• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • timmisen

Ja du xxJessikaxx, här kommer en till. Anar att "tanten" är på gång, i och för sig inom min vanliga cykel mellan 29-32 (en gång 33) dagar. Idag är dag 32, hade 32 förra månaden oxå. Men dum som jag är så hoppas jag ju in i det sista, då blir man ju så ledsen. Får nog försöka inrikta mig på 32 dagar framöver. Jag ska oxå be att få kolla upp mig lite nu när doktorn är tillbaka, tror ju inte jag haft någon äl alls under sommaren (för min del ovanligt). Och pergon är jag osäker på, kanske skulle ta och ringa farbror doktorn för råd. Jag gjorde VUL dag 11 i våras och hade stor äggblåsa (18), fast det var utan pergo så jag vet inte riktigt. Och till sist, försöka tänka "dag nr 1! igen......... (Nu vill jag åtminstone få äl igen).

• xxJessikaxx

timmisen, ja man blir ju så besviken. Nu var jag iofs ganska beredd på detta då jag testat negativt flera gånger sista dagarna och med tanke på när vi haft sex sist så borde det ha visat nåt vid det här laget i så fall.
    Jag har ju alltid trott att pergon ger mig dunder-äl med tanke på alla gånger det har lyckats men nu börjar jag som sagt betvivla, eller åtminstone ana att den kan komma senare än vad som är "normalt". Kommer börja med pergo på dag 3 ist för 5 denna månad iaf så kanske äl:en kommer tidigare, om den nu kommer.

Jag har bokat VUL på dag 12 men för säkerhets skull kommer jag mysa på med maken även dag 11.

Håll oss uppdaterade, så länge mensen inte kommer finns ju hopp!

• Love is everything

xxjessikaxx: Attans då... Hoppas det blir + denna omgången! Jag har alltid ca. 33 dagars cykel och jag har alltid kanon-ÄL!! Jag har ÄL runt dag 18-20 så jag brukar göra VUL dag 16 eller 17. Annars visar det så små folliklar och då tror man inte att man får ÄL överhuvudtaget. När brukar du ha ÄL? Beställ en tid 1 eller 2 dagar innan så blir det nog bäst resultat. Då vet man mer om slemhinnan är ok eller inte.

Själv var jag på VUL igår... I vänstra äggstocken fanns en äggblåsa på 19 mm och i högra en på 22 mm!! ÄL idag eller imon förmodligen! Fick ingen pregnyl-spruta då det var 2 stora ägg. Ska inte ta nåt progesteronprov denna gången heller, då jag haft ÄL varje kur med dubbeldos.

Pratade även om insemination, hur mycket det hjälper osv. Hon sa att man sorterar ju ut de bästa och för in i livmodern så det blir lättare för fler att hitta. Hon sa (ursäkta uttrycket!) att man kan "släppa"satsen" var som helst i slidan, alltså det behöver inte vara mot livmodertappen, som jag trodde! De hittar ändå... Hon sa även att kvinnor som är oskulder i andra kulturer, men som ändå har sexuell kontakt, blivit gravida utan att ha blivit penitrerade! Så spermierna hittar ALLTID fram.... Så glöm det där med kudde under rumpan/missionären/långt in osv... : D

Längtar till vi börjar med hormonsprutor nu!! Känns som om det kommer att fungera jättebra!! Är det någon som vet vilka cykeldagar man tar dem på?? Ungefär som Pergotime eller??

• Love is everything

Fick även reda på att om man har haft ÄL så är slemhinnan ALLTID 3-skiktad!!! Alltså vad den ska vara för att kunna få ägget att fästa!

• timmisen

Men Love is everything, vad bra att du berättar detta du fått veta. Är nog därför min doktor aldrig sagt något om slemhinnan, ser det bra ut så säger de väl ofta inget lixom? Hoppas verklilgen det går bra för er nu. Jag blir nästan tokig, ingen mens ännu. Men förr förra månaden kom den dag 33 - första gången det hänt. Får väl snällt vänta och se kommande dygnet om det händer igen.

• xxJessikaxx

Love is, verkar ju riktigt lovande för din del! Håller tummarna att det är riktiga guldägg som ger utdelning!
    Jag brukar ha långa cykler av mig själv, 34-35 och då äl på dag 19-20 ungefär. Det tyckte alltså min läkare var motiv nog att ge mig pergotime. Med pergo har jag alltid fått min äl kring dag 14, till och med tidigare tror jag. Förra gången i januari hade jag två stora ägg på dag 11, därför blev jag lätt chockad när äl:en behagade infinna sig på dag 22-23 denna gång! Jag bokade tid nu till den 17:e, då är jag på dag 12. Ett utgångsläge iaf.
    Bra matnyttig info du fick kring det här med de små simmarnas orienteringsförmåga. Alltid bra att veta att de små rackarna hittar dit de skall

Jag hade en tjock slemhinna senast i förrgår när jag var på vul:et, däremot sa hon inget om treskiktad, men då antar jag iaf att jag HAFT äl denna månad.

• Vårflickan84

hur tjock slemhinna brukar ni ha?

• xxJessikaxx

Jag har aldrig fått veta HUR tjock men de har alltid sagt att den ser "tjock och fin ut". Nu börjar man ju oroa sig lite för att frekvent pergoknaprande kan tunna ut den men bäst att ta en sak i taget...

• Vårflickan84
    xxJessikaxx skrev 2009-08-05 15:51:13 följande:
    Jag har aldrig fått veta HUR tjock men de har alltid sagt att den ser "tjock och fin ut". Nu börjar man ju oroa sig lite för att frekvent pergoknaprande kan tunna ut den men bäst att ta en sak i taget...
    okej!
    kan pergo tunna ut slemhinnan? hmm inte bra... men som du säger, en sak i taget =)
Svar på tråden Pergopinglorna del 18