• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Kibell

Hittade detta om influensan.

Fakta/Svininfluensan Argument emot vaccinering

• Det är inte klarlagt att vaccinet har någon skyddseffekt.

• När ett nytt läkemedel ges till stora folkmassor finns risken för att det dyker upp nya, okända biverkningar.

• Dödligheten är inte högre än vid en vanlig influensa, men eftersom viruset är nytt smittas fler och därmed verkar dödssiffran hög.

• Den som har haft svininfluensan behöver inte vaccinera sig eftersom den redan är immun mot viruset.

Argument för vaccinering

• Om flera miljoner svenskar smittas samtidigt riskerar stora delar av samhället att slås ut.

• Bara ett fåtal har smittats och är immuna.

• Hejdad smittspridning skyddar de som riskerar att bli svårt sjuka: kroniskt hjärt- och lungsjuka, gravida, diabetiker, hiv-infekterade och barn under två år.

♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s
    Kibell skrev 2009-08-20 17:22:45 följande:
    Tänker ni vaccinera er mot svininfluensan?Jag vet inte hur vi ska göra. Sägs ju att man kan få en del tråkiga biverkningar...
    Hade jag varit "fullt frisk" hade jag inte ens funderat över att vaccinera mig, nu känns det lite som ett måste men jag har inte bestämt mig ännu.
    Med Linn är vi högst tveksamma, det enda som talar för att vi kan tänka oss att göra det är att hon har känsliga luftrör men jag kan erkänna att det inte känns vidare kul att ge sitt barn ett vaccin som inte är godkänt för barn ännu - hur noggrannt har dom hunnit testa det

F.ö så tycker jag att haussen med svininfluensan är extrem, jag tror att det kommer att landa i ett enda stort "jaså" blev det inte värre
    Folk dör av den vanliga influensan ochså men inte inför man massvaccination för det
  • Kazeer

Jag tycker att det är svårt att veta vilken information man ska lita på, när det gäller svininfluensan.

BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • stora storken

Nu var det dags för nattning av Wille...en trött kille...om han fick bestämma hade han sovit för 2-3 timmar sen....men nu fick han inte det....*elaka mamma*..

♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-08-20 19:44:09 följande:
    Jag tycker att det är svårt att veta vilken information man ska lita på, när det gäller svininfluensan.
    Ja man måste tänka efter, i mitt fall går ju allt jag läser i kvällstidningarna bort på en gång
  • Kazeer
    S vali s skrev 2009-08-20 19:47:24 följande:
    Ja man måste tänka efter, i mitt fall går ju allt jag läser i kvällstidningarna bort på en gång
    Det som står i kvällstidningarna om svininfluensan läser jag inte ens. Problemet uppstår, när folk sedan pratar vitt och brett om svininfluensan och jag vet inte varifrån de får sin fakta.
    BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • modestyonly

Gokväller...jag skulle städa ja, sen ringde J och ville att vi skulle gå och käka och äta måste man ju, så blev det 2 starköl och det som skulle ta en timme tog 3 timmar...men nu blir det nog roligare att städa..haha...

Svininfluensan ja...jag kan inte med att känna att det är på "riktigt" liksom..är det verkligen värre än vanlig flunsa??

• MRSVi
    modestyonly skrev 2009-08-20 19:57:49 följande:
    Gokväller...jag skulle städa ja, sen ringde J och ville att vi skulle gå och käka och äta måste man ju, så blev det 2 starköl och det som skulle ta en timme tog 3 timmar...men nu blir det nog roligare att städa..haha...Svininfluensan ja...jag kan inte med att känna att det är på "riktigt" liksom..är det verkligen värre än vanlig flunsa??
    Nej, som jag skrev här ovanför, tror jag inte det.

Skippa städningen tills en annan dag!
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-08-20 19:57:49 följande:
    Gokväller...jag skulle städa ja, sen ringde J och ville att vi skulle gå och käka och äta måste man ju, så blev det 2 starköl och det som skulle ta en timme tog 3 timmar...men nu blir det nog roligare att städa..haha...Svininfluensan ja...jag kan inte med att känna att det är på "riktigt" liksom..är det verkligen värre än vanlig flunsa??
    Det är så jag känner, det är som en "vanlig" influensa och som vanligt så finns det folk som befinner sig i riskgrupperna och då bör man tänka till och ta ställning.
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-08-20 19:55:15 följande:
    Det som står i kvällstidningarna om svininfluensan läser jag inte ens. Problemet uppstår, när folk sedan pratar vitt och brett om svininfluensan och jag vet inte varifrån de får sin fakta.
    Man får helt enkelt ha koll på smittskyddsinstituets sida och inte lyssna så mycke på vad löst folk säger
Svar på tråden Kärringmaffian del 13