• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • LillaLilli

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-26 12:29:29 följande:

Suck, precis hemkommna från ÖF o nu satte sig jag o Leo ute för att sola lite medans Vincent sover i vagnen o då försvann solen sååå jäkla typiskt! Kommer mer o mer moln nu! När ska jag få sola o bli brun??
    hehe sån otur har man alltid tycker jag!! gäller bara att vara ihärdig ^^
  • Fru T

TACK försäkringskassan! Jag får min första utbetalning den 27e för 8 dagar men ändå, det resultarer ändå i dubbelt så mycket pengar än hitils på mitt konto... Det är ju spännande hur mycket mer ja får när ja är föräldraledig än när ja går arbetslös...

Nu ska ja gå till apoteket å kolla vad ja får ta för alergimedusin, smarta ja kom fram till att det inte bara är förkylning, iom att ja nyser 70ggr/timman så måste det ju va min pollen/gräs allergi som hjälper till... det har ju liksom blive betydligt grönare nu efter regnet...

Sen ska ja gå upp till domkyrkan, dels för att mannen ska få se hur den ser ut innuti, vi ska ha dopet där, å dels för att morfar står på listan för avlidna där uppe den här veckan så ja ska tända ett ljus...

Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Leos och Vincents mamma
    Fru T skrev 2009-05-26 12:44:40 följande:
    TACK försäkringskassan! Jag får min första utbetalning den 27e för 8 dagar men ändå, det resultarer ändå i dubbelt så mycket pengar än hitils på mitt konto... Det är ju spännande hur mycket mer ja får när ja är föräldraledig än när ja går arbetslös... Nu ska ja gå till apoteket å kolla vad ja får ta för alergimedusin, smarta ja kom fram till att det inte bara är förkylning, iom att ja nyser 70ggr/timman så måste det ju va min pollen/gräs allergi som hjälper till... det har ju liksom blive betydligt grönare nu efter regnet...Sen ska ja gå upp till domkyrkan, dels för att mannen ska få se hur den ser ut innuti, vi ska ha dopet där, å dels för att morfar står på listan för avlidna där uppe den här veckan så ja ska tända ett ljus...
    Vad bra
    Jag får mera pengar när jag varit arbetslös än nu när jag är mammaledig. Men så tar jag oxå bara 4 dagar i veckan, eller nu måste jag ta 5 dagar nu när Vincént fyllt 1 år.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Leos och Vincents mamma
    LillaLilli skrev 2009-05-26 12:30:43 följande:
    hehe sån otur har man alltid tycker jag!! gäller bara att vara ihärdig ^^
    Ja, det är så typiskt.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • playmate86

tck så mycket

LillaLilli skrev 2009-05-26 12:26:07 följande:
    nemen. stort grattis :D
  • LillaLilli

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-26 12:51:02 följande:

Ja, det är så typiskt.
    verkligen. men så är det alltid :P
  • LillaLilli
    playmate86 skrev 2009-05-26 12:53:53 följande:
    tck så mycket
    varsågod. hoppas du får en toppendag idag då ^^
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-26 12:44:40 följande:
    TACK försäkringskassan! Jag får min första utbetalning den 27e för 8 dagar men ändå, det resultarer ändå i dubbelt så mycket pengar än hitils på mitt konto... Det är ju spännande hur mycket mer ja får när ja är föräldraledig än när ja går arbetslös... Nu ska ja gå till apoteket å kolla vad ja får ta för alergimedusin, smarta ja kom fram till att det inte bara är förkylning, iom att ja nyser 70ggr/timman så måste det ju va min pollen/gräs allergi som hjälper till... det har ju liksom blive betydligt grönare nu efter regnet... Sen ska ja gå upp till domkyrkan, dels för att mannen ska få se hur den ser ut innuti, vi ska ha dopet där, å dels för att morfar står på listan för avlidna där uppe den här veckan så ja ska tända ett ljus...
    ja jag tänkte på det efter att om du sökte om FP från den 11 maj så ska du ju ha från den 11 till den 20'e utbetalat redan denna månad...

här blir det en extra koll hos bm om en vecka igen o kolla sf måttet, hade stuckit iväg massor så vill hålla extra koll om vi ska på tillvävtUL och ev tidigare förlossning, men men som vi trodde så låg han bara o sträckte lite extra på sig...
    snart kommer mamma så jag o dani ska åka iväg en sväng... skööönt..
  • Familjetrollet

hoppas alla mår bra.här är man nyss hemkommen från en låååång promenad.lillan var jätteduktig som inte klagade en enda gång.strax ska jag vila fick en sådan jobbig huvudvärk under promenaden

• Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-26 12:49:57 följande:
    Vad bra Jag får mera pengar när jag varit arbetslös än nu när jag är mammaledig. Men så tar jag oxå bara 4 dagar i veckan, eller nu måste jag ta 5 dagar nu när Vincént fyllt 1 år.
    även om ja skulle ta 2 dagar i veckan så skulle ja få mer pengar (400kr) än när ja får alfa kassan...
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4