• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • timmisen

Fy vad det är jobbigt med oregelbunden cykel! Jag har ju mellan 28-33 dagar och är på 29 idag. Tror ju inte jag hade någon äl denna månad heller så har inte så höga förhoppningar. Nu verkar jag varken få äl med- eller utan pergo, vad göra?

• Love is everything

Testa ett uppehåll på 1 cykel och fortsätt sedan med Pergo, kanske dubbeldos?? Har du testat något naturläkemedel? Typ rosenrot?

• timmisen

Tack Love is everything, funderar som du skriver på ett uppehåll och sen se. Ska kontakta doktorn, han är tillbaka nu. För så fruktansvärt mycket krångel med mig ska det väl inte vara, för i går fick jag ömma bröst, så lite hormoner har jag väl i kroppen! Brukar bara få ömma bröst lite tidigare innan bim, men men bara vänta och se. Jag har funderat på rosenrot, men kan inte pga att jag äter antidepressiv medicin (sort som ska vara ok när planerar grav.).

• Boo 79

Snabb fråga bara, om man är gravid o testar äl med äl-stickor (dvs man inte tror man är gravid), visar det positivt då? Har för mig att det är lite av samma hormon...

• LuPeRo

Boo 79 skrev 2009-08-03 10:55:03 följande:

Snabb fråga bara, om man är gravid o testar äl med äl-stickor (dvs man inte tror man är gravid), visar det positivt då? Har för mig att det är lite av samma hormon...
    Är du gravid så kan det visa sig på ÄL-stickor.
    Det gjorde det för mig första gången jag var gravid. Av misstag testade jag mig med fel sticka men det gjorde inget för alla var positiva ändå
  • LillanM

Hej flickor!

Jaha, da ar man nog snart officiellt tillbaka pa den har traden, jag ska till lakaren om 1.5 veckor efter mitt MA med komplikationer och misstanker att han kommer att rekommendera pergo igen.

En fraga till er mer erfarna Pergo-knaprare! Har ni sett nagon statisk eller traffat nagon lakare som sagt att MF/MA-risken okar med pergo (och ev provera)? Vetigudarna om jag orkar ett MF till eller ens en hogre risk (jag ar tamligen olycksdrabbad liksom) och ar sa splittrad till om jag orkar med ett sa "aktivt" forsok som pergoatandet innebar. Suck...

• xxJessikaxx

LillanM, så tråkigt med ditt mf Vet inte om jag beklagat händelsen redan men hellre en gång för mycket. Vad för typ av komplikationer inträffade om du nu vill svara?
    Jag har ställt samma fråga om missfallsrisken vid pergo och alltid fått samma svar att NEJ, ingen förhöjd risk.
    Har du drabbats av mer än ett mf/ma? Själv har jag tre bakom mig med 3-årige sonen efter första missfallet.
    Det finns ju preparat som kan minska risken för mf / ma, till ex progesteron och blodförtunnande, Trombyl till ex. Jag har bägge utskrivet om jag blir gravid. Om du känner för det och om du fått mer än ett mf så finns det en mycket bra och stöttande tråd som jag är med i, säg till så får du länken.

• xxJessikaxx

Sådärja, där kom mensen, inte helt oväntat. Betyder att jag haft 34 dagars cykel denna månad, vilket brukar betyda att man ofta inte har ngn äl, eller åtminstone inte en äl som är duglig att göra barn med, enl min läkare. Dock tror jag nog att känningarna i magen för ca 2 veckor sedan måste ha berott på en rejäl ägglossning, konstigt bara att det höll i sig i en vecka ungefär?

Nu har jag tänkt köra igång med min nästa pergokur på dag 3 och skall boka in en tid för att få äggen uppkollade eftersom det strulade så förra gången. Minns inte vilken dag som passar bra att få det gjort? Har för mig att jag blev kollade på dag 11 i januari på pergorundan, kan jag ha kommit ihåg rätt?

Svar på tråden Pergopinglorna del 18