Inlägg från: Danitra |Visa alla inlägg
  • Danitra

NI förstör mitt barn!

L E A skrev 2009-05-21 21:53:52 följande:
    Ts, jag får en känsla av att du tagit detta hårdare än din son. Varför inte bara tala om för sonen hur det är och se hur det hela utvecklar sig. Jag tror att barnen sköter detta bäst själva men att det är föräldrarna som gör dom stora sakerna av det.
    Min son skiter fullständigt i detta än så länge. Tyvärr är jag så gammal att jag gått hela vägen genom gundskolan och vet vad som väntar. 
    En dag börjar man ta åt sig av åsikterna, man börjar inse att man är konstig och man börjar välja bort saker man tycker om för att kunna passa in.
  • Danitra
    Clarissa83 skrev 2009-05-21 21:54:43 följande:
    Nej absolut inte. Jag hade för mej att det var du som skrev om den blå dressen i barnvagnen och fick det intrycket, gick tillbaka ett gäng sidor och såg att det inte var du som skrivit det Ursäkta.
    Ingen fara.
  • Danitra
    Mamman utan barn skrev 2009-05-21 21:56:39 följande:
    Är det otänkbart att något barn skulle säga att din son har en ful blå tröja? Glöm bussföraren. Det lär hända, men jag tror inte du kommer skriva på fl om det.
    Då är det en isolerad åsikt, enbart grundad på avundsjuka/ilska mot sonen/fobi mot blått.
    Jag skulle nog inte bry mig så mycket om just målet för förolämpningen.
    Hade ALLA barn sagt samma sak om blåa tröjor så hade jag nog reagerat. Hade det dessutom funnits en allmän bild om hur människor med blåa tröjor bör agera så hade jag defenitivt reagerat.
  • Danitra
    LindaSundberg skrev 2009-05-21 21:58:08 följande:
    Kommer min lille bli retad av era barn i framtiden för att han inte har glittriga skor nu?
    Nej, min son får lära sig att vissa skor har glitter - andra inte. En del gillar skor med glitter - andra inte.
    Skitsamma vilket kön man har.
  • Danitra
    LindaSundberg skrev 2009-05-21 21:58:08 följande:
    Kommer min lille bli retad av era barn i framtiden för att han inte har glittriga skor nu?
    Men jag vet inte vad Bonanzas son kommer säga dock.
  • Danitra
    Helena Gordon skrev 2009-05-21 21:59:49 följande:
    Jag har ofta valt ganska neutrala kläder till min dotter, spec när hon var bebis. De där riktigt "flickiga" kläderna var oftast gåvor. Men nu väljer hon själv "flickiga" kläder och har nog åsikter om vad som är för Pojkar och vad som är för Flickor. Det är inget som jag uppfostrat henne till att tycka. Så det behöver inte alls vara föräldrarna som "lärt" sina barn det. Det är så "världen ser ut" ...
    Nej, det är  andra barn och vuxna som har lärt henne det. Tyvärr.
  • Danitra
    Sciarlotta skrev 2009-05-21 22:01:58 följande:
    Jag är smått less på denna könsfördelning. På dagiset vi hade innan vi flyttade (storebror var 2 år då) gick det 8 flickor och 8 pojkar. Det fanns åtta krokar för regnställ i hallen, så personalen delade upp så attdet var en flicka och en pojke på varje krok. Enda kroken som det kunde uppstå förvirring på var på min sons; för där hängde det två röda regnställ, inte ett blått och ett rött...
    Moahahahah!
  • Danitra
    Clarissa83 skrev 2009-05-21 22:08:27 följande:
    Men där är det igen.. Ni tycker det känns bättre att få skratta åt andra föräldrar för deras "dumhet", än att era barn är som alla andra. Det är då ´jag tycker det gått för långt! När man "muhaahahaar" åt folk som misstar sej pga en så socialt accepterad grej. Flicka/pojke.
    Jag tror du missförstår.
    Jag "moahahah" åt att en så enkel sak som att välja röda regnkläder till en pojke ställde till ett system. Det säger lite om hur stel synen är på vad som är för killar respektive tjejer.
  • Danitra
    LindaSundberg skrev 2009-05-21 22:09:46 följande:
    Vad spelar det för roll? Jag ifrågasätter inte dina åsikter så varför ska du ifrågasätta mina? Vad får dig att tro att sättet du tycker är bättre?
    Självklart tycker jag att min ståndpunkt är bättre än din. Annars skulle jag byta.
    Jag bara undrar varför du och din sambo tycker det är helt fel för en kille att gå i tjejkläder?
Svar på tråden NI förstör mitt barn!