Inlägg från: Danitra |Visa alla inlägg
  • Danitra

NI förstör mitt barn!

Clarissa83 skrev 2009-05-22 22:02:59 följande:
    Mamman utan barn skrev 2009-05-22 21:59:37 följande: Ja, som Ts själv sa så tog inte pojken åt sej av händelsen, det var HON som blev upprörd! Jag tror föräldrarna bråkar procentuellt mer om det än va barnen i själva verket tar skada. De vill ha sina barn i en glasbubbla, kan de inte bara få vara sej själva och bli starka i sej själva genom att vara det?!
    Jag vill inte ha mitt barn i en glasbubbla. Jag vill förändra samhället till det bättre.
  • Danitra
    Clarissa83 skrev 2009-05-22 22:02:59 följande:
    Mamman utan barn skrev 2009-05-22 21:59:37 följande: Ja, som Ts själv sa så tog inte pojken åt sej av händelsen, det var HON som blev upprörd! Jag tror föräldrarna bråkar procentuellt mer om det än va barnen i själva verket tar skada. De vill ha sina barn i en glasbubbla, kan de inte bara få vara sej själva och bli starka i sej själva genom att vara det?!
    Och det är ju just det jag vill - att han ska kunna vara sig själv! Inte tvingas välja mellan bara pojksaker för att slippa pikar och kommentarer.
  • Danitra
    Clarissa83 skrev 2009-05-22 22:07:28 följande:
    Mamman utan barn skrev 2009-05-22 22:04:37 följande: Akademiker har kanske glasbarn? Jag vet inte, men min dotter kommer ha kurage upp över öronen Tror det är den härdade livsstilen i en white trash trailer som gör det
    Hur kom akademiker in i bilden?
  • Danitra
    Clarissa83 skrev 2009-05-22 22:13:01 följande:
    "åååh neej, min son fick en kommentar om sina glittriga skor, nu byter vi dagis!!" Fan jag får sammandragningar så upprörd man blir.
    Vem ska byta dagis?
  • Danitra
    trogentjur skrev 2009-05-22 22:17:35 följande:
    Du vill förbättra samhället, och därav klär du ut sonen så han får kommentarer. Vad förändras? Enda faktumet är att din son blir utsatt. Tyvärr.
    Klär JAG ut sonen för att jag låter honom välja fritt bland dom skor som fanns i butiken?
  • Danitra
    Mamman utan barn skrev 2009-05-22 22:18:10 följande:
    Du har inte att göra med vilka värderingar jag lär mina barn. Håll dig till dina egna, det är ditt ansvar.
    Nej, det är det inte. Mitt ansvar är att göra mitt till för att förbättra samhället. Jag ifrågasätter och argumenterar för min sak och hoppas att fler ska bli övertygade.
  • Danitra
    Clarissa83 skrev 2009-05-22 22:18:54 följande:
    Jag tyckte han klarade det bra? Sa du inte det att han inte reagerade på det som sas? Idioter kommer det alltid finnas, men att låta sitt barn vara starkt i sej själv borde betyda mera. Han lär sej nog va han ska lyssna på och inte med din hjälp!
    Ja, visst klarade han det bra. NU är det inget problem.
    Resten av ditt inlägg förstår jag inte poängen med. Har du missuppfattat hela tråden?
  • Danitra
    Hallonröd skrev 2009-05-22 22:20:02 följande:
    Han kan väl visst välja fritt sen också...bara för dig att lära honom att alla människor har och kommer alltid att ha, olika åsikter om allt här i världen. Man väljer själv om man vill ta åt sig eller inte. Det finns de som tycker att glitter inte är för pojkar...det måste de väl få tycka?! Det är inte fel, lika lite som det är fel att vissa tycker att det visst är ok med glitter för pojkar...
    Jo, jag tycker det är fel. Därför vill jag starta en debatt så att fler barn får välja fritt för sina föräldrar. Och så att färre barn säger åt min son vad han kan och inte kan ha på sig.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!