• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-12 21:22:52 följande:
    Ingen som har några nestle koder över som ni vill bli av med? Jag har bara knappt 60 poäng kvar för att få dammsugaren som jag så hett vill ha.
    det brukas finnas på tradera
    Skorpan08 skrev 2009-08-13 08:26:50 följande:
    Vilken tur att jag kikade in idag också! Jag har nog en 10-15 stycken som du kan få. Inboxa mig din adress så postar jag dom senast söndag.Jag har försökt att läsa ikapp vad ni sysslat med men jag har ju varit borta ett tag och ni skriver så tangenterna glöder. Så allt orkar jag inte läsa. Är inte här varje dag men kikar gärna in ibland om det är ok.
    ja man missat mycket även på en dag ibland.själv är jag inne på morgon och kväll mest.finns så mycket annat att göra numera.idag tittar äntligen solen fram
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Leos och Vincents mamma
    Familjetrollet skrev 2009-08-13 08:34:10 följande:
    det brukas finnas på tradera ja man missat mycket även på en dag ibland.själv är jag inne på morgon och kväll mest.finns så mycket annat att göra numera.idag tittar äntligen solen fram
    Ja, jag har sett det, men det är hutlöst dyrt med sånt på tradera! Jag vägrar betala flera hundra kr för ett gäng koder, då kan jag ju lika gärna köpa dammsugaren ändå.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Leos och Vincents mamma
    Skorpan08 skrev 2009-08-13 08:26:50 följande:
    Vilken tur att jag kikade in idag också! Jag har nog en 10-15 stycken som du kan få. Inboxa mig din adress så postar jag dom senast söndag.Jag har försökt att läsa ikapp vad ni sysslat med men jag har ju varit borta ett tag och ni skriver så tangenterna glöder. Så allt orkar jag inte läsa. Är inte här varje dag men kikar gärna in ibland om det är ok.
    Åh, tack vad snällt Jag inboxar
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • dinana

Har nog inga koder tyvärr, fast de gäller kanske ändå inte. Hade kvar en massa efter Molly som jag aldrig orkade skicka in. Men men de är nog slängda nu.

Har varit på Familjecentralen med Leonard på Babycafé/babysång. Första träffen idag och det blev en del mammor till slut. Jätteskoj! Leonard tyckte nog att det var kul också fast han blev lite putt när det börjades sjunga (han kanske sjöng med vad vet jag).

Han äntligen kommit ner under 70 kilo nu i alla fall vilket var mitt delmål. Vägde 68,5 i morse =) Bara 8,5 kilo kvar ner till målvikten - TJOHO!!

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-08-13 12:35:02 följande:
    Har nog inga koder tyvärr, fast de gäller kanske ändå inte. Hade kvar en massa efter Molly som jag aldrig orkade skicka in. Men men de är nog slängda nu. Har varit på Familjecentralen med Leonard på Babycafé/babysång. Första träffen idag och det blev en del mammor till slut. Jätteskoj! Leonard tyckte nog att det var kul också fast han blev lite putt när det börjades sjunga (han kanske sjöng med vad vet jag).Han äntligen kommit ner under 70 kilo nu i alla fall vilket var mitt delmål. Vägde 68,5 i morse =) Bara 8,5 kilo kvar ner till målvikten - TJOHO!!
    Vad roligt! Vi var där häromdagen och då var det väldigt lugnt där. Ganska skönt iofs
    Vi ska börja gå på babyöppet nu när Lucas böjar på dagis har jag tänkt.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Apipoulai

Hej å hallå.
    Ringarna har jag inte ens provat, de kanske är mer tillförlitligt mått än vågen.!?
    Nu har det blivit lite dåligt med mat igår kväll och idag, mem vågen stod på min ursprungsvikt innan grav. idag. Min målvikt ligger dock ytterligare tre kilo ner.
    Men innan grav. hade jag muskler som vägde... vad är det nu?

