NI förstör mitt barn!
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
Ja det är tråkigt att det ska vara så här. Vi låter också barnen bestämma själva, men på något vis har det ändå blivit mycket pojkigt för sonen och flickigt för dottern, och det är jag rätt övertygad har med dagis att göra.
När sonen var 15 månader och skulle skolas in frågade hans fröken vad han tyckte om att leka med. Tja, svarade jag, han är just nu väldigt mycket för dockor och köra i dockvagn. Fick då till svar "Jasså, här leker pojkarna mest med bilar och lego." Som om det var konstigt att en ettårig pojke vill leka med dockor.
Dottern, som är 4,5, säger ofta tex att blått är pojkfärg och rosa för flickor osv, och det är ingenting vi säger hemma.
Ärla Minou skrev 2009-05-23 19:59:21 följande:
Ärla Minou skrev 2009-05-23 19:59:21 följande:
Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 20:01:28 följande:
Helena Gordon skrev 2009-05-23 20:01:30 följande:
Jag accepterar om nån vill klä sin son i klänning och med toffsar. Men jag kan inte neka till att jag skulle tycka det såg fånigt ut. Och föräldrar som blir alldeles upprörda över att sonen då kan misstas för en flicka borde förstå att det inte alls är så konstigt.
Helena Gordon skrev 2009-05-23 20:01:30 följande: