Inlägg från: Danitra |Visa alla inlägg
  • Danitra

NI förstör mitt barn!

LadyWillow skrev 2009-05-22 22:22:16 följande:
    Mamman utan barn skrev 2009-05-22 22:04:37 följande: Men lägg ner erat martyrsnack nu. Vi fattar att det är jättesynd om er nu.
    Akademiker? Patrask?
    Hur kom detta in i diskussionen?
  • Danitra
    Clarissa83 skrev 2009-05-22 22:24:04 följande:
    Haha, det fråga du igår också.. Nej ja har inte misuppfattad hela tråden, även om vissa inlägg gått lite snabbt förbi för att hinna uppfattas. Det uppdateras lite snabbt emellanåt Jag tycker inte de var rätt det de sa om din sons skor.. Ja vet inte ens va jag debatterar för längre tydligen, är dessutom obstinat. Ska nog sträcka på benen nu och andas in lite regnvattensluft.
    Bara för att klargöra.
    Jag hispar inte upp mig över detta i sig. Jag är inte rädd för att min ömtåliga son ska bli ledsen och sårad samt skadad för livet.
    Han är självsäker och kaxig (som sin mor) och kommer klara kommetarer bra. Vilket jag kommer göra mitt till för att lära honom.
    MEN eftersom majoriteten av barn får lära sig vad som är för killar och vad som är för tjejer så kommer min son oundvikligen falla in i detta. DET tycker jag är synd och jag vill inte att det ska vara så. För att motverka detta så försöker jag föra en debatt i ämnet. Jag bemöter argument i min vardag och hopppas att fler ska tycka som jag i framtiden.
  • Danitra
    trädis skrev 2009-05-22 22:25:11 följande:
    så alla ska tycka som du? kan vi inte vara överens om att alla tycker olika? vissa tycker inte att glitterskor passar på pojkar, medan andra tycker att det visst kan vara fint.
    Jag tycker att åsikten att glitter bara är för tjejer är fel och dum. Jag vill motverka detta och önskar att majoriteten tyckte som jag.
    Precis som jag tycker att främlingsfientlighet och homofobi är fel. 
    Ja, jag vill att alla ska tycka som jag i den här frågan.
  • Danitra
    Hallonröd skrev 2009-05-22 22:30:11 följande:
    Ja du har rätt att tycka vad du vill men det betyder inte att det är rätt och att en del andra har fel. Självklart ska man lära sina barn att vara snälla och ödmjuka mot andra och visa respekt....att man får ha på sig vad man vill. Men man måste ju få ha sina åsikter ändå och tycka som man vill så länge man inte är elak.
    Att inte vara elak är en självklarhet. 
    Men jag skulle även vilja att det var en självklarhet för pojkar att ha glitterskor om dom ville.
  • Danitra
    Mallan76 skrev 2009-05-22 22:33:19 följande:
    TS, har du någon man eller pojkvän? Jag skulle gärna vilja veta om du skulle uppskatta om han kom hem med rosa klänning och glitter i håret. Och om ni är gifta antar jag att din man hade brudklänning på sig på bröllopet? Varför ska man behandla småpojkar och vuxna män på olika sätt? Jag menar -om en liten pojke vill ha rosa klänning borde väl även vuxna män vara klädda så? Varför inte skapa ett könlöst samhälle? Det vore väl ändå bäst? *obs ironi*
    Om min man ville börja klä sig i kvinnokläder så skulle inte jag neka honom detta.
  • Danitra
    Clarissa83 skrev 2009-05-22 22:38:18 följande:
    Maggis Nervis skrev 2009-05-22 22:35:48 följande: Kommer inte ihåg va hon heter, orkar inte bläddra, men hon sa själv att hon var högutbildad och umgicks med såna.. Ganska lätt att tolka vad hon tyckte om oss som hade annorlunda åsikter.
    Mamman utan barn skrev 2009-05-22 22:37:21 följande:
    Maggis Nervis skrev 2009-05-22 22:35:48 följande: Men ta det lilla lugna. Bonanza talar om sitt förakt för lågutbildade i samma andetag som det talas om allt det här andra. Helt klart finns det sidor och fack i samhället.
    Känsligt?
    Själv är jag bara en simpel servitris utan högskoleutbildning så då är väl jag patrask jag med.
  • Danitra
    LadyWillow skrev 2009-05-22 22:39:16 följande:
    Jag är fanimej INTE högutbildag i alla fall. Men jag tycker ändå det är fel att begränsa barn utifrån det kön de tillhör. Det är ungefär som att åka till ett smörgåsbord och sen säger man till pojkarna "ni äter av sillen och leverpastejen men INGET annat för det är flickmat"
    ELLER HUR!
    Bra liknelse.
  • Danitra
    Clarissa83 skrev 2009-05-22 22:42:31 följande:
    Nej inte känsligt alls, jag har flera utbildningar jag kommer leva bra på! Det var hennes sätt att säga det på som störde. För lika som hon antydde klassfördelningen i samhället, så är det inte konstigt om barn får uppfattningen att endel saker ska vara på ett visst sätt eller inte. Det var där det hakade upp sej.
    Fast det har hon i och för sig rätt i.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!