• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Heisan

Hua-idag har jag träningsvärk...
    Har varit o handlat lite med de stora barnen...

• Kazeer
    Kibell skrev 2009-08-20 17:22:45 följande:
    Tänker ni vaccinera er mot svininfluensan?Jag vet inte hur vi ska göra. Sägs ju att man kan få en del tråkiga biverkningar...
    Jag vet inte hur jag ska göra. Gravida ska ju, enligt Socialstyrelsens rekommendationer, vaccineras först.
    BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Jag läste precis i en annan tråd att gravida i USA rutinmässigt vaccineras mot den "vanliga" influensan. Och tydligen skiljer sig svininfluensavaccin inte särdeles mycket från vanligt influensavaccin.

• Kibell
    Kazeer skrev 2009-08-20 17:55:49 följande:
    Jag vet inte hur jag ska göra. Gravida ska ju, enligt Socialstyrelsens rekommendationer, vaccineras först.
    Visste jag att vaccinet var säkert till 110% skulle jag ju göra det. Så jag är osäker hur vi ska göra.
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • Kazeer

Mitt illamående har kommit tillbaka med full kraft

• MRSVi
    Kibell skrev 2009-08-20 17:22:45 följande:
    Tänker ni vaccinera er mot svininfluensan?Jag vet inte hur vi ska göra. Sägs ju att man kan få en del tråkiga biverkningar...
    Tre mammor på Antons skola har haft den, o varit på benen igen nån vecka senare... o nu är det visst nån på makens jobb som blivit smittad, o ska vara borta tills lördag, men själv ville komma tillbaka tidigare, så personligen kommer jag eller någon i min familj inte att göra det.
  • Kibell
    Kazeer skrev 2009-08-20 18:13:05 följande:
    Mitt illamående har kommit tillbaka med full kraft
    Usch då Där borde det finnas ett vaccin
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • Kazeer
    Kibell skrev 2009-08-20 18:12:54 följande:
    Visste jag att vaccinet var säkert till 110% skulle jag ju göra det. Så jag är osäker hur vi ska göra.
    Hade jag inte varit gravid, så hade jag nog inte tvekat om att vaccinera mig. Speciellt inte nu när det verkar som om vaccineringen ska vara gratis. Men vet man något om biverkningar/påverkan på fostret? Det fanns ju en tid, när Neurosedyn inte var farligt... Inte för att jag tror att influensavaccinet är så farligt, men man undrar ju.
  • Kibell
    Kazeer skrev 2009-08-20 18:21:28 följande:
    Hade jag inte varit gravid, så hade jag nog inte tvekat om att vaccinera mig. Speciellt inte nu när det verkar som om vaccineringen ska vara gratis. Men vet man något om biverkningar/påverkan på fostret? Det fanns ju en tid, när Neurosedyn inte var farligt... Inte för att jag tror att influensavaccinet är så farligt, men man undrar ju.
    Dom pratar ju om att en del ev kan få förlamning. Man vet ju inte om alla biverkningar än tror jag.
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • stora storken

God kväll...

Jag tänker nog vacinera mig....jag kan tänka mig att om man skulle insjukna och bli rejält dålig så är det större risk än biverkningar - ofta dom som får biverkningar beror på så kallade "tilläggs" saker - dåligt imunförsvar, infektion i kroppen, dåliga värden  annan sjukdom-allergi mot ägg.

SEn kanske jag inte kan tala "för" att min personal skall vacinera sig om jag inte själv gör det...

♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
Svar på tråden Kärringmaffian del 13