• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • Knasiga morsan

Krypto det är de "korsord" där man löser saker med siffror. Att man får ett ord i hela kryptot och sedan ska man själv lista ut vad det är för ord som ska vara på de andra raderna.. Skitskoj! Det där med vanliga korsord är jag totalt värdelös på! hehe.. Kommer aldrig på något! Det enda som funkar är barnens korsord! haha.. Komiskt..

Jo jag är faktiskt lite stolt över mig själv! Det känns bra detta, väldigt bra. Jag hoppas att jag kommer att kunna få fortsätta må bra och att få gå ner i vikt. Det här med att inte äta socker som jag kör gör verkligen susen på mig rent psykiskt. Jag har ju som sagt en psykisk störning och har fel uppe i hjärnan och att vara utan socker är nog det bästa beslut jag kunnat ta! hehe.. Mår bättre nu än någonsin..

Sprang nedför trappan från min lägenhet ner till förrådet med 10kg tunga kartonger idag (sammanlagt 4 st) och det gick hur bra som helst. Skönt att mina leder tycks ordna upp sig..

Men är det bara jag som är lite blind för att se hur man förändras i kroppen? Jag kan förklara, jag märker på vågen att jag har tappat vikt, jag märker på kläder att de börjar sitta löst och att jag kan ha mindre kläder - men jag märker inte när jag står i underkläder framför spegeln om något har hänt! Det är som jag på något sätt inte riktigt innerst inne förstått att jag faktiskt blivit av med 10 kg. Och sedan är det ju också svårt att föreställa sig hur mycket 10 kg är på ens kropp.. Jag får väl helt enkelt tänka i banor så som "det är 10 liter mjölk".. hehe..

• Allie71

koko banan:

Så duktig du är! Stort grattis, det måste kännas skönt att det går så bra. Jag bara längtar tills jag ser resultat på vågen. Andra dagen med R idag och om jag lurar mig själv....så känner jag mig mindre hungrig.....men om jag känner efter så finns suget där. Hoppas det går bättre snart!!

Så underbart att märka det på kläder och på kroppens leder att det är något positivt, då blir man mer sporrad.

Hej så länge!

• Allie71

Å andra sidan har jag varit rätt blind för att jag blivit så tjock som jag blivit. Med lite snygga kläder så har jag förnekat att jag gått upp i vikt trots att jag tvingats köpa större och större kläder. Men nu finns typ inte större kläder.....

• hera75

hej alla glada
    om ca 1 tim ska till distriktsköterskan och göra en hälsoprofil,,,, sen R hoppas att det är ok att jag hakar på er här ? man behöver ju allt stöd man kan få
    ha det bra malin

• Knasiga morsan

Det gäller att vara hård mot sig själv när man går på R har jag märkt. Om man verkligen tänker på allt som man vill äta men som man inte får äta - då kan det bli rätt så tufft.. Så det bästa är att vara fokuserad och målinriktad och inte tänka på något sött. Det är svårt i början men sedan när man kommer in i det så går det av bara farten!!

Men som sagt R är ju ingen mirakelmedicin, man får ju göra lite jobb själv också! Det finns dagar då det kommer ett sug efter godis eller kakor eller något annat som man inte ska äta - det gäller då att vara hård och tänka framåt och tacka nej till det man är sugen på.

Jag har sedan jag börjat på R varit på 2 kalas där det serverats goda kakor, god tårta och sådant - men jag har tackat nej. Jag har druckit mitt kaffe, tagit med mig en Loka och druckit den och så har jag också tagit med mig ett äppel eller någon annan frukt så känns det inte så frestande att sitta i gemenskapen där de andra äter kakor med mera.

Jag hejjar på oss!

• Tindra02
    hera75 skrev 2009-08-21 12:31:11 följande:
    hej alla gladaom ca 1 tim ska till distriktsköterskan och göra en hälsoprofil,,,, sen R hoppas att det är ok att jag hakar på er här ? man behöver ju allt stöd man kan fåha det bra malin
    Välkommen!!!
    Hur gick det hos ssk?
  • Knasiga morsan

Har lagt upp lite bilder nu i mitt fotoalbum. Inte för att bilderna gör mig någon rättvisa men det är i alla fall några bilder på min startvikt runt 135 kg och sedan några bilder på mig nu när jag väger runt 121 kg. Tyvärr har jag en pösig tröja (som en gång i tiden suttit slickad på mig) så det kan göra att jag ser lite större ut än vad jag egentligen är. Men visst, hehe, jag är ju ändå stor!

Snart dags för middag känner jag. har ätit på tok för lite idag och känner hur huvudvärken kommer smygandes och att jag börjar bli lite trött.. Inget som lite mat kan råda bot på.

Kram till er alla - ni är underbara!! Kämpa på!!

• Tindra02
    Knasiga morsan skrev 2009-08-22 17:59:15 följande:
    Har lagt upp lite bilder nu i mitt fotoalbum. Inte för att bilderna gör mig någon rättvisa men det är i alla fall några bilder på min startvikt runt 135 kg och sedan några bilder på mig nu när jag väger runt 121 kg. Tyvärr har jag en pösig tröja (som en gång i tiden suttit slickad på mig) så det kan göra att jag ser lite större ut än vad jag egentligen är. Men visst, hehe, jag är ju ändå stor! Snart dags för middag känner jag. har ätit på tok för lite idag och känner hur huvudvärken kommer smygandes och att jag börjar bli lite trött.. Inget som lite mat kan råda bot på.Kram till er alla - ni är underbara!! Kämpa på!!
    Åh du är jättefin
    Tycker det syns jättemycket på dig!!!
  • zleepy
    Knasiga morsan skrev 2009-08-22 17:59:15 följande:
    Har lagt upp lite bilder nu i mitt fotoalbum. Inte för att bilderna gör mig någon rättvisa men det är i alla fall några bilder på min startvikt runt 135 kg och sedan några bilder på mig nu när jag väger runt 121 kg. Tyvärr har jag en pösig tröja (som en gång i tiden suttit slickad på mig) så det kan göra att jag ser lite större ut än vad jag egentligen är. Men visst, hehe, jag är ju ändå stor! Snart dags för middag känner jag. har ätit på tok för lite idag och känner hur huvudvärken kommer smygandes och att jag börjar bli lite trött.. Inget som lite mat kan råda bot på. Kram till er alla - ni är underbara!! Kämpa på!!
    Ojj vilken skillnad det har blivit i ansiktet på dig!! Håller med Tindra, du är jättefin! :-P
Svar på tråden Reductil