• Danitra

NI förstör mitt barn!

Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:

"Killar kan inte ha skor med glitter på!"
    Senare vid matbordet så pekar min son på en annan flickas "Hello Kitty"-spänne och säger:
    "Jag har samma glösögon (solglasögon)"
    Tjejen blir chockad över detta och undrade förskrämt vem som hade låtit honom välja sådana solglasögon, det kan ju inte killar ha.
    Detta är inget som dom här tjejerna har lärt sig helt på egen hand utan det är ALLA NI som säger att vissa saker bara är för killar och andra bara för tjejer som har lärt dom detta. Och sen kommer dom till sitt dagis och berättar för MIN SON vad han kan och inte kan ha på sig.
    Än så länge kan min son välja fritt bland Spindelman, Hello Kitty, glitter och bilar men uppenbarligen inte så länge till!
    TACK FÖR DET, PUCKON!!
  • Svar på tråden NI förstör mitt barn!
  • StarkMamma

I Thailand har många tonårs pojkar Hello Kitty saker för det är modernt!
    Så det så!
    Sen har min 4 åriga dotter en väldigt stor samling med Spindelmannen saker.
    Ska hon inte få ha det?
    Ska hon inte få vara stolt när hon kör ner sin stora resväska till mormor för att sova över? En stor med just Spindelmannen på.
    Eller är det så att det är mer tolerant att flickor har "pojksaker" än att pojkar har "flicksaker"?
    Nej det är upp till alla föräldrar att ta bort flick och pojksaker.
    Men klänningar behöver våra små killar inte springa i ute

• trogentjur
    Pallas skrev 2009-05-23 19:53:53 följande:
    Nej, du har fattat fel. Om min son har klänning blir jag kallad rabiat genuskärring, han blir kallad bög och alla blir lidande. Om jag nekar honom mha diverse cirkelresonemang blir alla nöjda. Utom sonen, som inte får ha det han tycker är fint, och jag, som tycker att det är något dåligt att begränsa mina barn kring såna petitesser.
    Jasså? hur kommer det sig då att i princip ALLA här är så genusmedvetna och klankar ner på dom som INTE väljer att klä sina söner i glitter då?
  • Consuela BananaHammock
    Pallas skrev 2009-05-23 19:53:53 följande:
    Nej, du har fattat fel. Om min son har klänning blir jag kallad rabiat genuskärring, han blir kallad bög och alla blir lidande. Om jag nekar honom mha diverse cirkelresonemang blir alla nöjda. Utom sonen, som inte får ha det han tycker är fint, och jag, som tycker att det är något dåligt att begränsa mina barn kring såna petitesser.
    Tycker att de flesta här har sagt att om ni vill klä era pojkar i klänning så gör ni det...men om vi inte vill, har det blivit ett förbannat liv om hur inskrängta och outbildade vi är
  • trogentjur
    StilaM skrev 2009-05-23 19:54:08 följande:
    Är du precis så fånig egentligen, eller gör du dig till för att du tror att det är coolt?
    Nejmen...vaddå jag fattar inte? Klart jag ska tvinga på ungen klänning. Vad ska folk tycka om mig annars?

Nä, allvarligt, jag tror jag är cool. Var det nåt du störde dig på? Det är ju precis så det är!
  • Clarissa83
    trogentjur skrev 2009-05-23 19:55:31 följande:
    Jasså? hur kommer det sig då att i princip ALLA här är så genusmedvetna och klankar ner på dom som INTE väljer att klä sina söner i glitter då?
    Ingen som klankat ner på de som gör det. Tycker det är tvärtom....
  • trogentjur

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 19:55:33 följande:

Tycker att de flesta här har sagt att om ni vill klä era pojkar i klänning så gör ni det...men om vi inte vill, har det blivit ett förbannat liv om hur inskrängta och outbildade vi är
    Japp, min son har aldrig bett om nån klänning. Och jag hoppas aldrig han gör det heller.
  • Pallas
    trogentjur skrev 2009-05-23 19:55:31 följande:
    Klankandet kommer till mestadels från debattörer med dina åsikter, vad jag kan se. Från mitt håll kommer ifrågasättande av argument och en och annan facepalm.
  • Ärla Minou

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 19:55:33 följande:

Tycker jag var en märklig summering. testa den här istället: Säger du inte nej till din som när han vill ha rosa/glitter Hello Kitt el dyl så är du en rabiat feminist som använder din som som murbräcka. Dessutom får ungen skylla sig själv om någon fäller högst berättigade kommentarer om det pojken hra på sig. Dessutom får sonen se till att skaffa skinn på näsan. Väljer man att sticka ut får man stå ut med spott och spe.
  • trogentjur
    Pallas skrev 2009-05-23 19:58:44 följande:
    Klankandet kommer till mestadels från debattörer med dina åsikter, vad jag kan se. Från mitt håll kommer ifrågasättande av argument och en och annan facepalm.
    Ok. Det anser inte jag. Jag anser att alla som klär sina barn "normalt" får en massa bannor och höra hur trångsynta de är. Nu ska det vara genus, helt klart, annars är man inte värdig att vara förälder. Det skrämmer mig lite.
  • Ärla Minou

din son som murbräcka skulle det förstås stå...och så var det lite andra stavfel såg jag...

Svar på tråden NI förstör mitt barn!