• Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8
  • fritzie76

FIX-overallen är super! Ska köpa de i år men vet inte om jag ska vänta till nästa månad och se om det kommer en 30%-are :)

Men de är stora i storlekarna, ska nog köpa en i stl 86 till dottern som är ca 84 cm nu.

• Tuttan27
    fritzie76 skrev 2009-08-24 09:14:39 följande:
    FIX-overallen är super! Ska köpa de i år men vet inte om jag ska vänta till nästa månad och se om det kommer en 30%-are :) Men de är stora i storlekarna, ska nog köpa en i stl 86 till dottern som är ca 84 cm nu.
    Vet du om FIX kommer in med vinterjacka + termobyxor också i st 74 lr 80?
  • fritzie76

Vet inte om de kommer i små storlekar men tror inte det.

• Snorky
    Theina skrev 2009-08-24 02:37:14 följande:
    dom är såå fina.. kan man ha bara dom?? så som POPs långkalsonger t e x.. vad tycker ni?
    jag har köpt de och tänkt ha så på min grabb till vintern... så perfekt under overallen
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky
    Tina83 skrev 2009-08-24 07:49:34 följande:
    är det på pojkkläder är det helt ok tycker jag. men jag köper inte rosa grejer me glitter till min kille då han skulle bli retad i skolan han hade blått nagellack i skolan förut och alla retade honom. supertrist. han är inte den tuffa typen som ska ha coola kläder, utan är nöjd med det jag lägger fram. men ma nvill ju att dem ska bli accepterade i skolan....
    förstår hur du tänker... fattar inte att barn idag behöver vara så inskränkta, eller det är ju föräldrarna som för över sina värderingar på barnen så att de håller på sådär. Jag är så less på att höra "tjejfärger" hit o dit! SPYR! Det finns inga färger knutna till kön!!

Jag är så glad att min 4-åringen väljer rosa tröjor trots att han får höra på dagis sen att det är tjejfärg... men han biter ifrån och jag hoppas han fortsätter med det!!
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky
    Tuttan27 skrev 2009-08-24 08:33:49 följande:
    Någon som vet om Lindex kommer få in vinterjacka + termobyxa i FIX i st 74 eller 80? (baby)
    det tror jag inte, för det är så liten efterfrågan på vinterset i de storlekarna. De allra flesta använder overall för att det är sååå mkt mer praktiskt i den åldern.
  • fritzie76

Men åter igen till storlekar :) Är det någon här som har barn som är 83-84 cm långa och ska köpa FIX-overallen? Vilken storlek ska ni ta?

• mal
    fritzie76 skrev 2009-08-24 09:44:15 följande:
    Men åter igen till storlekar :) Är det någon här som har barn som är 83-84 cm långa och ska köpa FIX-overallen? Vilken storlek ska ni ta?
    Rent spontant skulle jag säga stl 92
  • Madge
    Snorky skrev 2009-08-24 09:41:29 följande:
    det tror jag inte, för det är så liten efterfrågan på vinterset i de storlekarna. De allra flesta använder overall för att det är sååå mkt mer praktiskt i den åldern.
    Fast det beror ju på hur stort barnet är när det har 74 eller 80, det finns ju barn som inte är så storväxta...
  • fritzie76

Jo men de ser stora ut och därför undrar jag om inte 86 räcker....är det någon som provat?

Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8