• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-09-04 21:30:51 följande:
    Jag har precis tjänat 846 kronor
    Härligt
  • Heisan

Nu ska jag ut med jyckarna även om Adina rastade sig själv ovanför trappan-hur förbaskat svårt kan det vara att säga till..*hundfan*

• S vali s
    Heisan skrev 2009-09-04 22:37:26 följande:
    Ha! Jag fick bort stoppet i diskmaskinen-men jag fick montera i sär den o ha mig först-ett drygt jobb som tog tad. Men nu funkar det igen..*håller tummarna* Lynnen har just somnat-Emma är på väg att somna-Sandra är förkyld o Morgan är både förkyld o har feber o ont i halsen...Man tänker lite svininfluensa då grannens son verkar ha det.Men det är säkert ingen fara...*håller tummarna igen*
    Det är nog lungt Heisan, jag känner ett "gäng" som alla är övertygade om att dom har svininfluensan eftersom dom har symptomen...
    Råkar man viska att det inte behöver vara svininfluensan utan att det skulle kunna vara "vanlig" influensa så blir man nästan lynchad {#lang_emotions_dreamer}
    En som alldeles tvärsäkert hävdade att hon hade "svinis" i början på veckan, fick tillbringa en natt på akuten eftersom hon mådde så himla risigt.
    vad det var Ett njurstensanfall... men det kunde ju ha varit "svinis" som hon uttryckte sig efteråt

Jag menar absolut inte att negligera svininfluensan men det känns lite skitnödigt när alla som snorar helt plötsligt drabbas av den och direkt blir skitdåliga....
  • Heisan
    S vali s skrev 2009-09-04 22:43:31 följande:
    Det är nog lungt Heisan, jag känner ett "gäng" som alla är övertygade om att dom har svininfluensan eftersom dom har symptomen... Råkar man viska att det inte behöver vara svininfluensan utan att det skulle kunna vara "vanlig" influensa så blir man nästan lynchad En som alldeles tvärsäkert hävdade att hon hade "svinis" i början på veckan, fick tillbringa en natt på akuten eftersom hon mådde så himla risigt. vad det var Ett njurstensanfall... men det kunde ju ha varit "svinis" som hon uttryckte sig efteråt Jag menar absolut inte att negligera svininfluensan men det känns lite skitnödigt när alla som snorar helt plötsligt drabbas av den och direkt blir skitdåliga....
    Jag tänker inte att de har "svinis"-samtidigt så kan man inte låta bli att hålla koll på temp o allmäntillstånd ändå.. '
  • Heisan

Idag har vi haft brandövning här hemma. Det slutade med att både Sandra o Emma grät o inte ville dö.. Men nu vet de vart de ska ta sig ut o att de ska lämna husdjur o mamma kvar... Vilket inte var poppis...

• S vali s
    Heisan skrev 2009-09-04 22:46:24 följande:
    Jag tänker inte att de har "svinis"-samtidigt så kan man inte låta bli att hålla koll på temp o allmäntillstånd ändå.. '
    Nu menade jag inte dig personligen
    Klart man har koll på allmäntillstånd osv. men det känns som om det räcker med att folk nyser så ropar dom direkt - Svininfluensa!!!!!!!
  • S vali s
    Heisan skrev 2009-09-04 22:47:40 följande:
    Idag har vi haft brandövning här hemma. Det slutade med att både Sandra o Emma grät o inte ville dö.. Men nu vet de vart de ska ta sig ut o att de ska lämna husdjur o mamma kvar... Vilket inte var poppis...
    Smart att öva med kidsen även om dom blir lite spaka av det, kunskap är aldrig fel
  • MRSVi
    Heisan skrev 2009-09-04 22:47:40 följande:
    Vilken bra ide!
  • Heisan
    S vali s skrev 2009-09-04 22:51:08 följande:
    Smart att öva med kidsen även om dom blir lite spaka av det, kunskap är aldrig fel
    Jag drillade dem mer förr, men så har ja inte tänkt på det-men så hände ju det hemska med familjen i Staffanstorp o då fick man sig en tankeställare...
  • S vali s

Ja branden i Staffanstorp fick en att tänka till
    man ska inte tro allt som skrivs i tidningarna men jag kommer att fortsätta min giv *göm tändstickor*

Svar på tråden Kärringmaffian del 13