• Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8
  • star67

Ja på dagis de rekomenderade galon fodrad set och da sa att man kan använda den hela tiden när det blir kallt så får man ha ett flecce set under och det funkade så för oss föra året, setet passar henne fortfarande men jag tänker köpa en overall i år eftersom hon använder sina kläder ganska länge.

• h81

hej alla lindex-experter, kanske någon kan svara mig på detta..?

för ett litet tag sen blev jag alldels överlycklig då jag hittade en svart tshirt med supermanloggan på lindex hemsida.. har sen tyvärr aldrig sett den i butiken i vår stad..
    så skulle jag nu gå in o beställa den på deras sida tänkte jag, sonen fyller år snart o nu hittar jag såklart inte den..

är den slut?
    var den "gammal"?
    nån som sett den?

tacksam för svar!!

• Snorky
    mortillsju skrev 2009-08-25 20:33:31 följande:
    Tusen tack. Vågar man använda den två gånger tror ni??
    du kan handla för 800:- och få 200:- i rabatt också på den kupongen... eller 1200:- o få 300:- rabatt. Så jag tycker det inte känns som man behöver så många kuponger. Om man inte vill handla i olika butiker vill säga. Men tror inte det är nån fara... jag menar den har ju kommit brevlådan också... så de flesta har väl 2 stycken redan.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky
    star67 skrev 2009-08-25 20:25:19 följande:
    Ja på dagis de rekomenderade galon fodrad set och da sa att man kan använda den hela tiden när det blir kallt så får man ha ett flecce set under och det funkade så för oss föra året, setet passar henne fortfarande men jag tänker köpa en overall i år eftersom hon använder sina kläder ganska länge.
    jag kan inte ha fodrad galon på mina barn då de blir toksvettiga i det. Det andas ju inte. Därav väljer jag bort det. Så köper jag en tunnare overall som är vattentät och det blir precis samma värme, men den ANDAS och funkar bättre åt mina barn. O då slipper jag slösa pengar på flera olika slags plagg, för det behövs inget mer.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • mellerud
    mortillsju skrev 2009-08-25 20:51:49 följande:
    [citat]
    Är det någon som förra vintern hade något av dessa set och kan berätta om ni var nöjda eller ej??

Jag hade galon setet och var SUPERnöjd!!!!
  • Xgirl83
    Snorky skrev 2009-08-25 20:00:13 följande:
    det finns ju olika modeller av mikkline också... en som är tunnare och en tjockare med fleecefoder i. Beror kanske på vilken man har. Sen beror det nog på barnen också hur pass varma de är av sig. Jag kan inte ha några tjockare overaller på mina kaminer till barn för då kan vi bara använda overall när det är minusgrader och då blir det väldigt dyrt då man måste köpa massa andra kläder att kompletera med... som fodrade galonställ, allväderställ el liknande. Bättre att klä på fleece under när det är riktigt kallt. Det är min åsikt iaf. Men de som har barn som är kallare av sig kanske behöver en tjock bylsig overall?
    Jaha, det finns en tjockare variant också? Min dotter är också av det varma slaget visserligen. Men en sak jag är rädd för är att dotterns dagisfröknar, åtminstone ett par av dem, är av det gamla hederliga slaget som gärna tar på barnen 3 lager för mycket kläder, typ. Jag är rädd att de inte kommer fatta att overallen faktiskt är varm, och klä på henne massa extrakläder under, om den är så tunn som Mikk-line.

Jag är ju såå sugen på denna, men det verkar bara vara denna butiken som fått in dem ännu och de är redan slut i stl 86: www.lillaa.nu/Shop/Index.php
  • mortillsju
    mellerud skrev 2009-08-25 21:00:17 följande:
    [citat] Är det någon som förra vintern hade något av dessa set och kan berätta om ni var nöjda eller ej?? Jag hade galon setet och var SUPERnöjd!!!!
    Vad roligt att höra. Jag tänkte det skulle funka till dagis nu nät liten tjej börjat klä sig själv men inte grejar två lager
  • iAnnaMaria
    Snorky skrev 2009-08-25 20:54:14 följande:
    jag kan inte ha fodrad galon på mina barn då de blir toksvettiga i det. Det andas ju inte. Därav väljer jag bort det. Så köper jag en tunnare overall som är vattentät och det blir precis samma värme, men den ANDAS och funkar bättre åt mina barn. O då slipper jag slösa pengar på flera olika slags plagg, för det behövs inget mer.
    Vad har du under en sån overall?? Fleece set?
    Så du köper ingen tjock overall?? Låter ju smart...
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8