• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Skorpan08

Denna dag blev inte som det var tänkt. Lämnade Elin på dagis kl 9, hämtade Jessica som bara hade en lektion idag, hem. Björn kom hem, duschade, sen stack vi iväg till Sörping och mumsade god glass. Promenerade lite i Sörping, telefonen ringer. DEt är dagis, Elin har feber. In i bilen och åter till Linköping och verkligheten. Hämta Elin och åka hem. Lägger lillfröken, hon somnar direkt.
    Ingen resturang ikväll alltså, hmmm.
    Pratar med Jessica om hon kan vara barnvakt på dagen istället. Hon ställer upp såklart!
    Så istället för resturangbesök på kvällen så blir det Tornby hela em. Vi avslutar med en tur till "vår" kyrka och en pizza i Linghem.
    Så vi fick ju en mysig dag iaf. Även om det inte blev som planerat. Resturangbesöket sparar vi till en annan kväll.

Fyra döttrar födda -90,-94,-95 och -08, En son BF 28/9-09
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-26 18:24:29 följande:
    men det har hon ju hållt på med hur länge som hällst, nu känns det liksom lite mer å lite annorlunda
    tyckte jag kände en massa saker med wille som tydde att det var på G men tyvär var inget av det sant... önskar man kunde säga mer konkret att nu är det på G eller inte men är ju jättesvårt eftersom alla är olika...
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-05-26 20:48:45 följande:
    tyckte jag kände en massa saker med wille som tydde att det var på G men tyvär var inget av det sant... önskar man kunde säga mer konkret att nu är det på G eller inte men är ju jättesvårt eftersom alla är olika...
    Ja det är ju det som är så störande... man vet ju inte hur det ska kännas å ingen annan kan veta det häller
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Leos och Vincents mamma
    Skorpan08 skrev 2009-05-26 20:12:14 följande:
    Denna dag blev inte som det var tänkt. Lämnade Elin på dagis kl 9, hämtade Jessica som bara hade en lektion idag, hem. Björn kom hem, duschade, sen stack vi iväg till Sörping och mumsade god glass. Promenerade lite i Sörping, telefonen ringer. DEt är dagis, Elin har feber. In i bilen och åter till Linköping och verkligheten. Hämta Elin och åka hem. Lägger lillfröken, hon somnar direkt.Ingen resturang ikväll alltså, hmmm.Pratar med Jessica om hon kan vara barnvakt på dagen istället. Hon ställer upp såklart!Så istället för resturangbesök på kvällen så blir det Tornby hela em. Vi avslutar med en tur till "vår" kyrka och en pizza i Linghem.Så vi fick ju en mysig dag iaf. Även om det inte blev som planerat. Resturangbesöket sparar vi till en annan kväll.
    Stackars Elin Hälsa henne att hon ska krya på sig o Vincent skickar en kram!
    Vilken tur att ni fick en mysig dag ändå trots att det blev annorlunda.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-26 21:05:15 följande:
    Ja det är ju det som är så störande... man vet ju inte hur det ska kännas å ingen annan kan veta det häller
    nä vissa får jättetydliga tecken på det och andra märker ingenting av det alls... finns nog lika många på G symptom som det finns människor...
    Fast en sak kan man nog säga är ganska säkert är ju iallafall att om vattnet går o du får massa starka värkar efetr varandra så kommer du inte gå jättelänge till.
    Då kan man nog börja påstå att det drar ihop sig..
  • Leos och Vincents mamma

Om vattnet går så är det ju på G, det är ju det säkraste tecknet. För går vattnet så måste man föda inom 24 timmar annars sätter de igång det.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Firstandhappy

ja jag behövde ju aldrig fundera om det var på G...
    tisdag kväll värkar startar, onsdag lunch vattnet och slempropp gick, onsdag kväll åker till BB, torsdag morgon är han född...

• Fru T

hehe drog nyss me mig grannen å sistaminuten handla på hemköp blev så jädra sugen på honungsmelon (nyttiga ja) vi tog oss upp på rekordtid å nu har ja ont som fan i högersidan å inte vill det släppa när ja gnider häller, som det brukar göra..

Ilandet å tryckandet har inte gått över... får se vad bm säger i morron, hoppas på en undersökning så ja får veta om det hänt nå mer... men känns pinsamt att BE om en {#lang_emotions_embarassed} å dom brukar väll inte göra nån om det inte verkligen behövs?

Samandragningarna finns defenitivt där men inget regelbundet...

Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-05-26 17:50:01 följande:
    OnlinePizza
    det är bästa uppfinningen*skratt*
    hoppas alla mår bra.här mår jag uselt idag,har haft mardrömmar i natt...eller mardrömmar är kanske fel ord.hade en otäck dröm om att vi förlorade ännu en bebis

vad ska ni hitta på idag?här ska det sista packas,möbler monteras ner bla bla bla.imorrn får vi våra nycklar*jippi*

har nån hört nått mer från dinana?
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-05-26 22:29:53 följande:
    hehe drog nyss me mig grannen å sistaminuten handla på hemköp blev så jädra sugen på honungsmelon (nyttiga ja) vi tog oss upp på rekordtid å nu har ja ont som fan i högersidan å inte vill det släppa när ja gnider häller, som det brukar göra..Ilandet å tryckandet har inte gått över... får se vad bm säger i morron, hoppas på en undersökning så ja får veta om det hänt nå mer... men känns pinsamt att BE om en  å dom brukar väll inte göra nån om det inte verkligen behövs?Samandragningarna finns defenitivt där men inget regelbundet...
    Jag bad min bm om en undersökning eftersom jag haft så himla ont. Ville veta om det hänt nåt och jag var ju öppen 4 cm Fast det var ju med andra barnet förstås. Men jag bad henne att känna efter med Lucas också, då var tappen bara påverkad. Klart att du kan fråga

Spännande! Du kanske är på förlossningen nu?! Jag minns att jag hade massa sd och bara väntade på att de skulle bli regelbundna och öka i styrka. Så drygt att bara vänta!
    Med Linus gick vattnet med världens fart och sen kom det kraftiga värkar direkt.
    Lycka till om det är på G nu iaf!!
    Familjetrollet skrev 2009-05-27 07:01:34 följande:
    det är bästa uppfinningen*skratt*hoppas alla mår bra.här mår jag uselt idag,har haft mardrömmar i natt...eller mardrömmar är kanske fel ord.hade en otäck dröm om att vi förlorade ännu en bebisvad ska ni hitta på idag?här ska det sista packas,möbler monteras ner bla bla bla.imorrn får vi våra nycklar*jippi*har nån hört nått mer från dinana?
    Jag ska åka till Söderköping och faktiskt träffa min mamma som jag inte pratat med på över 3 år. Det är nog det som händer idag. Lite nervöst, men samtidigt skönt att det blir av.
    Jag såg Diana på håll på Willys, men hann aldrig prata med henne.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4