thelifesaviour skrev 2009-08-14 14:02:38 följande:
Yey! Man har lite andra glasögon på sig som pedagog. Till ondo och till godo. Jag är lite rädd för att bli en såndär pedagogförälder i alldeles förstor dos. När det kommer att se till förskola är ju dock pedagogögonen bara till godo. :)
Verkligen. På gott och ont, man är ju väldigt kritisk
Men bara det bästa är gott nog och jag är väldigt glad över att vi är så nöjda och att det kändes så bra!
Jag skämdes nästan lite för alla frågor jag ställde, det var som en anställningsintervjuv

"Använder ni KIWI eller Bornholmsmetoden?, hur mycket fokuserar ni på språket osv.".. Men jag fick svar på mina frågor och det var matte och språk som de la mest fokus på. Jag frågade också om hur mycket de kommer vara utomhus m.m eftersom jag tycker att sånt är viktigt.
De uppskattade bara att jag var frågvis och engagerad som de sa och tyckte att det var jättekul. Det känns ju bra! Skönt med personal som kan svara på ens frågor också och de sa att det var skönt med föräldrar som verkligen var insatta i verksamheten och som verkligen visade att de brydde sig. Men det är ju inte så att jag bara kollar läget och lämnar honom, man vill ju veta så mycket som möjligt och det tycker jag att jag fick.
Många föräldrar satt ju bara där och väntade ut tiden och började redan fråga om när man inte behövde vara med längre, det tycker jag var ganska illa.