• Danitra

NI förstör mitt barn!

Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:

"Killar kan inte ha skor med glitter på!"
    Senare vid matbordet så pekar min son på en annan flickas "Hello Kitty"-spänne och säger:
    "Jag har samma glösögon (solglasögon)"
    Tjejen blir chockad över detta och undrade förskrämt vem som hade låtit honom välja sådana solglasögon, det kan ju inte killar ha.
    Detta är inget som dom här tjejerna har lärt sig helt på egen hand utan det är ALLA NI som säger att vissa saker bara är för killar och andra bara för tjejer som har lärt dom detta. Och sen kommer dom till sitt dagis och berättar för MIN SON vad han kan och inte kan ha på sig.
    Än så länge kan min son välja fritt bland Spindelman, Hello Kitty, glitter och bilar men uppenbarligen inte så länge till!
    TACK FÖR DET, PUCKON!!
  • Svar på tråden NI förstör mitt barn!
  • Pallas

Helena Gordon skrev 2009-05-23 20:15:23 följande:

Fast jag VILL INTE ÄNDRA PÅ DET: Jag tycker ju om att ha det på det viset. Varför ska det vara så fel?
    172 sidor och du har fortfarande inte fattat... FÖR ATT DET BEGRÄNSAR MÄNNISKOR (läs: mina barn, och alla andra som av någon anledning inte passar in i det trånga fack du behöver sortera in dem i).
  • Consuela BananaHammock
    Clarissa83 skrev 2009-05-23 20:18:15 följande:
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 20:16:16 följande:
    Dom är så inrutade på att vi inte bryr oss om våra barn skulle tracka ner ett annat av nån orsak. Varför skulle man tycka det var okej även om man inte drar det här genus till sin yttersta spets?
    Nej, här hemma är det inte okej att säga dumma saker eller kommentera rakt ut om någon faktiskt.....inte så att dom hör. Undrar gör ju alla barn
  • FannyGioia

Helena Gordon skrev 2009-05-23 20:18:02 följande:

Hörrö du, jag har aldrig sagt nåt om att diskutera mina åsikter med någon förälder eller med deras barn. Ännu mindre skulle jag låta mina barn yttra något nedvärderande till någon annan. Jag säger bara att JAG inte skulle köpa klänningar till MIN SON. Alla är vi olika - jag tror inte på de där genussnacket. Det är inte min grej. Det är din.
    Kan du då vara snäll och förklara vad genus innebär i dina ögon? Vad är så hemskt med det?
  • Helena Gordon
    Färger har väl egentligen inte så mycket med könet att göra. Inte matrialet heller. Inte heller leksakerna. Men jag står fortfarande fast vid att ex. klänningar är för flickor/kvinnor. Jag skulle tycka det var SÅ tråkigt om män och kvinnor skulle börja klä sig likadant.
  • Consuela BananaHammock
    Pallas skrev 2009-05-23 20:20:05 följande:
    172 sidor och du har fortfarande inte fattat... FÖR ATT DET BEGRÄNSAR MÄNNISKOR (läs: mina barn, och alla andra som av någon anledning inte passar in i det trånga fack du behöver sortera in dem i).
    MEN ALLA TYCKER KANSKE INTE ATT DET ÄR SÅ FÖR ATT JUST DU ANSER DET!!!!!!!
  • Clarissa83
    Jag tror min dotter komma känna sej jävligt begränsad när hon inser att det är FJÄRILAR på hennes rosa fondtapet. Jag lovar att betala alla hennes kuratorbesök i tonåren när hon inte kan hitta sej själv.
  • FannyGioia

Helena Gordon skrev 2009-05-23 20:21:04 följande:

Färger har väl egentligen inte så mycket med könet att göra. Inte matrialet heller. Inte heller leksakerna. Men jag står fortfarande fast vid att ex. klänningar är för flickor/kvinnor. Jag skulle tycka det var SÅ tråkigt om män och kvinnor skulle börja klä sig likadant.
    Nu säger du ju emot dig själv.
  • Clarissa83

Helena Gordon skrev 2009-05-23 20:21:04 följande:

Det är ju likom lite kryddan i livet, skillnaderna på könet. Fan va tråkigt det skulle vara annars. Mindre människovärde sitter nog djupare än i mameluckerna om ni frågar mej iaf.
  • Helena Gordon
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 20:15:23 följande: 172 sidor och du har fortfarande inte fattat... FÖR ATT DET BEGRÄNSAR MÄNNISKOR (läs: mina barn, och alla andra som av någon anledning inte passar in i det trånga fack du behöver sortera in dem i).
    snacka om dina egna ungar och inte mina. Helvete alltså. Jag fattar utmärkt, men fortfarande så ÄR JAG AV EN ANNAN ÅSIKT! Acceptera, det tycks det motsvarande sidan ha issues med.

VILKET TRÅNGA FACK? För att jag inte vill köpa klänning och pumps till min son? I-lands problem. Mina barn är absolut inte begränsade, kommer definitivt inte att bli det för att sonen inte går till dagis i kjol och glitter.
  • Helena Gordon
    FannyGioia skrev 2009-05-23 20:22:36 följande:
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 20:21:04 följande: Nu säger du ju emot dig själv.
    vart sa jag emot mig själv?
Svar på tråden NI förstör mitt barn!