• Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8
  • Betty2

Ja generellt tycker jag oxå att lila passar på både tjejer o killar, men när de hade en grön o en lila overall så trodde jag att tanken var att den lila var till tjejer. Det är ju ofta så med overaller o liknande, en tjejfärg (rosa) och en killfärg (eller fler varianter på färger). Men kul att ni tycker att den lila skulle funka till en kille ändå, för jag tyckte oxå den var snygg. Och det är inte så roligt när sönerna har exakt likadana kläder, mkt bättre om de kan få olika färger. (Det kanske är annorlunda om man har barn i olika åldrar, men eftersom de är tvillingar/lika stora vill jag helst inte klä dem helt identiskt.)

• Betty2

förresten blev jag lite fundersam över storlekarna på vintervantarna på lager 157 (som passar till overallerna). Mina killar är födda i maj 07 och jag vet inte om man skall köpa stl 1-2 år eller 3-4 år för den här vintern. (De kommer alltså vara nästan 3 år när vintern är slut, om det blir en sådan där sen vinter med snö i mars.)

• Trinis
    Lilaa skrev 2009-08-25 17:34:30 följande:
    Jag beställde dom på internet
    Dom är tyvärr slut där.
    Men, jag hittade ett par iallafall
  • Hallontårta

Vilken fin grabb! Och ja, han passar jättebra i lila!

Moonis skrev 2009-08-25 17:40:31 följande:
    På tal om färger så måste jag slänga in en bild på sonen i fina Moonkids. Tycker den färgen passar honom jätte bra
  • Snorky
    Betty2 skrev 2009-08-25 18:06:20 följande:
    förresten blev jag lite fundersam över storlekarna på vintervantarna på lager 157 (som passar till overallerna). Mina killar är födda i maj 07 och jag vet inte om man skall köpa stl 1-2 år eller 3-4 år för den här vintern. (De kommer alltså vara nästan 3 år när vintern är slut, om det blir en sådan där sen vinter med snö i mars.)
    jag köpte 5-6 år till min 4½-åring. Han tyckte de mindre gjorde ont i fingrarna... så jag tog de större. De går att dra åt runt handleden om inte annat. Så jag hade nog valt de större om jag vore dig.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky
    Betty2 skrev 2009-08-25 18:04:37 följande:
    Ja generellt tycker jag oxå att lila passar på både tjejer o killar, men när de hade en grön o en lila overall så trodde jag att tanken var att den lila var till tjejer. Det är ju ofta så med overaller o liknande, en tjejfärg (rosa) och en killfärg (eller fler varianter på färger). Men kul att ni tycker att den lila skulle funka till en kille ändå, för jag tyckte oxå den var snygg. Och det är inte så roligt när sönerna har exakt likadana kläder, mkt bättre om de kan få olika färger. (Det kanske är annorlunda om man har barn i olika åldrar, men eftersom de är tvillingar/lika stora vill jag helst inte klä dem helt identiskt.)
    jag tror faktiskt inte de tänker så öht, utan jag får den uppfattningen om deras kläder att de tänker väldigt könsneutralt. Men sen är det väl skitisamma vad andra tycker om man själv tycker det är snyggt Jag tycker iaf du ska köpa en av varje. För de är kanonfina. Jag ville knappt gå därifrån utan en overall! Men man kan ju inte handla allt bara för att det är fint! Tyvärr
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Moonis
    Hallontårta skrev 2009-08-25 18:40:12 följande:
  • AochJsMamma
    Hallontårta skrev 2009-08-25 18:40:12 följande:
    säger detsamma! Verkligen! Stod o höll ett par lila velourbyxor i handen idag till sonen men hängde tillbaks dom, men nu när jag såg din grabb måste jag tillbaks imorgon o köpa dem.
  • Xgirl83
    zasata skrev 2009-08-25 14:59:07 följande:
    hade tagit 90 på lager tror jag. hur lång är han? sen tycker jag mikkline är mkt snyggare, och troligen bättre. jag älskar dom
    Jag har hört folk som tycker Mikk-line är kalla? Och jag tyckte dottern väldigt ofta fick ha extra kläder under overallen i vintras och ändå bor vi på milda västkusten..
  • Snorky
    Xgirl83 skrev 2009-08-25 19:22:19 följande:
    Jag har hört folk som tycker Mikk-line är kalla? Och jag tyckte dottern väldigt ofta fick ha extra kläder under overallen i vintras och ändå bor vi på milda västkusten..
    det finns ju olika modeller av mikkline också... en som är tunnare och en tjockare med fleecefoder i. Beror kanske på vilken man har. Sen beror det nog på barnen också hur pass varma de är av sig. Jag kan inte ha några tjockare overaller på mina kaminer till barn för då kan vi bara använda overall när det är minusgrader och då blir det väldigt dyrt då man måste köpa massa andra kläder att kompletera med... som fodrade galonställ, allväderställ el liknande. Bättre att klä på fleece under när det är riktigt kallt. Det är min åsikt iaf. Men de som har barn som är kallare av sig kanske behöver en tjock bylsig overall?
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8