• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Leos och Vincents mamma
    SmileyMalin skrev 2009-05-25 21:31:45 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-25 21:17:23 följande: åhh vad skönt! det är så vi skulle vilja ha det också!Framförallt sen när man har två... annars lär ju en av oss ligga inne hos Nellie hela kvällen och den andra ta hand om bebisen. Då lär man ju aldrig se varandra
    Ja o precis som du säger så är det jättesmidigt när man har två barn.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Leos och Vincents mamma
    SmileyMalin skrev 2009-05-25 21:37:27 följande:
    så kunde vi oftast göra när Nellie var mindre men nu blir hon så sjukt extremt arg och ledsen... Har hänt flera gånger att hon skriker så mycket att hon antingen kaskadspryr eller tappar andan en lång stund.Och då pallar jag inte att stå på mig mer....
    Oj, då är det klart man inte orkar.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Firstandhappy
    SmileyMalin skrev 2009-05-25 21:37:27 följande:
    så kunde vi oftast göra när Nellie var mindre men nu blir hon så sjukt extremt arg och ledsen... Har hänt flera gånger att hon skriker så mycket att hon antingen kaskadspryr eller tappar andan en lång stund. Och då pallar jag inte att stå på mig mer....
    jobbigt när det blir så... man måste ju hitta ett sätt som fungerar för ela familjen utan att någon mår dåligt av det, sen tt det inte alltid kan va lätt är ju en annan femma..

Jag har fått för mig att jag gillar "supernannys" metod med puss o god natt o saga, gå ut, sen leda tilbaka till sängen varje gång.. men sen vet man ju inte hur det blir när man ska utnyttja det själv, då kanske man hatar det..
  • thelifesaviour
    Apipoulai skrev 2009-05-25 21:35:48 följande:
    Kul! Jag tycker om att titta på fotboll. =D Säg till mig nästa gång. :)
    Jag är inte så förtjust i fotboll. Förstår inte så mycket. Men Linus är sjukt snygg när han spelar fotboll. :D
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-05-25 21:17:27 följande:
    i den här var det...12 st blöjor, ett litet provpack med tvättservetter, en napp, en haklapp, intimtvål till oss kvinnor, en liten neccesär till den, blöjhinken självklart med påsar till, några bröstinlägg (sånna mot rinnande tuttar) lite infoblad från olika bolag o rabattkuponger..fast det kan tydligen skilja lite mellan olika paket.. men eftersom det är gratis så tycker jag absolut att det är värt det..vet egentligen inte om jag fick plocka ut en till eftersom det är max 1 per familj, men jag ändrade bara nummer o email så fungerade det med..
    Oj så mycket va det inte i den när ja hemta den för två månader sen
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2009-05-25 21:47:29 följande:
    Jag är inte så förtjust i fotboll. Förstår inte så mycket. Men Linus är sjukt snygg när han spelar fotboll. :D
    aha aha vet va du menar... gillar att se min skitförbannad o spöa upp folk på planen...
  • SmileyMalin
    Firstandhappy skrev 2009-05-25 21:41:53 följande:
    jobbigt när det blir så... man måste ju hitta ett sätt som fungerar för ela familjen utan att någon mår dåligt av det, sen tt det inte alltid kan va lätt är ju en annan femma.. Jag har fått för mig att jag gillar "supernannys" metod med puss o god natt o saga, gå ut, sen leda tilbaka till sängen varje gång.. men sen vet man ju inte hur det blir när man ska utnyttja det själv, då kanske man hatar det..
    Det skulle vara så väldigt mycket lättare om hon inte blev så där ledsen utan "bara" var svårsövd. Skulle kunna tänka mig att prova på dom flesta metoder bara Nellie inte var ledsen!
  • Firstandhappy
    Firstandhappy skrev 2009-05-25 21:48:55 följande:
    aha aha vet va du menar... gillar att se min skitförbannad o spöa upp folk på planen...
    då är han sexig.... like it rough..
  • thelifesaviour
    Firstandhappy skrev 2009-05-25 21:48:55 följande:
    Haha. :D För min del är det rätt skönt, finns nog en anledning till att Linus är så lugn och harmonisk här hemma. Han får ut allt under fotbollsmatcherna. Men nu när han blivit kapten så får han hålla lite på sig på planen. :)
  • Firstandhappy
    SmileyMalin skrev 2009-05-25 21:49:18 följande:
    Det skulle vara så väldigt mycket lättare om hon inte blev så där ledsen utan "bara" var svårsövd. Skulle kunna tänka mig att prova på dom flesta metoder bara Nellie inte var ledsen!
    ja man vill ju göra det skonsamt för alla... skulle börja med nån sovmetod på wille för några månader sen, men helt plötsligt bestämde han sig för att vid 21 va han trött o ville sova hela natten o efter det har han hållt det så..

någon gång ibland som han är pigg o vaken till 22-23 o kanske vaknar nån enstaka gång per natt..
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4