• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Leos och Vincents mamma

Bebis2005:

Ja,det är klart att jag är med i Nalle puh klubben,det är en självklarhet för mig
    Jag gick med i den när Leo bara var 1 månad gammal.

Den är jättebra tycker vi

• jennsan

Sebastian är också inne i en mammaperiod just nu. Han börjar gråta helt hysteriskt när jag går iväg. Det är verkligen jättejobbigt. Kan inte ens gå på toa själv. Han har även haft svårt att somna i sin säng nu. Jag måste ligga brevid han i vår säng, då somnar han direkt. Hoppas deta över snart!!

• Buz

Lovisa säger mamma hela tiden när hon blir lessen! Det låter ju jätte gulligt, tyvärr... men sen blir det bara tjat, mamma hit och mamma dit
    Jag har en fråga: Har tänkt att pröva fullkornsvälling och kommer ibörjan blanda hennes sex mån välling med hälften fullkornsvälling. Hur gör ni?? Äter era bäsar fullkorns välling?

• Terra

Måste bara få berätta för er eftersom jag är sååå lycklig!
    Theodor ska få ett litet syskon i juli!

• saraseal

ja jag började faktiskt ge doris fullkornsvälling när hon var sju och en halv månad.. jag skulle ändå köpa nytt storpack och då tyckte jag det var onödigt att köpa den gamla vällingen.. men det första packetet fullkorn blandade jag hälften hälften med det gammla som var kvar.. vet inte om det gjorde nån skillnad men.. =)
    Det som är bättre med fullkornsvällingen tycker jag är att det märks att hon blir ordentligt mätt utav den och bajsar mer gör hon oxå! =)

• saraseal

Grattis Terra! Gud va kul! jag har varit sugen på en till länge nu men jag har ingen att skaffa den med bara =) men loligt för din lille att få en att leka med! =)

• Terra

Tack HaJoMi!
    Känns konstigt också eftersom att Theodor känns lien fortarande. Men när lillknodden föds är han ju 16 mån och har förhoppningsvis både börjat gå och prata. Svårt att förstå...
    Kan ni fatta att era barn kommer att vara så stora till sommaren?

• Buz

Grattis Terra, vad roligt! Jag som vet att det aldrig mer blir någon bäbis här tycker att det är sååå mysigt och underbart med alla små bäsar. Som jag har hört så kallar man syskon som det är max 1½ år emellan för psyuodo tvillingar... som jag förstår så handlar det om att man som förälder behandlar barnen som tvillingar i större utsträckning samt att barnen ser sig själva som det...

• Terra

saraseal: Tack! Det är 18 mån mellan mig och min lillasyster och vi har alltid haft mycket roligt ihop! Får hoppas att det blir likadant för Theodor och hans småsyskon.

Svar på tråden Marsmammor 2!!!