Snorky skrev 2009-08-25 20:00:13 följande:
det finns ju olika modeller av mikkline också... en som är tunnare och en tjockare med fleecefoder i. Beror kanske på vilken man har. Sen beror det nog på barnen också hur pass varma de är av sig. Jag kan inte ha några tjockare overaller på mina kaminer till barn för då kan vi bara använda overall när det är minusgrader och då blir det väldigt dyrt då man måste köpa massa andra kläder att kompletera med... som fodrade galonställ, allväderställ el liknande. Bättre att klä på fleece under när det är riktigt kallt. Det är min åsikt iaf. Men de som har barn som är kallare av sig kanske behöver en tjock bylsig overall?
Jaha, det finns en tjockare variant också? Min dotter är också av det varma slaget visserligen. Men en sak jag är rädd för är att dotterns dagisfröknar, åtminstone ett par av dem, är av det gamla hederliga slaget som gärna tar på barnen 3 lager för mycket kläder, typ.

Jag är rädd att de inte kommer fatta att overallen faktiskt är varm, och klä på henne massa extrakläder under, om den är så tunn som Mikk-line.
Jag är ju såå sugen på denna, men det verkar bara vara denna butiken som fått in dem ännu och de är redan slut i stl 86:
www.lillaa.nu/Shop/Index.php