Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
Morrn morrn
Här ligger familjen i startgroparna, vi ska till Uppsala
IKEA o Bauhaus står på besökslistan
Vi ska köpa lite pryttlar till Linns rum, bla "prinsesshimmel" och sen ska vi köpa div. grejer o mojs som behövs när vi börjar riva väggarna ![]()
Jag har varit i Lund och shoppat och ätit mumsig lunch. Shopping höll på att ge mig blodstörtning så irriterad blev jag. Det visade sig att HM inne i centrala Lund inte har mammakläder - eller om de har de så var de väldigt väl gömda
. Usch vad arg, sur och ledsen jag blev. Mamma och jag tog bussen ut till Nova (köpcentrum i norra Lund) och där hade HM mammakläder
så då blev jag glad igen. Ännu gladare blev jag, när jag faktiskt hittade ett par långbyxor och en topp. Långbyxorna är sådana att jag kan ha dem både trekvartslånga och hellånga - perfekt.
Sedan åkte vi tillbaka in till Lund centrum och åt en otroligt god lunch på en kinesisk restaurang. Det var lunchbuffé och jag åt mer än vad egentligen borde bara för att det var så gott. När vi gick därifrån var jag helt snurrig i huvudet och benen kändes som spaghetti. Det kändes nästan som om jag vore berusad ![]()
Iadg har blivit ingentingdag här hemma. Belle vaknade sent. Blev upptagen i telefonen med syrran och hennes dotter ett bra tag. Sedan var det dfags för lunch. Belle tog tid på sig med den och vi ska inte tala om hur lång tid det tog innanhon fått på sig kläder för dagen
Vid 15.30 kom vi så äntligen ut, en sväng till affären blev det för lite middagsmat och lördagsgodis. Jag har iaf röjt lite i frysen och borde fortsätta med resten av hemmet...
Gustav, Mats och morfar sitter och mumsar kräftor. Jag är fortfarande mätt efter lunchen. Det känns som om jag aldrig vill se mat igen ... i alla fall inte på ett bra tag ![]()