• Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8
  • star67
    Lilaa skrev 2009-08-25 14:47:45 följande:
    Åhlens har fått in jättegulliga babykläder. Synd bara att dom bara har up till stl 80 som min son har nu. Från stl 86 finns ju inget fint på pojksidan där. Köte en body där idag med 20 % rabatt. Ska även köpa fleecejacka därifrån.
    ja de är super fina sugen på att köpa en blårandig set till min son.
  • Snorky
    Mitt livs lycka skrev 2009-08-25 10:34:03 följande:
    Men 3000 i vattenpelare är ju inte jättemycket... Men det kanske håller emot väta ordentligt ändå? Själv har jag overaller med minst 8000 för säkerhets skull, vill inte att W ska bli blöt och kall när han leker i snön/slask.
    nä, men 3000 är ju fullt tillräckligt. Jag har haft overaller med bara 2000 i vattenpelare och ungarna har inte blivit det minsta blöta igenom trots att de legat i vattenpölar. Sen säger egentligen inte värdet jättemycket... störst betydelse har hur fort tyget slits, för vid minsta lilla slitning så försämras vattenpelaren direkt. Så slitstyrkan är egentligen viktigare än vad vattenpelaren på en ny overall är... om man tänker i längden.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky
    AnkiFalun skrev 2009-08-25 09:07:59 följande:
    Nån som vet om det kommer bli nått halva rea priset på hm?? Domhar ju fortfarande bara sin rea och massa kläder kvar, verkar inte vilja bli av med det....
    här säljer de all rea för 19:- resp 29:-, men det var inte mkt att fynda direkt. Jag köpte lite o la på tradera! Typ hello kitty o sånt populärt
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Lilaa
    Trinis skrev 2009-08-25 09:34:22 följande:
    Jag är på jakt efter stjärnbyxorna, ni vet dom i velour.Jag letar efter mörkblå i storlek 86 i Göteborg.Om någon sett det säg gärna till
    Jag beställde dom på internet
  • Lilaa
    star67 skrev 2009-08-25 15:01:07 följande:
    ja de är super fina sugen på att köpa en blårandig set till min son.
    Ja de var fina såg även samma set i guld/svart. Såg även body med text Lillebror fanns även lillasyster och en hel svart velourdräkt. Tur att de är ganska stora i storleken.
  • Snorky
    Betty2 skrev 2009-08-25 13:29:54 följande:
    Snorky, vilket bra tips! Vi har inte köpt overaller till grabbarna än. (Hej i tråden förresten, längesedan jag kikade in här. ) Vet du (eller någon annan) om de tål att torkas i torkskåp? Förskolepersonalen är nämligen inte förtjusta i plagg som inte gör det... Fast det får väl bli 2 likadana i så fall, för om en av sönerna får en lila overall kommer väl alla tro att han är tjej. (Däremot röd jacka som någon skrev om tidigare tycker jag är helt ok även på pojkar!)
    Nä, men den lila tycker jag är hur unisex som helst. Speciellt den där mörklila färgen! Skitsnygg! Jag har dessutom köpt jättemkt mörklila plagg på hm´s pojkavdelning på sistone... så det tycker jag verkligen inte är en tjejig färg! Köp den!! Den är ju toksnygg!
    Jag vet inget om torkskåp, men en vattentät overall ska inte behöva vara i torkskåpet. Tänk om förskolepersonalen skulle kunna lära sig lite så de slapp slänga in allt de ser i torkskåpet... eller att alla föräldrar köpte vattentäta overaller... Då skulle de inte behöva hänga in en enda!
  • Moonis

På tal om färger så måste jag slänga in en bild på sonen i fina Moonkids.
    Tycker den färgen passar honom jätte bra

• Snorky
    Moonis skrev 2009-08-25 17:40:31 följande:
    På tal om färger så måste jag slänga in en bild på sonen i fina Moonkids. Tycker den färgen passar honom jätte bra
    Superfin verkligen! Min äldsta grabb är också superfin i lila!
  • Moonis
    Snorky skrev 2009-08-25 17:42:46 följande:
    Superfin verkligen! Min äldsta grabb är också superfin i lila!

Tyckte inte alls om deras nya färger som kom men nu har jag ändrat mig helt, underbara färger
    Tycker detta är en könsneutral färg.
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8