• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • MRSVi

Vi var iväg för att titta på Annton som skulle ha "sportdag" i skolan, men de fick lägga ner efter en kvart pga regn.

• Caffreys

Lämnade laptopen jag hittade i fredags. Fick 400 kr i hittelön av tjejen som glömde den på Gamla Stans perrong på en bänk.

• MRSVi
    Caffreys skrev 2009-07-07 17:14:33 följande:
    Lämnade laptopen jag hittade i fredags. Fick 400 kr i hittelön av tjejen som glömde den på Gamla Stans perrong på en bänk.
    Det täcker ju ett par biljetter med Ryanair...
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-07-07 11:11:12 följande:
    Gomorron!Jo jag fick min lilla ninja i säng igår runt 23, sen sov vi till 10, båda två Anton har börjar sitt första sommarjobb igår, han ska hjälpa till med aktiviteter för äldre! Jag fick ett sms idag; "Vi ska på utflykt, till Sundbyberg och fika", så han är mycket nöjd, han tyckte det var soft att få betalt för sånt enkelt jobb Vi ska försöka packa ihop oss och dra oss mot Eskilstuna, framemot kvällen! Imorgon tänkte vi göra en dagsutflykt, med innehåll beroende på väder!!Sen på torsdag är det allvaret, med begravning och det känns i hela kroppen att det är en allvarlig vecka!!
    Dagarna innan begravningen brukar alltid vara värst, sen stillar sig allt och man kan "landa" i vardagen igen. Ingenting blir sig mera likt men man lär sig efterhand att leva med sorgen o saknaden *kram*
    Kul att Anton trivs med sitt sommarjobb, när jag jobbade på Sthlm´s sjukhem hade dom "parkflickor/pojkar" anställda på sommaren som jobbade mellan 10-14 och var där för att gå ut med pensionärerna, gå o ta en fika eller bara sitta o spela spel eller prata på rummet - kort sagt att vara sällskap
    Kazeer skrev 2009-07-07 11:30:33 följande:
    Jag kom fram till att vi inte behöver tre uppsättningar med mattallrikar. Assietter har vi upp över öronen. Mats farmor målade porslin och tydligen var assietter en favorit. De flesta ligger nerpackade i garaget.Nu är allt utrensat porslin packat och hyllorna är avtorkade. Det finns en del kvar att göra men jag orkar inte just nu. Jag känner mig helt färdig.
    När vi flyttade insåg vi att vi inte behövde tre uppsättningar tallrikar/assietter till vardags  så dom två häckigaste uppsättningarna åkte in i ett skåp i förrådet, likadant med alla udda themuggar, glas osv.
    Bra att ha o ta fram när man är många men det är vi ju bara typ en/två ggr per år
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-07-07 12:26:28 följande:
    Vincent Katt har en öroninfektion o feber. Fantastiska nyheter, tycker jag, som redan hade börjat ta farväl av honom.
    Skönt att det inte var något värre
  • S vali s
    Heisan skrev 2009-07-07 14:59:56 följande:
    Hua, sov till kvart i elva, har varit ute hos mina älskade hästar.. Är helt seeeg i hjärnan-alltså mer än vanligt..Igår gick strömmern, alltså på natten, jag bytte varenda jefla propp i huset tills jag kom på att det nog var en spak i elskåpet som skulle petas till-vilket det var... Men då sparade jag lite ström i alla fall....Försöker leta efter ett regntäcke till Hälge, men är nog för korkad, fattar inte vilken storlek han ska ha.. Har i alla fall köpt hans första grimma.. Men vilket jobb det komemr att bli att ha två hästar varav ett föl..*jag är INTE klok*
    Det kunde vi ha talat om för dig innan, att du inte är klok alltså
    Min syrra hade städat sitt stall och när hon var färdig där kunde hon räkna in 30 grimmor - hon har i nuläget fem hästar hemma
    Caffreys skrev 2009-07-07 16:35:37 följande:
    precis hemkommen. Tillbringat ungefär4 timmar hos företagshälsovården idag. Förlängd sjukskrivning tom 6 augusti.
    Tråkigt att du fortfarande inte är "ok" men skönt att sjukskrivningen förlängdes.
    MRSVi skrev 2009-07-07 16:55:24 följande:
    Vi var iväg för att titta på Annton som skulle ha "sportdag" i skolan, men de fick lägga ner efter en kvart pga regn.
    Tråkigt med inställda dagar
    Men barnen kanske var glada över att slippa sporta i regnet
    Caffreys skrev 2009-07-07 17:14:33 följande:
    Ärlighet varar längst
  • S vali s

Jag fortsätter att spamma

Nu har jag lämnat Linn hos syrran
    Linnsan var eld o lågor över att få vara själv hos Malle och kusinerna, mycke spännande saker på gång - ridning och sova i husvagn
    Pratade med syrran alldeles nyss, dom hade varit till en hästaffär och Linn hade underhållt både syrran o tjejen i affären så att dom till slut nästan låg dubbelvikta av skratt och när dom gick konstaterade hon i affären att fantasin var det då inget fel på
    Vaddå, påstår hon att min dotter fantiserar när hon säger att hon jobbar med sjuka hästar men att hon inte orkade gå till jobbet idag och att Linn minsann har många fler sadlar hemma i sitt stall än vad tjejen hade i affären

• S vali s

På vägen hem stannade jag till vid en djuraffär, jag skulle bara köpa lite mat till kattungen...
    Kom därifrån 400:- fattigare {#lang_emotions_surprised} Köpte ett kattkoppel för 199:- utan att blinka - kisseungen måste ju få gå ut men kan ju inte släppas första tiden *visslar*
    Inser att det finns inga som är mer lättlurade än nyblivna föräldrar o djurägare

• MRSVi
    S vali s skrev 2009-07-07 17:37:33 följande:
    Jag fortsätter att spamma Nu har jag lämnat Linn hos syrran Linnsan var eld o lågor över att få vara själv hos Malle och kusinerna, mycke spännande saker på gång - ridning och sova i husvagn Pratade med syrran alldeles nyss, dom hade varit till en hästaffär och Linn hade underhållt både syrran o tjejen i affären så att dom till slut nästan låg dubbelvikta av skratt och när dom gick konstaterade hon i affären att fantasin var det då inget fel på Vaddå, påstår hon att min dotter fantiserar när hon säger att hon jobbar med sjuka hästar men att hon inte orkade gå till jobbet idag och att Linn minsann har många fler sadlar hemma i sitt stall än vad tjejen hade i affären
    Det låter som om hon har det bra!
    Skulle ni ut o äta i kväll?
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-07-07 17:39:58 följande:
    Det låter som om hon har det bra!Skulle ni ut o äta i kväll?
    Ja Linnsan har det kanonbra, hon blir väl omhändertagen och trivs som fisken i vattnet vilket känns skönt
    Även om det är första gången hon ska vara borta över natten så är jag helt kolugn, vet att syrran är en perfekt barnvakt och att Linn såg framemot att få åka dit
    Ja, Paul kommer om en timme och då blir det middag "ute"
Svar på tråden Kärringmaffian del 13