Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
Hittade detta om influensan.
Fakta/Svininfluensan Argument emot vaccinering
• Det är inte klarlagt att vaccinet har någon skyddseffekt.
• När ett nytt läkemedel ges till stora folkmassor finns risken för att det dyker upp nya, okända biverkningar.
• Dödligheten är inte högre än vid en vanlig influensa, men eftersom viruset är nytt smittas fler och därmed verkar dödssiffran hög.
• Den som har haft svininfluensan behöver inte vaccinera sig eftersom den redan är immun mot viruset.
• Om flera miljoner svenskar smittas samtidigt riskerar stora delar av samhället att slås ut.
• Bara ett fåtal har smittats och är immuna.
• Hejdad smittspridning skyddar de som riskerar att bli svårt sjuka: kroniskt hjärt- och lungsjuka, gravida, diabetiker, hiv-infekterade och barn under två år.
Jag tycker att det är svårt att veta vilken information man ska lita på, när det gäller svininfluensan.
Nu var det dags för nattning av Wille...en trött kille...om han fick bestämma hade han sovit för 2-3 timmar sen....men nu fick han inte det....*elaka mamma*.. ![]()
Gokväller...jag skulle städa ja, sen ringde J och ville att vi skulle gå och käka och äta måste man ju, så blev det 2 starköl och det som skulle ta en timme tog 3 timmar...men nu blir det nog roligare att städa..haha...
Svininfluensan ja...jag kan inte med att känna att det är på "riktigt" liksom..är det verkligen värre än vanlig flunsa??