Disco skrev 2009-05-31 22:07:33 följande:
DORIAN SKREV : Men seriöst, hur noga har du läst
TS och debatten nu? Ingen har sagt att det är katastrof om barnet har på sig en spindelmannentröja. Men barnet VILL inte ha på sig en sådan, utan VILL ha prinsesskläder. Att han inte får det för sin omgivning, DET är det katastrofala. Capisce? :fast rubriken är "Ni förstör mitt barn"; det kallar jag katastrof....jag anser inte att det är "alla andras problem", vi7de som kanske vill kläö tjejer i prinsesskläder (ryser av tanekn men ändå) eller sin son i spindelmannen kläder (är inte förtjust i det heller)- Problemet är
TS själv...Hon /familjen måste hitta verktyg för att stärka sina barn att få klä sig precsi hur de vill i "tjej/pojk" kläder eller leksaker. men alla andra som inte vill det utan vill klä "traditionellt" skall väl inte sota för att hennes barn blir förstört???? och handen på hjärtat
TS om din son hade valt Bilar tröjan eller batmnbyxorna hade ju du kreverat!!! FÖR DU vill att han skall klä sig "otraditionellt" så frågan är om det verkligen är hans val av saker/kläder...., jag tror att han är oerhört påverkad av dina åsikter. Jämlikhet och allas lika värde sitter inte i de kläder eller de leksaker barne har, ni som tror det är ointelligenta och enormt ytliga!
Värst vad du tror dig veta mycket om mig.
Nej, problemet är inte jag själv. Jag lär mitt barn så gott jag kan att välja det som faller honom i smaken och strunta i vad andra tycker. PROBLEMET är att det inte räcker.
Han har många kläder med bilar på och en keps med Spindelmannen, dessutom kör han just nu runt med en traktor-trampbil. Och visst kreverar jag, men inte över traktorn utan över det jag läser i den här tråden.