• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • Anna65
    NoahLeah skrev 2009-08-19 06:40:03 följande:
    Nu har jag sparat morgonurinen, blir att hänga på låset till apoteket när de öppnar kl 10 o köpa nytt test
    Lycka till.
    ♥ Mamma till Änglapojke 09 och två Döttrar 92 & 89 ♥♥
  • Anna65

CattiM; jag gjorde äl test nu för en stund sen och inget utslag heller. Inte ens att det var på G. Undrar ifall pergo gör att man inte får lika mycket utslag på äl testet eller det är kanske så att äl kommer först senare än vad doktorn sa.

♥ Mamma till Änglapojke 09 och två Döttrar 92 & 89 ♥♥
  • Mermaid78
    NoahLeah skrev 2009-08-19 06:40:03 följande:
    Nu har jag sparat morgonurinen, blir att hänga på låset till apoteket när de öppnar kl 10 o köpa nytt test
    Håller tummarna!!!!!
  • Nektarin
    NoahLeah skrev 2009-08-18 19:49:09 följande:
    Verkar som ngt har blivit fel....I söndags em visade Clearblue digital Gravid efter 1 minut, idag stod det inte gravid. Ingen direkt mensvärk, inga blödningar o mår fortfarande illa men antar att det sista testet är det som stämmer, bara konstigt att det visade så starkt för baar 2 dygn sedan. Bara att ringa och avboka mvc-tiden o hoppas på bättre lycka nästa gång.
    Å vad tråkigt
    Fast testet kan ju inte visa "fel" när det visar "Gravid". Har ju hänt att tester visar negativt och det varit fel, men dessvärre inte tvärtom. I så fall har det nog skett en befruktning trots allt som slutade som ett tidigt missfall. Det har hänt mig.
    Styrkekramar till dig!
  • Nektarin
    Anna65 skrev 2009-08-19 08:10:10 följande:
    CattiM; jag gjorde äl test nu för en stund sen och inget utslag heller. Inte ens att det var på G. Undrar ifall pergo gör att man inte får lika mycket utslag på äl testet eller det är kanske så att äl kommer först senare än vad doktorn sa.
    Anna65, jag har alltid fått äl i hyfsad tid, kring dag 14-17. Förra månaden behagade den dyka upp kring dag 20-23, då hade vi inte alls räknat med äl och slutat äl-testa för länge sen så vi missade hela kalaset förra månaden.
    Denna månad tog jag pergo från dag 3 ist för 5, denna gång kom den på dag 15 /igår). De ggr jag väl fått äl har äl-testerna varit mkt starka, starkare än när jag "äl:ar" utan pergo. Det är ett känt fenomen att äl:en kan dyka upp senare med pergo vad jag vet.
  • CattiM

Anna65:
    Jag har ingen aning tyvärr. Men jag och min man resonerar som så att det är bara till att ha sex minst varannan dag från det att jag tar min sista pergotablett. Lite överdrivet kanske...men då går det ju inte att missa tycker man:) Ska testa med ältest idag igen, för vem vet det kanske är som Nektarin skriver att äl kan komma lite senare än vanligt.
    Så jag ältestar, men det är ju inte testerna som gör mig gravid, utan att jag faktiskt har sex när jag väl har äl, så vi fokuserar på att "täcka upp" alla dagar :) Jag håller tummarna så hårt jag kan för oss båda!!

är det din första omgång med Pergotime förresten?
    kram!

• Nektarin

CattiM, tycker jag låter som en bra grej, det där med sex varannan dag alltså.
    Själv orkar jag faktiskt inte ligga i så ofta. Heltidjobb och småbarnstiden gör ju ibland att man verkligen bara vill sova när man äntligen hittar sängen
    Varför jag tycker det är bra att veta lite mer exakt när äl:en är, är också för att jag då kan räkna ut ungefär när BIM är och när jag ev. kan börja testa för en graviditet, testoman som jag är. Men jag håller med om att det är ett stressmoment med dessa tester ibland.

• Love is everything

Taniko: Usch, vad tråkigt! Tror som de flesta andra att det är fel på testet. Om du varit gravid o fått oerhört tidigt missfall så tar det ett tag innan kroppen slutar producera alla gravidhormoner, så då hade det visat "gravid" vid den tidpunkten iallafall!! Spännande att se vad det nya testet visar....

CattiM: Jag har alltid min ÄL runt dag 20, ca. 33 dagars cykel, (dubbelkur). I början räknar man med att ha ÄL så otroligt tidigt, så för säkerhets skull, ha sex regelbundet mellan dag 12 och 20 så är ni säkrade! Till nästa månad vet du nästan exakt vilken dag du har ÄL, räknat på antal dagars cykel ex. 28 eller 34. Och skulle det vara dag 14 ex. då har ni ju sex mellan dag 12 och 17, skulle du ha ÄL dag 19 så kör ni mellan dag 17 och 22 osv.... Lycka till att hitta din ÄL! : D

Tog ett grav.test idag BIM - 1, visade såklart inget! Mensen kommer väl som vanligt i tid imon.... Skit att det aldrig fungerar.... Vill skita i allt detta strulet och köra med IVF direkt! Varför denna jobbiga situation o långa väntan???

• CattiM

Love is everythin: ( fint namn förresten) :) Tack!! Jag tog ett ältest som sagt idag igen och ingen stegring....är på dag 19 i min cykel idag.......Kan jag redan haft min äl? Ja ja vi kör på varannan dag för säkerhetsskull ändå :)
    Ska lämna ett blodprob på fredag (dag 21) Vet nån varför??????
    Kram o tack!

• Nektarin

Love is, hmm, men så länge mensen uteblir finns det ju hopp iaf

CattisM, finns ju risk att du haft den eller så är den på väg. Själv får jag känningar i magen dagarna innan, inget du reflekterat över?

Testet du skall ta är s-progesteron och det visar om du haft äl och i vilken omfattning.

Svar på tråden Pergopinglorna del 18