Inlägg från: Danitra |Visa alla inlägg
  • Danitra

NI förstör mitt barn!

Mamman utan barn skrev 2009-05-22 23:20:06 följande:
    Snälla, kom med era åsikter i den tråd jag startade för jag fann faktiskt detta intressant.
    Vilken tråd?
  • Danitra
    Emmel skrev 2009-05-22 23:28:27 följande:
    TS: Jag tycker inte att skorna är typiska "tjejskor" och inte "killskor" heller. Fina!
    Jo, det tycker sonen också.
    När jag tog fram dom och frågade om han ville ta på dom så sa han: "Ja, dom är SÅ fina"
  • Danitra
    trädis skrev 2009-05-23 11:25:09 följande:
    visst kan man bli mobbad ändå. men det känns ju lite som att be om taskiga kommentarer att sätta på sin pojk en klänning till dagis. viktigast för mig oxå är att min pojk mår bra, oavsett färg på kläderna.
    Men om andra barn inte lärde sig att klänning bara är för tjejer - då skulle det inte bli några taskiga kommentarer.
  • Danitra
    WiJu skrev 2009-05-23 11:27:53 följande:
    Endast läst TS! Lustigt att du skyller alla i hela världen för detta! DU har väl ingen aning om hur JAG uppfostrar mitt barn? Sen håller jag med dig att det är synd att de säger så till honom! Lycka till i fortsättningen. (men löjligt att skriva att hela världen gör så här...)
    Jag skriver inte till hela världen. Jag skriver till dom det berör.
  • Danitra
    Clarissa83 skrev 2009-05-23 11:30:47 följande:
    Men det kan som sagt bli svårt när man står på flickavdelningen på H&M och hävdar för sin son att det absoluuuut inte är något fel om han vill ha en klänning.. Begrip själva att det inte är den enskilda individen som har någon makt i detta.
    Är det fel att vilja förändra (väst)världen?
    trädis skrev 2009-05-23 11:32:07 följande:
    exakt min poäng oxå! kalla mig feg, men jag tänker då inte använda min son som något föremål till att förändra världens syn på klänningar
    Jag använder inte min son som vapen, jag använder honom som exempel.
  • Danitra
    THEA och Grodan skrev 2009-05-24 00:32:43 följande:
    Håller fullständigt med dig TS. Och hade alla vuxna förtått vad du skriver hade det inte funnits tjej respektive kill grejer  
    Vad härligt det skulle vara.
  • Danitra
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-24 13:40:10 följande:
    Jasså....på vilket vis då??
    Vi föds med olika förutsättningar. Våran uppfostran formar oss på väldigt speciella sätt. 
    Visst, man har ett ansvar för att förändra sitt liv. men vi har så väldigt olika förutsättningar. VÄLDIGT olika.
  • Danitra
    Helena Gordon skrev 2009-05-24 13:43:37 följande:
    Och Ja- det är sant att vi alla inte har likadana förutsättningar. Men vi alla KAN förändra vår livssituation. Man föds inte till läkare med smarrig lön tex.
    Visst kan man förändra sin livssituation. Men tyvärr kan inte alla förändra den så mycket som man kanske skulle vilja eller behöva.
  • Danitra
    TessaS skrev 2009-05-25 13:21:25 följande:
    Jag vet hur JAG gör... jag lär min son att det är ok med rosa på killar och blått på tjejer. Om alla hade gjort det istället för att lära vad man kan och inte kan ha på sig, så hade vi inte behövt vänta några generationer... Romariket höll inte heller i längden, så jag vet inte om det är nåt att sträva efter... pissig jävla jämställdhet hade dom också, till skillnad från de riken de erövrade...
    Tittade också på Terry Jones barbarer?
    Eller är du bara mer påläst sedan innan?
  • Danitra
    Arne Anka skrev 2009-05-25 13:25:08 följande:
    Morbid Mistress skrev 2009-05-25 13:12:25 följande: Nej, det är ingen petitess. Men du utsätter DITT BARN för lidande, inte mobbarna, inte mobbarnas föräldrar, genom att skicka ditt barn till skolan i smink och klänning, för att genom att bryta något som är normativt (även om det är fel) inbjuder du till att ditt barn blir mobbat. För så länge en stor del av befolkningen är trångsynt (vilken den är), då kommer även risken för mobbning vara stor. Så innan du skickar ditt barn till skolan i klänning och smink, skapar du en folkrörelse bland vuxna (!), där din man går i klänning och smink, och hans kompisar, och arbetskamrater. SEN kan ni skicka era barn. Men att skicka barnen innan det är norm, det kan jag inte annat än förakta.
    Jag låter inte mitt barn ha glitterskor för att i första hand bryta könsmönster utan för att han älskar sina skor.
    Hade sen idioter till föräldrar låtit bli att lära sina barn att detta är fel så hade det inte varit något problem med detta.
  • Danitra
    Disco skrev 2009-05-31 22:07:33 följande:
    DORIAN SKREV : Men seriöst, hur noga har du läst TS och debatten nu? Ingen har sagt att det är katastrof om barnet har på sig en spindelmannentröja. Men barnet VILL inte ha på sig en sådan, utan VILL ha prinsesskläder. Att han inte får det för sin omgivning, DET är det katastrofala. Capisce?   :fast rubriken är "Ni förstör mitt barn"; det kallar jag katastrof....jag anser inte att det är "alla andras problem", vi7de som kanske vill kläö tjejer i prinsesskläder (ryser av tanekn men ändå) eller sin son i spindelmannen kläder (är inte förtjust i det heller)- Problemet är TS själv...Hon /familjen måste hitta verktyg för att stärka sina barn att få klä sig precsi hur de vill i "tjej/pojk" kläder eller leksaker. men alla andra som inte vill det utan vill klä "traditionellt" skall väl inte sota för att hennes barn blir förstört???? och handen på hjärtat TS om din son hade valt Bilar tröjan eller batmnbyxorna hade ju du kreverat!!! FÖR DU vill att han skall klä sig "otraditionellt" så frågan är om det verkligen är hans val av saker/kläder...., jag tror att han är oerhört påverkad av dina åsikter. Jämlikhet och allas lika värde sitter inte i de kläder eller de leksaker barne har, ni som tror det är ointelligenta och enormt ytliga!
    Värst vad du tror dig veta mycket om mig.
    Nej, problemet är inte jag själv. Jag lär mitt barn så gott jag kan att välja det som faller honom i smaken och strunta i vad andra tycker. PROBLEMET är att det inte räcker.
    Han har många kläder med bilar på och en keps med Spindelmannen, dessutom kör han just nu runt med en traktor-trampbil. Och visst kreverar jag, men inte över traktorn utan över det jag läser i den här tråden.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!