Farmor&Farfar, faster och en kusin kommer komma hit idag. =) De är så nyfikna.
    Igår kom grannar förbi. De har en två månaders tjej och gisses vad stor hon var i jämförelse.{#lang_emotions_surprised}

? Do what you like. Like what you do. ? Världen fick 6/8 -09 sitt åttonde underverk.
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-08-13 13:15:58 följande:
    Hej å hallå.Ringarna har jag inte ens provat, de kanske är mer tillförlitligt mått än vågen.!?Nu har det blivit lite dåligt med mat igår kväll och idag, mem vågen stod på min ursprungsvikt innan grav. idag. Min målvikt ligger dock ytterligare tre kilo ner.Men innan grav. hade jag muskler som vägde... vad är det nu?Farmor&Farfar, faster och en kusin kommer komma hit idag. =) De är så nyfikna.Igår kom grannar förbi. De har en två månaders tjej och gisses vad stor hon var i jämförelse.
    Nu är det muskler i vila

ja jag hänger mig inte så mycke på vikten utan mer hur kläderna sitter men ringarna börjar va välldigt trist att va utan, dom är ju såå fina...
    Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-08-13 13:19:40 följande:
    Nu är det muskler i vila ja jag hänger mig inte så mycke på vikten utan mer hur kläderna sitter men ringarna börjar va välldigt trist att va utan, dom är ju såå fina...
    Det är nog bra, för vikten säger inte så mycket egentligen. Jag väger normalt ganska mycket (tycker jag själv) men så tränar jag ju en hel del, inte extremt, men mer än de flesta. Och muskler är tyngre än fett...och snyggare. ;) Men jag kamoflerar mina muskler även om de finns där.
    Bara man mår bra med sig själv så spelar inte vikten så stor roll.
    Men jag måster erkänna att jag inte vill ha den övervikt jag hade med graviditeten. Fy vad jobbigt att släpa på dag ut och dag in.
    ? Do what you like. Like what you do. ? Världen fick 6/8 -09 sitt åttonde underverk.
  • dinana
    Apipoulai skrev 2009-08-13 13:15:58 följande:
    Hej å hallå. Ringarna har jag inte ens provat, de kanske är mer tillförlitligt mått än vågen.!? Nu har det blivit lite dåligt med mat igår kväll och idag, mem vågen stod på min ursprungsvikt innan grav. idag. Min målvikt ligger dock ytterligare tre kilo ner. Men innan grav. hade jag muskler som vägde... vad är det nu? Farmor&Farfar, faster och en kusin kommer komma hit idag. =) De är så nyfikna. Igår kom grannar förbi. De har en två månaders tjej och gisses vad stor hon var i jämförelse.
    Nämen gratulerar... jag har visst varit borta mycket härifrån. När kom tösen???

Jag har långt kvar till min startvikt, den låg ju på 62 kilon, så 6,5 kvar då. Men men i den här takten sp är jag nog där inom en månad eller två. =)
    JePaLuLi skrev 2009-08-13 12:42:55 följande:
    Vad roligt! Vi var där häromdagen och då var det väldigt lugnt där. Ganska skönt iofs Vi ska börja gå på babyöppet nu när Lucas böjar på dagis har jag tänkt.
    Babysången 0-12 månader öppnade idag, så det är ju inte så konstigt om det inte var några där för några dagar sedan =P *hihi* Torsdagar mellan 9-12. De nämnde att de skall start babymassage också på tisdagar 10-12 men bara för bebisar mellan 0-6 månander. Så roligt för de små att få komma ut lite.
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-08-13 14:44:29 följande:
    Nämen gratulerar... jag har visst varit borta mycket härifrån. När kom tösen??? Jag har långt kvar till min startvikt, den låg ju på 62 kilon, så 6,5 kvar då. Men men i den här takten sp är jag nog där inom en månad eller två. =) Babysången 0-12 månader öppnade idag, så det är ju inte så konstigt om det inte var några där för några dagar sedan =P *hihi* Torsdagar mellan 9-12. De nämnde att de skall start babymassage också på tisdagar 10-12 men bara för bebisar mellan 0-6 månander. Så roligt för de små att få komma ut lite.
    Fast vi var på ÖF och det var öppet som vanligt.
    Jag går inte gärna med Lucas på babyöppet, han får inte ut så mycket av det.

Babymassage har vi gått på med Lucas och gjort på Linus ända sen han föddes så det behöver vi inte gå på igen. Men det är himla mysigt!
    Tiderna hade inte passat oss ändå.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4