Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
Jaha, här blev det lite snabb sväng till Willys efter jobbet och sen hem och röja lite mer och laga mat! Nu är alla mätta och Hanas födelsedagsfirande med kompisar som dom skulle ha ute är flyttat in i vårat kök, pga regn...som tur är ska dom ut på krogen sen, så jag blir väl av med dom framåt 23...
Jag har en purrande Vincent i knät, en sjungande Alice på golvet, o Anton har gått för att städa sitt rum.
God morgon!
Det var ingen tvekan om att jag skulle gå upp idag. Gustav, som sov bredvid mig, vaknade och sa:
- Den.
Sedan gick han upp och gick fram till garderoben. Öppnade dörren och började leta. (Jag förstod att han letade efter min morgonrock, som hängde över sängens fotgavel, så jag pekade på den.) När Gustav fick syn på morgonrocken sken han upp:
- Där.
Han tog morgonrocken och sedan kom han på den öppna garderobsdörren.
- Tinna.
Och så stängde han den. Sedan kom han fram till mig.
- Ta bort.
Det var bara att ta bort täcket och gå upp och sätta på sig morgonrocken.
![]()
Vi hade en trevlig dag igår, trots att jag mådde pyton i stort sett hela dagen. På eftermiddagen kom mina föräldrar och när Mats morbror Bengt dök upp efter jobbet, var det dags att äta. Kräftorna tog upp den mesta platsen på bordet men ute i köket fanns det kyckling, köttbullar, prinskorv och västerbottenostpaj.
Jag åt lite och sedan följde jag resten av festligheterna från soffan.
God morgon!
Vad härligt med lite regn nu kan man stanna inne med gott samvete. Ska fixa frukost smörja in mitt knä med voltarensalva och sen hugga tag i städning.
Inskolningen för Amelie löper på smärtfritt. Igår när jag hämtade sa hon. Mamma idag har det varit jätte roligt.
Första inskolningsdagen hade dom ett band på skolgården som sjöng och spelade + en Gb-glass gubbe som delade ut glass till alla barnen.
God morgon/fm...
Här klev vi upp vid 8.30 - Wille sov till 8.00...så skönt att få vakana själv- jag och gubben vaknade vid 7- gillar dessa mornar då man kan få ligga i lugn och ro läsa och vakna till...
Gårdagen på jobbet blev helt upp och ner - jag fick rycka ut och hjälpa till att köra flyttlass åt en kund....plötsligt fanns det ingen assistent med körkort...men men det gick bra. Som tur var så hade jag på morgon packat mitt som skulle med i husvagnen - detta gjorde att HEnry/Wille kunde hämta upp mig på jobbet och sen åkte vi vidare.
Vi hade tänkt åkatill Vaxholm men campingen där var ur "pissig" så vi fortsatte till Kapellskär lassade av vagnen och till Norrtälje där vi gjorde "Norris" by evening..
Måste ge högsta betyg sen till FLyg fyren då vi handlade där innan vi åkte tillbaka - vilken affär att proviantera i - allt fanns och fint var det...
Vilken kött/fisk disk...
I dag blir det en liten tur till Norris igen. Vi hade funderar på en tripp med båten men nej Norris lockar mera.... ![]()