Inlägg från: Danitra |Visa alla inlägg
  • Danitra

NI förstör mitt barn!

Clarissa83 skrev 2009-05-21 22:49:24 följande:
    Det skulle min pojke få.Om jag hade pojke dvs. Och OM han ville, men jag skulle väl inte självmant lägga fram det som ett förslag åt honom. Men att byta dagis för att någon annan tycker det är knasigt och påpekat det är ju att ta i...
    Jag skulle byta dagis om pedagogen sa:
    "Nej, här ska du inte leka. Det är pojkarnas lekhörna"
  • Danitra
    MinEmPsi skrev 2009-05-21 22:50:44 följande:
    Hade jag haft en son så skulle han absolut få ha glitterskor ifall han ville! Är ju jättetufft ju!!! och vad är ett par glitterskor,hello kitty solglasögon.ect oavsett kön värd över att sitt eget barn är GLAD och STOLT över vad den har på sig!! Så VAR STOLT! (Hade min dotter levt idag så hade hon fått leka med spiderman eller annat tufft om hon ville än att jag skulle hålla på könsdela saker!)
    Jag är jättestolt! Min son är cool, tuff och underbar. Han kör på det han vill ha!
    Men en dag kommer kommentarerna om vad som är rätt och fel tränga in i honom också - och det vill inte jag.
  • Danitra
    Helena Gordon skrev 2009-05-21 22:50:52 följande:
    Jag har inte sett att nån här inne skrivit att det är fel att pojkar går i "flickkläder" eller att det är ok att deras barn får reta någon efter dess klädsel. Det är alltså rätt accepterat här på det viset, det ända som INTE är det är att vissa föräldrar INTE vill kläa sina pojkar i toffsar och glitter.
    Många har sagt att deras söner INTE får ha glitterskor/klänning/annat tjejigt.
  • Danitra
    Helena Gordon skrev 2009-05-21 22:51:46 följande:
    Jag tror inte att det skadar om min grabb inte har glitterskor heller ...
    Nej, men det skadar min son om du säger att pojkar inte KAN ha det.
  • Danitra
    Helena Gordon skrev 2009-05-21 22:58:23 följande:
    Ja DERAS söner ja, men inte DIN son? Eller ANDRAS!?  Alla uppfostrar vi våra barn på olika vis. Det är bara att acceptera! Vem är du att säga vad som är rätt och fel, egentligen?  Dock ska INGA barn retas, de vill väl ingen förälder??? Men barn är barn och kommer förmodligen alltid göra det. Vare sig det handlar om glitterskor, hårfärg, vikt, ursprung osv.
    1. Jag har fortfarande inte fått ett vettig svar på varför en pojke inte kan få ha glitterskor.
    2. Om en förälder säger "Nej, du får inte dom skorna - det är tjejskor" så drabbar det min son eftersom han kommer få höra att han har tjejskor.
  • Danitra
    anna450 skrev 2009-05-21 22:59:52 följande:
    När din son är runt 15 och vill ha rosa glittriga skor,skulle han få det då?
    När han är femton lägger jag mig inte i alls vad han köper för skor så länge det inte är för stulna pengar.
  • Danitra
    Mamman utan barn skrev 2009-05-21 23:01:33 följande:
    Om din son blir "drabbad" av att jag säger till min son att glitterskor är tjejigt, ja då får du nog bara ta och acceptera det.
    Men varför skulle du säga något sådant?
Svar på tråden NI förstör mitt barn!