• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • xxJessikaxx

Hallå alla pinglor, hur går det där ute?

Vårflickan, vad jobbigt att blöda som en gris, det tar ju på krafterna. Det finns tabletter på apoteket vet jag som man kan köpa som minskar kraftiga blödningar, jag blev rekommenderad dem då jag blödde mycket efter mitt missfall. OM du nu får nog av det vill säga. Minns ej vad de hette men de bör ju veta på apoteket.

katitzi, håller tummarna att pergo är mirakelmedlet för dig, även att det skall ge dig utdelning denna gång Shelda!

Jag är nu på BIM -3 och mina tidigare rättså kraftiga symtom har tyvärr minskat ngt och därför är jag rädd att det nog inte bidde något denna månad. Skall testa i morgon.

• Vårflickan84

xxjessikaxx:
    tack! det har slutat blöda nu, tack och lov. visste inte att det finns tabletter mot sånt, ska fråga nästa gång om det blir såhär igen.
    blev bara så rädd... tänkte att något var fel. men men, skönt att det slutat nu!

lyckatill med test imorn

• xxJessikaxx

Tack men jag har inte så stora förhoppningar så mig blir ni nog inte av med
    Skönt att det lugnat sig!

• malinnnnn80

Hej pinglor!

Jag har inte varit här på ett tag.. blev för mkt "jag vill bli gravid-tankar" för min del. Nu är jag dock tillbaka - fortfarande inte gravid.. än =/

Har ätit min andra dubbelkur pergotime och nu väntar jag på BIM. Eftersom jag har oregelbunden mens vet jag inte exakt när det är..

En fråga - när man känner lite molande värk och antar att det är ägglossning, betyder det då att ägget redan har lossnat och är (o)befruktat och skall fästa eller inte, eller är det på väg att vandra ned genom äggledaren? Förstår ni hur jag menar? Om jag förstått det rätt tar hela "äggvandringen" ett tag/en dag? Någon som har bättre koll på det där?

• Vårflickan84
    malinnnnn80 skrev 2009-07-30 19:54:25 följande:
    Hej pinglor!Jag har inte varit här på ett tag.. blev för mkt "jag vill bli gravid-tankar" för min del. Nu är jag dock tillbaka - fortfarande inte gravid.. än =/Har ätit min andra dubbelkur pergotime och nu väntar jag på BIM. Eftersom jag har oregelbunden mens vet jag inte exakt när det är.. En fråga - när man känner lite molande värk och antar att det är ägglossning, betyder det då att ägget redan har lossnat och är (o)befruktat och skall fästa eller inte, eller är det på väg att vandra ned genom äggledaren? Förstår ni hur jag menar? Om jag förstått det rätt tar hela "äggvandringen" ett tag/en dag? Någon som har bättre koll på det där?
    bra fråga!!
  • Skrutt74

Jessika: Har du testat? Jag har läst här att det lutar åt ett plus! Härligt.... Kram!

• xxJessikaxx

Vimsan, nej jag har gett upp, visade minus igår på CB och känner inga grav.symtom. Dock blir jag inte klok på känningarna jag har haft som började för 1 1/2 vecka sedan, molvärk, ömma bröst osv men som sagt, måste nästan ha varit en sen äl. Återstår att se när mensen dyker upp.
    Kommer begära ett ägg-VUL på nästa runda som nog blir först näst-nästa mens dåjag har slut pergo-recept. De tyckte inte jag behövde kollas med VUL eftersom jag alltid ägglossat på dag 14-16 tidigare men denna gång fick jag ju ej utslag en enda gång under dag 11-19.

• Love is everything

Vårflickan84: Tabletterna du söker heter Cyklo-F. De finns bland kondomerna och tampongerna o allt det där! Använde de mycket då jag fick mina första menstrationer! De är kanon!

xxJessikaxx: Du kanske måste vänta ett par dagar till? Jag kommer inte ihåg hur det har varit de andra gångerna? När har det visat sig då? Ska hålla tummarna för dig! Hur blir fortsättningen nu då?

Själv är jag på cd 14 idag, så ÄL väntar om ett par dagar! Har knappt nån koll längre... Första kurerna visste man på klockslaget när man skulle ha sex och testa och ha symtom. Nu har jag inte en aning längre... Kanske är positivt till viss del? : P Ska iallafall på VUL på tisdag och kolla en sista gång på sjukhuset! Sen blir jag överskriven hos privatläkaren genom VC och ska sköta allt därifrån.

• xxJessikaxx

Love is...späänande att vara i äl-tider! Se till att utnyttja tiden väl

Mjo, tidigare har det nog alltid visat sig ettpar dagar innan BIM iaf, även om svagt så jag har inget hopp kvar precis. Ingen molvärk men däremot blödde mitt tandkött när jag borstade tänderna idag och det brukar det göra vid tidig graviditet men en orsak kan ju också vara Trombylen (blodförtunnande) jag stoppade i mig under några dagar i tron det var pyre på gång, den är ju blodförtunnande = blöder lättare.

Ja, fortsättningen...har inte mer pergo på recept dumt nog, för jag fick tillåtelse att köra några rundor i sträck. Läkaren har inte teltid förrän 18/8 och då är det troligtvis för sent att börja med pergo för då borde min mens rimligen både kommit och gått. Men efter läkarsamtalet hoppas jag få mer pergo utskrivet till nästnästa månad och begär då även ett vul för eventeulla ägg på g samt prog.prov. Hon ansåg sist att jag inte behövde det då jag alltid ägglossat på pergo tidigare.

Svar på tråden Pergopinglorna del 18