• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • timmisen

Jag har tidigare reagerat bra på enkel kur, dvs haft äl enligt prog.prov. Men nu tycker inte ens jag det är nödvändigt med prog.prov då jag vet själv att jag inte ägglossar. Men får jag tillbaka mina fina äl-flytningar med hjälp av pergon så får jag göra prog.prov igen. Men det tråkiga är att hela förra hösten åt jag enkelkur, fick äl, men inget hände ändå. Fast det var ju då det! Nu längtar jag förstås till nya försök. Har ju som många av er andra alla förutsättningar att lyckas "igen" ,jobbigt att det tar så´n tid bara.

• LillanM

Taniko: fasiken ocksa!!

Nu ar jag tillbaka fran lakaren med diagnos pa lattare PCO (PCO-iga aggstockar + for mkt testosteron och langa cykler), receptet pa pergo ar redan uthamtat och jag borjar ata idag!! Tjoho! Lakaren var sa nojd att min mens kommit igang igen och optimistisk! Och nektarinen - vi pratade om MF och han ville att jag skulle ata barn-Albyl och sedan far jag progesteron fran konstaterat hjartslag i v 6! Det skadar ju inte och det finns ju viss fohoppning om att det kan hjalpa lite. 
    Nar pa dagen tar nu er pergo? I samband med mat eller?
  • NoahLeah
    LillanM skrev 2009-08-19 18:07:22 följande:
    Taniko: fasiken ocksa!! Nu ar jag tillbaka fran lakaren med diagnos pa lattare PCO (PCO-iga aggstockar + for mkt testosteron och langa cykler), receptet pa pergo ar redan uthamtat och jag borjar ata idag!! Tjoho! Lakaren var sa nojd att min mens kommit igang igen och optimistisk! Och nektarinen - vi pratade om MF och han ville att jag skulle ata barn-Albyl och sedan far jag progesteron fran konstaterat hjartslag i v 6! Det skadar ju inte och det finns ju viss fohoppning om att det kan hjalpa lite.  Nar pa dagen tar nu er pergo? I samband med mat eller?
    Jag börjar min andra kur på söndag och jag brukar ta till frukosten.
  • Mariadottir

Hej på er!

Får jag vara med här? Jag började min kur med Pergo i morse. Jag och sambon har gått på utredning. Sambon är det inget fel på och det fanns inget solklart hos mig heller, men läkarn tyckte att jag hade något låga värden av FSH och LH så han tyckte att vi skulle prova med pergo medan vi väntar på att få en tid på en IVF-klinik. Jag har regelbunden mens, men ändå rätt märklig eftersom det brukar vara tre månader när cykeln är 33 dagar och nästa tre månaders period är den 29 dagar.

Jag antar att ni andra här i tråden också genomgått utredning? Är det någon som fått göra en spolning av äggledarna?

Livet ÄR en dans på rosor... Man får väldigt många taggar i fötterna!
  • Mariadottir

Hmm, såg nu när jag läste igenom att det kanske inte var så lätt att förstå det jag skrivit, men ni får fråga om ni undrar över något! {#lang_emotions_tongue_out}

• Janssonkatten

Hej allihopa, gamla som nya. Jag har verkligen inte vart aktiv i tråden på länge länge. Men nu vågar jag åter ta mig an detta. Jag är äntligen gravid!!! Efter nästan fem års kämpande har vi nu lyckats efter 2 ma och massa kurer pergotime. Var idag på rutinultraljudet och allt ser bra ut så nu vågar jag verkligen säga att jag är gravid!

Tipsar er om detox, jag har fått ägglossning efter det många gånger!

Håller tummarna för er alla!

• Mariadottir
    Janssonkatten skrev 2009-08-19 19:27:06 följande:
    Hej allihopa, gamla som nya. Jag har verkligen inte vart aktiv i tråden på länge länge. Men nu vågar jag åter ta mig an detta. Jag är äntligen gravid!!! Efter nästan fem års kämpande har vi nu lyckats efter 2 ma och massa kurer pergotime. Var idag på rutinultraljudet och allt ser bra ut så nu vågar jag verkligen säga att jag är gravid! Tipsar er om detox, jag har fått ägglossning efter det många gånger! Håller tummarna för er alla!
    STORT GRATTIS till dig/er! Vilken vecka är du i?
  • Janssonkatten

Är nu i v 18 och magen växer så det knakar. Jag trodde verkligen inte att jag skulle få uppleva detta. Var helt inställd på att adoption skulle bli vårt sätt att få barn. Alla tårar och all frustration är som bortblåst, jag kommer inte ens ihåg hur dåligt jag har mått under allt slit.

Till er som kämpar. Ni gör det superbra! Det är ingen lätt match vi går igenom, men för många av oss går det väldigt bra tillslut :)

blä, nu låter jag sådär positiv som jag avskydde att folk var i tråden innan.. när jag själv kämpade. Jag försöker kasta av mig massa gravidpollen på er *fröa*fröa*fröa* så ni fångar denna smitta ni med!

• LillanM

Mariadottir: det varierar nog lite hur lattvindigt lakare skriver ut pergo, i mitt fall har jag gjort VUL och blodprov och fatt diagnosen lattare PCO-S vilket ger mig langre och oregulbundna cykler. Bli gravid har jag egentligen inget problem med, pergon ar for att skynda pa. Har for mig att Vimsan74 gjorde aggledarspolning precis har i dagarna.

Janssonkatten: grattis, vad roligt att hora! Hade ni nagon diagnos, varfor at du pergo?
  • Janssonkatten
    LillanM skrev 2009-08-19 19:40:43 följande:
    Janssonkatten: grattis, vad roligt att hora! Hade ni nagon diagnos, varfor at du pergo?
    PCO-s, ingen spontan ägglossning.
Svar på tråden Pergopinglorna del 18