• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • Nektarin

Lillan, hinner bara in en snabbis men SKOJ med mensen (för en gångs skull) och härligt att du får börja knapra vilken dag som helst!

• timmisen

LillanM: ja, naturligtvis skönt att mensen kom. Jag planerar ju att oxå försöka knapra igen, men dröjer ett tag till.

• NoahLeah

Verkar som ngt har blivit fel....I söndags em visade Clearblue digital Gravid efter 1 minut, idag stod det inte gravid. Ingen direkt mensvärk, inga blödningar o mår fortfarande illa men antar att det sista testet är det som stämmer, bara konstigt att det visade så starkt för baar 2 dygn sedan.
    Bara att ringa och avboka mvc-tiden o hoppas på bättre lycka nästa gång.

• Mermaid78
    NoahLeah skrev 2009-08-18 19:49:09 följande:
    Verkar som ngt har blivit fel....I söndags em visade Clearblue digital Gravid efter 1 minut, idag stod det inte gravid. Ingen direkt mensvärk, inga blödningar o mår fortfarande illa men antar att det sista testet är det som stämmer, bara konstigt att det visade så starkt för baar 2 dygn sedan. Bara att ringa och avboka mvc-tiden o hoppas på bättre lycka nästa gång.
    Vad jobbigt! Men ta ett till test imorgon. Det kan ju vara detta test som visat fel!!
  • Mermaid78

Hur har ni reagerat på de första tabsen, ska ta min första pergokur imorgon, dubbel dos. Jag äter frulle först sedan tar jag tabsen?

• CattiM

Jag tog min femte och sista Pergotimetablett den 10 augusti. Det är första gången jag går på den här kuren. Gjorde ett äl-test idag, men inget utslag. Kan såklart ha haft äl redan också.
    Undra lite när ni haft eran äl efter en pergokur.....jag är helt ny på det här.....
    Såklart kan ni ju inte veta när jag har äl (om jag ens fått/får en) men vore skönt att höra lite hur det varit för er:)
    TACK!

• Anna65

Tack för välkomshälsningarna hitt till tråden.
    taniko; kramar håller tummarna för dig.
    CattiM; jag tog min sista tablett den 12 augusti, i dag var jag på VUL och doktorn tror att jag har äl ca den 20 augusti. Jag har haft korta cykler.
    Hade en fin äggblåsa 17 mm (och en mindre 9 mm som inte kommer att bli något av enligt honom), sedan mätte han slemmhinnelagret som var ca 8 mm. Och därför kunde han se att ifall jag få äl så är det ca 20 aug.
    Mermaid78; den här kuren var min första och den var enkelkur och jag har inte ännu haft biverkningar, brukar känna av äl ganska starkt så jag får se vad som händer nu.
    LillanM; vad skönt att mensen har kommit så du kan börja nedräkningen inför pergo.
    Jag är ju ny här, tyckte det var helt fantastiskt att få uppleva tekniken som finns vid VUL och vad de kan mäta. Om 9 dagar ska jag ta blodprov och se ifall jag har haft äl och i såfall hur stark den var.

♥ Mamma till Änglapojke 09 och två Döttrar 92 & 89 ♥♥
  • Love is everything

Pratade med BM idag, som pratat med läkaren, som tyckte att jag skulle fortsätta med en enkeldos denna månaden, istället för dubbel, under tiden vi väntar på att hon är färdig med sin semester (!) Sen får vi se om jag blir "godkänd" att börja med sprutor... Trodde det var färdigt! Men hon tycker min slemhinna påverkas för mycket! Den blir bara tunnare och tunnare... Visst finns det vagiatorer mot det???? Nån som har några erfarenheter???

Tack!!

• linis
    NoahLeah skrev 2009-08-18 19:49:09 följande:
    Verkar som ngt har blivit fel....I söndags em visade Clearblue digital Gravid efter 1 minut, idag stod det inte gravid. Ingen direkt mensvärk, inga blödningar o mår fortfarande illa men antar att det sista testet är det som stämmer, bara konstigt att det visade så starkt för baar 2 dygn sedan. Bara att ringa och avboka mvc-tiden o hoppas på bättre lycka nästa gång.
    Usch vad tråkigt! Jag känner med dig.... Stor kram!
  • NoahLeah

Nu har jag sparat morgonurinen, blir att hänga på låset till apoteket när de öppnar kl 10 o köpa nytt test

Svar på tråden Pergopinglorna del 18