Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
Sedan körde vi till IKEA och det var verkligen inget stort ställe. Med Gustav i vagnen gick jag runt hela butiken, ovan- och bottenvåning, på 15 minuter. Jag köpte t o m två doftljus, så jag stod i kö en liten stund också. Men doftljusen glömde jag
! Jag var så koncentrerad på att titta efter glass till Gustav att jag glömde ta med mig doftljusen
Ja ja, De kostade bara 38 kronor, så det var ju inte hela världen.
Vi gick in i gallerian bredvid IKEA och där hittade jag glass till oss och så handlade jag lite på Cervera.
Sedan var klockan 15 och det var dags att åka och hämta Mats på högskolan. Tack och lov att mina studiedagar är över, säger jag bara. (Förvisso ska jag plugga i höst, men på distans.)
Vi hade två alternativ för vår resa söderut - via Stockholm eller via Västerås. Det är fyra mil längre över Stockholm men restiden är kortare, så vi hade bestämt att åka över Stockholm. Problemet var bara att när vi bestämde det, så trodde vi att vi skulle åka från Gävle vid 18-tiden och inte vid 15.30 som det blev nu.
När vi närmade oss Stockholm (skylten sa Stockholm 10) så var det tvärstopp. Det var ju rent löjligt! Mats blev väldigt irriterad och förbannad sitt val av resväg. Det var inga vackra ord han yttrade om Stockholm. Gustav och jag hade ganska kul i baksätet och tittade på alla bilar. Det tog över en timme att komma till Solna och strax därefter lättade köerna.
Det var skönt att komma fram till Jönköping.
God morgon
Ledig dag idag och ingenting inplanerat *skönt* Linn och jag ska väl ta ensväng till Norrtälje o köpa en "krya på dig present" till hennes kompis som opererar bort halsmandlar/polyperna idag och sen måste vara "isolerad" hemma i fem dagar, då kan det kanske vara trevligt med lite nytt Lego att bygga med ![]()
Nej, jag kanske skulle ta och lätta ur soffan och se till att packa våra prylar. Vi ska köra hemåt nu på förmiddagen
Sedan blir det förberedelser inför kräftskivan (=Mats födelsedagsfirande) i morgon kväll.
God morgon.
Jag vill också ha kräftor!