Inlägg från: Danitra |Visa alla inlägg
  • Danitra

NI förstör mitt barn!

Emmel skrev 2009-05-22 22:47:10 följande:
    Välkommen ner från din höga häst! Välkommen till verkligheten, det är här vi andra lever... D v s vi som INTE är högutbildad, kunnig och medveten!
    Hon menar inte att alla högutbildade är medvetna i detta ämne och att alla utan högre utbildning är helt ignoranta inför ämnet. Bara att det finns sådana mönster.
  • Danitra
    Emmel skrev 2009-05-22 22:54:37 följande:
    VA? Menar du att en systemvetare, datatekniker, socionom etc. generellt är bättre än ett kassabiträde på att få insikt om könsstereotyper? Oj, oj, oj!
    Till viss del kan det vara så eftersom man får lära sig kritiskt tänkande på ett annat sätt. 
    Men generellt så tror jag att intresset och kunnigheten kring könsroller är vanligare hos samhällsvetare än naturvetare.
  • Danitra
    StilaM skrev 2009-05-22 23:00:20 följande:
    [citat] Till viss del kan det vara så eftersom man får lära sig kritiskt tänkande på ett annat sätt.  Men generellt så tror jag att intresset och kunnigheten kring könsroller är vanligare hos samhällsvetare än naturvetare. [/citat Du skojar?! Hela genusproblematiken är ju en samhällsvetenskaplig disciplin. (Det biologiska perspektivet har ju en tendens att tysta debatten: snopp-vagina-punkt)
    Exakt.
  • Danitra
    Emmel skrev 2009-05-22 23:10:26 följande:
    Ledsen, men det tror jag inte ett skvatt på. Jag tror INTE att en person med högre utbildning generellt har större intresse eller kunnighet om könsroller.
    Då har du fel. Jag kan lova dig att det är så.
  • Danitra
    Clarissa83 skrev 2009-05-22 23:14:30 följande:
    Men du är själv ganska bra på att säga om det folk tycker är fel eller inte.. Låt alla ha sin egen uppfattning och bråka inte
    Jo, jag gillar att bråka och jag vill förändra folks åsikter.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!