• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • NoahLeah

Nu är jag bekymrad..ömmat en del på höger sida idag, en bra bit ovanför äggstocken och nu gjorde jag ett gravtest med RFSU:s test o det var solklart negativt..hur kan det vara så när Clearblues digitala test visade gravid i söndags??

• Vårflickan84
    NoahLeah skrev 2009-08-18 14:44:16 följande:
    Nu är jag bekymrad..ömmat en del på höger sida idag, en bra bit ovanför äggstocken och nu gjorde jag ett gravtest med RFSU:s test o det var solklart negativt..hur kan det vara så när Clearblues digitala test visade gravid i söndags??
    hmmm va?
    har du kollat UL?
  • Nektarin

taniko, hmm förstår din oro.
    RFSU:s tester köper jag aldrig, har hört en del dåligt om dessa.
    Prova ett av CB:s tester igen....

• NoahLeah
    Nektarin skrev 2009-08-18 15:14:49 följande:
    taniko, hmm förstår din oro.RFSU:s tester köper jag aldrig, har hört en del dåligt om dessa.Prova ett av CB:s tester igen....
    Ja, jag ska åka och köpa ett om em stund men ska jag testa idag el imorgonbitti?
    Eftersom det visade positivt i söndags mitt på dan borde det ju inte spela någon roll?
  • Nektarin

taniko, nej då borde det inte spela ngn roll. Håller tummarna att det är knas med testet!

• NoahLeah
    Nektarin skrev 2009-08-18 15:35:25 följande:
    taniko, nej då borde det inte spela ngn roll. Håller tummarna att det är knas med testet!
    Hugger ju till på höger sida (ej äggstocken) med jämna mellanrum men det kanske inte behöver betyda ngt?
  • Nektarin

Hugg kan man känna ofta som gravid utan att det betyder ngt negativt.
    Tycker du ska testa om med CB, om det visar "Inte gravid" kan det ju tyvärr vara så att det är ett tidigt mf, det händer ju ibland tyvärr ;-(
    Jag har som sagt haft både lyckade graviditeter och missfall, och har känt hugg vid båda.

• NoahLeah
    Nektarin skrev 2009-08-18 15:40:47 följande:
    Hugg kan man känna ofta som gravid utan att det betyder ngt negativt.Tycker du ska testa om med CB, om det visar "Inte gravid" kan det ju tyvärr vara så att det är ett tidigt mf, det händer ju ibland tyvärr ;-(Jag har som sagt haft både lyckade graviditeter och missfall, och har känt hugg vid båda.
    Men inte haft tillstymmelse till blödning el mer molvärk än vanligt.
  • LillanM

Nektarinen - nej, man ska ju inte jamfora, det fina med FL ar ju att man kan finna sa mycket stod hos manniskor i olika aldrar, platser, livsomstandigheter just for att man delar en upplevelse och da kan man inte sitta och jamfora den upplevelsen. Men jag vet att jag inte ens kan forestalla mig den oerhorda sorg och fortvivlan som foraldrar till spadbarn som avlider gar igenom, bara for att jag forlorat ett barn sent i graviditeten. Och ett MF i v 16 ar ju inte som ett MF i v 6. Det som ar sa konstigt med ett MA var att det var som en illusion, man tittar pa en UL-skarm och sen aker man in till sjukhuset och sover lite och sen ar man inte gravid langre. Det var valdigt svart att acceptera for mig. Forstar att du kande dig snuvad pa konfekten nar hela kroppen skriver graviditet! Jag syftade pa en vannina IRL som har konstaterade koaguleringsstorningar (kommer inte ihag exakta medicinska termen men leder till tidiga missfall och problem i tredje trimestern).

taniko: hur langt gangen ar du? Mest troligt ar det livmodern som vaxer (kan gora ordentligt ont) men det finns ju en mindre risk for utomkvedshavandeskap. Om det blir varre de narmaste dagarna kanske du ska aka in och kolla att graviditeten sitter ratt (de kan inte se mkt alls tidigt men i alla fall att den sitter ratt hoppas jag).

Vet ni? Jag fick precis min mens! 7 veckor efter min kameraskrapning (andra efter mitt MA) sa nu slipper jag ata provera och oroa mig for skador pa livmodern etc utan kommer borja pa pergo om bara nagon dag. Nu jaklar ska det pergopinglas, forra gangen tog det sig pa forsta kuren.....

• timmisen

Taniko: jag skulle mer lita på clearblues test, håller tummarna för dig!

Vad tråkigt det är när doktorer inte ringer när de säger de ska ringa. Händer mig nu ikväll. Vill ju ha lite förtydliganden av honom, ja ja får väl ringa upp dem imorgon.

Svar på tråden Pergopinglorna del 18