• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • Anna65

Nektarin; tack för dit svar, jag har hört att äl brukar dyka upp senare med Pergo, men jag var så inställd på doktorn sa att jag kommer att ha äl typ imorgon. Ska äl testa ikväll igen och se vad som händer.
    CattiM; det är min först pergo kur. Berätta gärna för mig om när du får utslag på äl stickan. De senaste månaderna har jag alltid fått utslag på stickan så jag hoppas att det blir så nu också. Det är bara att vänta och se. Lycka till.
    Mariadottir; välkommen, håller tummarna för dig och alla andra här som väntar på +.
    janssonkatten; Grattis till det lilla livet i magen.

♥ Mamma till Änglapojke 09 och två Döttrar 92 & 89 ♥♥
  • Mermaid78
    Janssonkatten skrev 2009-08-19 19:36:33 följande:
    Är nu i v 18 och magen växer så det knakar. Jag trodde verkligen inte att jag skulle få uppleva detta. Var helt inställd på att adoption skulle bli vårt sätt att få barn. Alla tårar och all frustration är som bortblåst, jag kommer inte ens ihåg hur dåligt jag har mått under allt slit. Till er som kämpar. Ni gör det superbra! Det är ingen lätt match vi går igenom, men för många av oss går det väldigt bra tillslut :)blä, nu låter jag sådär positiv som jag avskydde att folk var i tråden innan.. när jag själv kämpade. Jag försöker kasta av mig massa gravidpollen på er *fröa*fröa*fröa* så ni fångar denna smitta ni med!
    GRATTIS!!!!! Gjorde ni aldrig IVF?
  • timmisen

Men super duper grattis Janssonkatten!!! Det där med "massa kurer pergotime" känns hoppfullt. Åt du enkel eller dubbeldos? Åter igen GRATTIS!!!!!!

• Janssonkatten

Tack för alla grattis :)
    Mermaid:
    Vi hann aldrig göra IVF. Det kom aldrig till skott helt enkelt eftersom jag blivit gravid två gånger innan. Sen har läkaren sagt "om det inte tar sig nu skickar jag remissen" och så har det tagit sig!

timmisen:
    åt enkel första kuren, sen har det vart dubbla. Ibland har de funkat, ibland inte. Men så fort jag har detoxat har de fungerat :)

återigen, tack allihopa och lycka till!

• timmisen

Jag har precis börjat "tänka på vad jag äter" och motionera regelbundet, och haft det där med detox i bakhuvudet. Men hur funkar det då? Kan man köpa färdiga preparat (är lite lat av mig)?

• NoahLeah
    Janssonkatten skrev 2009-08-19 19:27:06 följande:
    Hej allihopa, gamla som nya. Jag har verkligen inte vart aktiv i tråden på länge länge. Men nu vågar jag åter ta mig an detta. Jag är äntligen gravid!!! Efter nästan fem års kämpande har vi nu lyckats efter 2 ma och massa kurer pergotime. Var idag på rutinultraljudet och allt ser bra ut så nu vågar jag verkligen säga att jag är gravid! Tipsar er om detox, jag har fått ägglossning efter det många gånger! Håller tummarna för er alla!
    grattis, underbart!
  • Nektarin

Välkommen till Mariadottir!

Stort grattis till Janssonkatten, minns dig mkt väl *vinkar tillbaka* men i o m mitt långa (6 mån) uppehåll då jag varken fick bli gravid eller än mindre äta pergotime har jag tyvärr "tappat bort" endel "gamla pinglor" på vägen
    Underbart att det äntligen tog sig, du har ju gått typ halva tiden! Härligt!

• Mariadottir

LillanM: Vi har försökt få barn i tre, snart fyra år men utan resultat. Läkaren som vi var hos brukar inte skicka remiss för äggledarspolning men jag funderar ändå på om det inte är där mitt problem sitter. Gjorde VUL och tagit blodprover. Allt såg normalt och bra ut förutom att jag hade något låga FSH- och LH värden. Hur som helst så skulle jag prova med Pergo nu och invänta tid för IVF vilket lär dröja eftersom vi ska gå via landstinget.

Livet ÄR en dans på rosor... Man får väldigt många taggar i fötterna!
  • Mermaid78
    Janssonkatten skrev 2009-08-19 19:51:21 följande:
    Tack för alla grattis :)Mermaid:Vi hann aldrig göra IVF. Det kom aldrig till skott helt enkelt eftersom jag blivit gravid två gånger innan. Sen har läkaren sagt "om det inte tar sig nu skickar jag remissen" och så har det tagit sig! timmisen:åt enkel första kuren, sen har det vart dubbla. Ibland har de funkat, ibland inte. Men så fort jag har detoxat har de fungerat :)återigen, tack allihopa och lycka till!
    Vilken metod går du efter gällande detoxen?
  • Love is everything

Mariadottir: Välkommen!!! : D Jag har gjort äggledarspolning och det är något av det värsta jag upplevt i smärtväg!!! Och då hade jag helt fria ledare.... Så om du slipper ska du vara glad! Men det är givetvis inte lika för alla, en del känner ingenting! Lycka till iallafall!!

Taniko: En nyfikenfråga bara... Varför ska du ta dubbelkur om du ÄL:ar på enkel och blir gravid på det?

Svar på tråden Pergopinglorna del 18