Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
Än så länge så fullkomligt ÄLSKAR jag mina Seaband! Det är ren 

till 100%!
Vi satte oss i bilen för några timmar sedan för att köra till CityGross i Lund. Mats hade satt på sin GPS, så jag misstänkte att han hade en lite längre utflykt i åtanke. Mycket riktigt tog färden oss till Löberöd, vilket förvånade mig. Blentarp hade jag kunnat förstå, eftersom han hittade ett hus i Blentarp på Hemnet igår. Väl i lilla Löberöd började han köra runt och leta efter något och när jag frågade så var det mycket riktigt så att han var på jakt efter gårdagens hus. Jag upplyste honom vänligt om att det var Blentarp vi skulle till i så fall. Jag fattar inte var Löberöd kom från. Det finns ju ingen möjlighet att blanda ihop Blentarp och Löberöd
Nåväl, vi hittade fram till huset i Blentarp, trots att vi inte hade någon adress. Det såg riktigt fint ut och Mats ska beställa tid för en visning.
Nu regnar det!
Gustav fick stövlar och regnjacka på sig och vi gick ut i trädgården. Jag satte ett par "tollor" (=träskor) på fötterna och drog på mig en jacka. Vi höll oss i trädgården en liten stund men gav oss sedan ut på en promenad. Då duggregnade det bara. Efter kanske tio minuter öppnade himlen sig och det tog inte lång tid innan jag var helt genomblöt. Gustav däremot tyckte att det var helt fantastiskt roligt med allt vatten och alla vattenpölar. Det var inte lätt att få honom att dra sig hemåt. Hemma på vår gata rann vattnet i floder och gatubrunnarna var också helt fantastiskt roliga.
Nu är åtminstone jag inne och har bytt om. Gustav är fortfarande ute. Mats håller på att kalka gräsmattan.