• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-07-31 08:14:51 följande:
    kazeer: Kul med "toaframsteg" för Gustavs skull Kanske mindre kul att inte få ha datorn ifred Linn är totalt ointresserad av datorn, vi har försökt introducera henne. Köpt spel, suttit med henne osv. men som sagt noll intresse o först tyckte vi att det var lite tråkigt, "alla" hennes jämåriga är superintresserade och spelar för fulla muggar.Vi diskuterade det hela Paul o jag o kom fram till att det var rätt puckat av oss att försöka få henne intresserad av datorer när hon leker så bra på egen hand med sina andra saker, datorintresset lär komma förr eller senare ändå
    Oscar har inte heller visat annat intresse av datorn, än att se lite filmsnuttar på youtube! Med tanke på hur lätt ungar fastnar i databeroende, så gör jag inget aktivt för att han ska bli intresserad, det kommer, så småningom! Jag resonerar som er, bättre med leken så länge dom är nöjda med det!
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-07-31 09:08:41 följande:
    Oscar har inte heller visat annat intresse av datorn, än att se lite filmsnuttar på youtube! Med tanke på hur lätt ungar fastnar i databeroende, så gör jag inget aktivt för att han ska bli intresserad, det kommer, så småningom! Jag resonerar som er, bättre med leken så länge dom är nöjda med det!
    Filmsnuttar på You Tube 't poppis hos även Linn
  • modestyonly

Imorse vaknade jag för tidigt, ville sova ut, kände mig inte utsövd, men kunde inte somna om! Men nu är jag uppe i tid iaf, ska sticka till jobbet vid 12, så jag kanske hinner göra nån nytta innan jag drar iväg!!!

• S vali s
    modestyonly skrev 2009-07-31 09:23:59 följande:
    Imorse vaknade jag för tidigt, ville sova ut, kände mig inte utsövd, men kunde inte somna om! Men nu är jag uppe i tid iaf, ska sticka till jobbet vid 12, så jag kanske hinner göra nån nytta innan jag drar iväg!!!
    I morse blev jag väckt typ en halvtimme för tidigt
    Men å andra sidan så har vi ju enats om att det är bättre när Linn vaknar vid halvåtta-åtta så att hon somnar tidigare om kvällarna så jag ska väl inte klaga

Nu ska vi in till Norrtälje en sväng innan turisterna vaknar
  • Kazeer

Det var alldeles nyss dags för dagens andra blöjbyte. Blöjan var torr och Gustav kissade i toaletten Det är kul med de här små framstegen fast jag vågar inte låta honom gå utan blöja än.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kibell

God eftermiddag!
    Fick börja dagen med att luskamma Belle. Två av barnen som var med på Grönan har löss Men hittade inget på Belle iaf.
    Idag vet jag inte vad vi riktigt ska hitta på. Vill inte vara hemma och inte görta nåt. Kanske vi drar på bio.

♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-07-31 10:42:56 följande:
    Det var alldeles nyss dags för dagens andra blöjbyte. Blöjan var torr och Gustav kissade i toaletten Det är kul med de här små framstegen fast jag vågar inte låta honom gå utan blöja än.
    Framstegen är superroliga
    Linn är ju helt dagtorr nu men när vi är på stan har vi alltid blöja med eftersom hon vägrar offentliga toaletter
    Jag vet att det finns "bärbar" potta på bla Apoteket att köpa men det känns så himla ofräscht på nå´t vis...
    Igår gick hon dock på toa på restaurangen där vi åt, men så var dne riktigt fräsch ochså
  • S vali s
    Kibell skrev 2009-07-31 11:10:50 följande:
    God eftermiddag!Fick börja dagen med att luskamma Belle. Två av barnen som var med på Grönan har löss Men hittade inget på Belle iaf.Idag vet jag inte vad vi riktigt ska hitta på. Vill inte vara hemma och inte görta nåt. Kanske vi drar på bio.
    Jag ville ochså göra någonting idag men... ja så kom jag på att idag måste jag möblera om Linns rum - Joakims säng blir ju "ledig" på söndag så nu ska Linn få "stor" säng, hon skulle ju egentligen kunna ha sin juniorsäng ett tag till men Js säng har tre bra lådor under sängen och det känns perfekt till Linns prylar
  • Kibell

Nu har vi varit hemma is tort sett sen vi kom från Schweiz. Känner att jag vill gör nåt. Funderar på Junibacken...

♥Älskar min Isabelle♥
  • Kibell

Baa, nästa biotid som vi hinner är kl 16....
    Jobbigt när man inte vet vad man vill hitta på...

♥Älskar min Isabelle♥
Svar på tråden Kärringmaffian del 13