banvakt ibland, bär imot skulle vi vuxna mår dårligt om vi aldrig fick vårda vår realtion på tu man hand.
    precis, just nu är vi inne i en period att wille inte vill följa med hem, han vill ju stanna hos morfar, bästa han vet är att sitta upp sent på kvällen i morfars knä med en skål ostbågar o snacka skit, där somnar han sen väldigt tryggt o sover sen i sin resesäng hela natten..
    så nu ser vi det inte så att VI lämnar bort HONOM utan att det är HAN som VILL sova borta..

Ang. barnvakt så tycker jag att alla ska göra som de själva vill! Ingen annan har rätt att lägga sig i, det som känns rätt för våran familj kanske inte känns rätt för nån annan o tvärtom. Vi har iaf ett behov av att få vara bara kvinna o man oxå o inte bara mamma o pappa därför har vi barnvakt ibland, men väldigt sällan eftersom vi inte behöver så ofta plus att min mamma bor i norrköping o jobbar oregelbundna tider.
    Vi har haft barnvakt över natten till barnen 3 ggr sen Vincent föddes. Några ggr fler har vi haft barnvakt för några enstaka timmar, då vi har gått ut o ätit på tu man hand, gått på bio eller bara åkt o storhandlat utan barn, då har vi varit borta max två timmar. Man är verkligen inte en sämre förälder för att man har barnvakt nångång ibland!

• Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-12 17:46:28 följande:
    Ang. barnvakt så tycker jag att alla ska göra som de själva vill! Ingen annan har rätt att lägga sig i, det som känns rätt för våran familj kanske inte känns rätt för nån annan o tvärtom. Vi har iaf ett behov av att få vara bara kvinna o man oxå o inte bara mamma o pappa därför har vi barnvakt ibland, men väldigt sällan eftersom vi inte behöver så ofta plus att min mamma bor i norrköping o jobbar oregelbundna tider. Vi har haft barnvakt över natten till barnen 3 ggr sen Vincent föddes. Några ggr fler har vi haft barnvakt för några enstaka timmar, då vi har gått ut o ätit på tu man hand, gått på bio eller bara åkt o storhandlat utan barn, då har vi varit borta max två timmar. Man är verkligen inte en sämre förälder för att man har barnvakt nångång ibland!
    precis...

Jag lämnar mina barn av flera olika anledningar men är trots detta den BÄSTA mamman MINA barn kan ha..
    Firstandhappy skrev 2009-08-12 17:52:03 följande:
    precis...Jag lämnar mina barn av flera olika anledningar men är trots detta den BÄSTA mamman MINA barn kan ha..
    Precis!
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-08-12 17:11:36 följande:
    ja ser man påmin syster som lämnar sin 4-5 ggr per månad över natt hos olika människor så kan man ju börja undra..wille har vi lämnat 5 ggr på 1½ år varav en gång var vid flytt över dagen o andra var när vi va på BB över dagen.
    Ja exakt! Ibland blir det ju bara för mycket kan man tycka. Men nån gång ibland är bara nyttigt för både stora och små.
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-12 17:46:28 följande:
    Ang. barnvakt så tycker jag att alla ska göra som de själva vill! Ingen annan har rätt att lägga sig i, det som känns rätt för våran familj kanske inte känns rätt för nån annan o tvärtom. Vi har iaf ett behov av att få vara bara kvinna o man oxå o inte bara mamma o pappa därför har vi barnvakt ibland, men väldigt sällan eftersom vi inte behöver så ofta plus att min mamma bor i norrköping o jobbar oregelbundna tider.Vi har haft barnvakt över natten till barnen 3 ggr sen Vincent föddes. Några ggr fler har vi haft barnvakt för några enstaka timmar, då vi har gått ut o ätit på tu man hand, gått på bio eller bara åkt o storhandlat utan barn, då har vi varit borta max två timmar. Man är verkligen inte en sämre förälder för att man har barnvakt nångång ibland!
    Det är ingen som har sagt nåt annat men man har ju rätt att ha åsikter.
    Sist jag kollade bodde vi i ett fritt land.
    Firstandhappy skrev 2009-08-12 17:40:13 följande:
    precis, just nu är vi inne i en period att wille inte vill följa med hem, han vill ju stanna hos morfar, bästa han vet är att sitta upp sent på kvällen i morfars knä med en skål ostbågar o snacka skit, där somnar han sen väldigt tryggt o sover sen i sin resesäng hela natten.. så nu ser vi det inte så att VI lämnar bort HONOM utan att det är HAN som VILL sova borta..
    Vad mysigt! Det är samma med Lucas och farmor, han blir alltid så ledsen när hon går eller vi åker. Men nu har ju de haft kusinen typ hela sommaren och vi har vett nog att inse att farmor behöver vila också.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4