• Minna72

Minnas XII

Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

• Svar på tråden Minnas XII
  • Nafrung

GRATTIS FAMILJEN ROSSY! Äntligen... som Gert brukade ropa kunde inte passa bättre nu.

Snabb fråga. BM konstaterade lite mängd GBS i min urin. Nån som vet om man ska oroa sig. Be om penicillin nu? Penicillin vid förlossningen?

• Pess

Naffe. Mycket vanligt av och till. Även jag har det. Det finns riktlinjer om mängd bakterier man måste ha för att få antibiotika. Det där håller bm koll på. Dock kommer du automatiskt få ab vid förlossningen.

• Nafrung

Tack Pessan! Fick du ab under förra grav för Gbs-en? Har gjort en ny odling, hoppas att bakterierna är borta nu...

• förväntan

Naffe, nu är du näst på tur . Hur känns det??

Pess vad skönt att du trivs ok med att vara gravid. Har du börjat prata med L om det?? M blev väldigt fixerad vid magen när den blev större. Vi läste busiga bebben under grav som är både rolig och faktiskt ganska tydlig för dessa små barn, lyftflikar. Har precis beställt busiga bebben kommer hem och hoppas på att M ska förstå detta med syskon ännu bättre .

• Nafrung

Ha, vi läser också busiga bebben...

T har dock ingen koll på att det kommer ett syskon. Han vet såklart vad en bebis är, men har inte kopplat det till min mage. Han säger bara "Mamma stooor mage, T liten mage..." och pekar. Sen säger han "Pappa stooor mage" till mannens stora förtret.

Annars så känns det bra att vara näste man till rakning, eller hur man nu ska säga... Jag tycker bara det känns som om det är så lång tid kvar. Känner mig stor, tung och deppad, och skulle gärna se att det var dags nu. Men man får ju ge sig till tåls ett tag till. Vi har myyyycket kvar att fixa hemma innan bebisen ska komma... Jag kräver t ex TV-i sovrummet. Om jag ska vara vaken och amma, så vill jag se på dåliga deckare under tiden...

• Essi73

Fråga till Joffe, Cirkel unt JJ (Fisks O följer jag i bloggen):
    Har ni börjat med smakisar? Om ni har bytt ut mål redan, vad äter di små?
    (Luna the Damen tycks börja rata ersättningen till förmån för mat så här lite drygt 4 månader gammal, det förbryllar mig en smula).

• Pess

Naffe, jag hade/har bara haft under gränsvärdet för behandling hittills och aldrig fått behandling under graviditeten.

Förväntan, jag känner mig i stort sett inte gravid alls, så det är lätt att säga att man trivs. Dock skulle jag trivas ännu bättre om jag började känna fosterrörelser. Börjar känna mig lätt nojig över detta nu med tanke på mitt välbefinnande Men får väl ge det några veckor till. Har dessutom stora ul om 1,5 vecka. Hade ju moderkakan in framvägg med L och började känna i v 19+. Nu i bakvägg och dessutom andra barnet, så därför hade jag trott att det skulle komma tidigare. Pratar inte med L om syskon ännu (och hon skulle nog inte förstå iaf ) Väntar tills närmare förlossningen så att väntan inte blir så lång för henne.

• Joffe

Hello alla, väntar också på en "rapport" från Rossy !
    Hoppas i alla fall att du mår så bra det går och inte har allt för ont!

Essi, det är först i helgen som var som vi började på allvar med smakisar, han fick lite sporadiskt ett tag men inte varje dag.
    Nu äter han gröt, ca ½port till lunch och smakis av nått annat på em, öv tid så ammas det bara. (annan mat = potatis, palsternacka, morot mm)

Leon var dock lite tidigare och åt mer än gärna gröt och han var "tidig" med att vilja byta ut tutten mot gröt.
    Är Luna såpass villig så är det nog bara att köra på, man får nog dock passa lilla magen lite i början.

I dag har vi varit på tjörn hos en kamrat, det var ju perfekt med tanke på vädret, de bor nära havet så vi gick till stranden
    Leon badade, dock ej frivilligt eftersom han ramlade i. Dagen skörd blev skrapmärke över hela benen + en fläskläpp, när vi kom hem ramlade han igen och skrapade överläppen och fick fläskläpp på andra sidan.

• Essi73
    Minna72 skrev 2009-08-05 17:42:51 följande:
    Var e Rossy?
    Jag kan skvallra lite så får hon berätta mer sen när hon hinner in
    De kom hem från BB idag, allt är bra och Lillebror heter "Ingenting". (Nävars.. hö hö hö mitt tråkiga humor). Alla mår bra och Timpan, stolta goa storebror frågar efter Lillebror hela tiden {#lang_emotions_heart}

Joffe, *s* dessa Småsyskon.. Boll var ju rätt snabb på att rata ersättningen till förmån för maten. Luna har lekt mer zig-zag. Ett tag var gröten det bästaste sen spunkade hon bara ur varpå jag la av med smakisar. Nu spunkar hon på flaskan (igen) och skriker ilskt när mosade bananen tar slut. Och katrinplommonpurén, och potatis&palsternackan. Det är just hennes mage jag tänker på för själv tycks hon inte ha en tanke på den

Och Leeeeon då! Herreje, hur ser han ut nu'ra? BixarPellen där, shit han har ju ingen rädsla i kroppen han inte Han är ta mig tusan modigare än JAG, även om hans badinsattser var ofrivilliga idag.
    (PS. Jag skall bjuda dig på gräs sen )
Svar på tråden Minnas XII