• Tindra02

Reductil

Någon som äter/ätit Reductil?
    Funkar/funkade det på er?
    Hur mådde/mår ni?
    Hur länge har/hade ni ätit det?

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 12:32
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46154816.html

Här är länken till vikt-tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 16:18
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Här en länk om man vill räkna sitt BMI

www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Här kan ni oxå gå in och läsa om Reductil.
  • Svar på tråden Reductil
  • Tindra02
    zleepy skrev 2009-08-19 17:20:13 följande:
    Usch då, när fick du den nya tiden till läkaren? Jo, verkligen, hoppas bara man inte får några utsättningsproblem.
    8/9
    Men men...
    Tror du att det blir det?
    Får jag verkligen inte hoppas...
  • Knasiga morsan

Vad jobbigt att era tabletter tar slut och att ni har långt till läkartiden.. Det är ju inte så välplanerat av läkaren att göra så.. Hoppas att ni kommer att klara er ändå! Risken för utsättningssymtom finns ju för alla mediciner som man tar men ni går kanske på den lägsta dosen R (10 mg) och en gång om dagen? Då tror jag inte att ni kommer känna av några biverkningar för att ni gör ett uppehåll på medicinen..

• Knasiga morsan

Det där med att köpa medicin på internet är något som man absolut inte ska göra! Det finns en anledning till varför mediciner är receptbelagda och där man måste gå till läkaren för att få de utskrivna. Det är skrämmande att det finns de som köper medicin på nätet. Jag hade verkligen inte vågat det. Inte efter allt man har läst om sådana mediciner. Det kan ju som sagt finnas vad som helst i de tabletterna och jag har även läst om de tabletter som säljs på nätet som kan innehålla spår av droger och allt möjligt.

Nej, sådant gör inte jag.. Är alldeles för rädd om min hälsa för att kunna experimentera på det sättet.. :S

• Knasiga morsan

*suck suck* Jag har nog kommit till den där berömda platån som min läkare snackade om.. Nu har jag legat på ungefär samma vikt i en vecka och jag vet inte hur jag ska komma ner.. Det är väl till att börja experimentera lite igen helt enkelt, med maten alltså! hihi.. Testa mig fram hur jag ska kunna äta för att få fortsätta med ett minus på vågen. Men visst, jag hade tappat 1,2 kg sedan förra veckan men det var i början - sedan nu har jag legat på 122,5 med något plus eller minus 1 hekto.

Har ni några bra tips på vad man kan äta till lunch? Något som är lätt och enkelt? Jag äter nämligen middag sedan på kvällen med min man och då blir det lagad mat. Men jag vill inte äta så mycket till lunch eller som innebär att stå och laga något varmt och avancerat..

• Tindra02
    Knasiga morsan skrev 2009-08-19 19:23:28 följande:
    *suck suck* Jag har nog kommit till den där berömda platån som min läkare snackade om.. Nu har jag legat på ungefär samma vikt i en vecka och jag vet inte hur jag ska komma ner.. Det är väl till att börja experimentera lite igen helt enkelt, med maten alltså! hihi.. Testa mig fram hur jag ska kunna äta för att få fortsätta med ett minus på vågen. Men visst, jag hade tappat 1,2 kg sedan förra veckan men det var i början - sedan nu har jag legat på 122,5 med något plus eller minus 1 hekto.Har ni några bra tips på vad man kan äta till lunch? Något som är lätt och enkelt? Jag äter nämligen middag sedan på kvällen med min man och då blir det lagad mat. Men jag vill inte äta så mycket till lunch eller som innebär att stå och laga något varmt och avancerat..
    Alltså nu är jag nörd
    Närå, vi har köpt Hemmets Veckotidning nu i sommar, för korsord.
    Dom har varje vecka smala varianter av lunch och middag.
    Många verkar så himla goda...
    Testa och köp den.
    Har även tips på olika frukostar och mellanmål.
  • Hanniken

Det blev inge R idag
    Hon ville i frösta hand fokusera på mina händer som jag har ont i, bla det jag sökte för. Tog en hiskelig massa prover, ska tillbaka nästa vecka o kolla prover o sen diskutera övervikt *suck*

• Tindra02
    Hanniken skrev 2009-08-19 21:59:49 följande:
    Det blev inge R idag Hon ville i frösta hand fokusera på mina händer som jag har ont i, bla det jag sökte för. Tog en hiskelig massa prover, ska tillbaka nästa vecka o kolla prover o sen diskutera övervikt *suck*

Trist, blev det samma för dig som för en annan här
    Nya tag nästa vecka då
  • Knasiga morsan
    Hanniken skrev 2009-08-19 21:59:49 följande:
    Det blev inge R idag Hon ville i frösta hand fokusera på mina händer som jag har ont i, bla det jag sökte för. Tog en hiskelig massa prover, ska tillbaka nästa vecka o kolla prover o sen diskutera övervikt *suck*
    Nej, vad trist för dig! Hoppas i alla fall att din värk i dina händer kan bli bättre då. Så att dina besök till läkaren inte var "helt i onödan".
  • Knasiga morsan

Tjohoo.. haha.. Alltså det här med vikten kan ju gå hur som helst från dag till dag och som jag har skrivit innan så har det ju inte gått vidare bra nu denna veckan som gått. Men idag när jag ställde mig på vågen så fick jag blinka några gånger tills jag förstod vad det var för siffror som stod där.. Så "lite" som jag väger nu har jag inte gjort på flera flera år, det är en enorm känsla!

Vågen stod på 121,9kg imorse! Minus 0,8kg sedan igår... Hoppas att det vill fortsätta minska nu igen.. Hoppas kan man ju alltid göra!

Jo man kanske skulle köpa någon sådan tidning som du föreslår, det brukar vara rätt bra recept med.. Jag är mer inne på att lösa krypton så jag hoppas att det finns några sådana i någon sådan tidning.. hehe..

Nu ska jag dra på mig mina "små" byxor och cykla bort till affären..

• Tindra02
    Knasiga morsan skrev 2009-08-20 14:28:29 följande:
    Tjohoo.. haha.. Alltså det här med vikten kan ju gå hur som helst från dag till dag och som jag har skrivit innan så har det ju inte gått vidare bra nu denna veckan som gått. Men idag när jag ställde mig på vågen så fick jag blinka några gånger tills jag förstod vad det var för siffror som stod där.. Så "lite" som jag väger nu har jag inte gjort på flera flera år, det är en enorm känsla! Vågen stod på 121,9kg imorse! Minus 0,8kg sedan igår... Hoppas att det vill fortsätta minska nu igen.. Hoppas kan man ju alltid göra! Jo man kanske skulle köpa någon sådan tidning som du föreslår, det brukar vara rätt bra recept med.. Jag är mer inne på att lösa krypton så jag hoppas att det finns några sådana i någon sådan tidning.. hehe.. Nu ska jag dra på mig mina "små" byxor och cykla bort till affären..
    Du ska vara sååå stolt över dig själv
    Heja heja!!!
    Krypto, va är nu det för nått?
    Ja testa, kanske du hittar nått
Svar på tråden Reductil