• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • NoahLeah

Love is everything: Jag vet inte , antar att det beror på att äggen inte mognade så jättebra på enkelkur. Läkaren trodde inte det skulle ta sig men vi lyckades ju ändå.
    Ska höra med henne när jag ska dit på VUL.

• icka76

Grattis Janssonkatten! Du ger mig hopp efter mina 2 ma:n. Har du gjort nått speciellt under denna graviditeten? Typ trombyl eller liknande? Jag har fått tid för utredning nu på Carlanderska, ska dit 10/9, hoppas det gör en ordentlig utredning nu.

• Toppenloppan

Hej flickor!

Är oxå en tidigare Pergopingla som ibland kikar in och säger hej!

Icka; BRA med utredning efter era MA, hoppas dock det bara var en tillfällighet.

KattenJansson; STORT grattis!

Alla andra gamla och nya Pinglor önskar jag fortsatt lycka till!
    Vi har fått tid för IVF 1/9 eller rättare sagt det första besöket då!

Kramar

• timmisen

Loppanlängtan: spännande!!! Själv ska jag inte börja knapra pergon (enkel) förräns 7/9. Fasen att det ska va så olika hur vi reagerar på pergon! Själv försökte vi med pergon hela förra hösten utan resultat. Hur länge ska vi förska med "enkel dos denna gång? Det är frågan!!!

• Skrutt74

Mariadottir: Precis som LillanM skriver så har jag gjort min äggledarspolning idag. Klart att det gjorde lite ont, men det var inget olidligt. Men som Love is skriver så är det säkert olika från person till person. Det spände och kändes som lite svårare mensvärk för mig.

Nästa cykel ska jag knapra enkeldos pergo igen, så jag håller lite paus denna månad. Men funkar det i alla fall så är det ju bara toppen!

• FallenMadonnaWithTheBigBoobies

Jag har haft svårt att orka prata om det här så mycket så det har blivit att jag inte hållit koll på tråden alls. Men nu blev jag efterfrågad vilket ju känns väldigt roligt.

Min åttonde kur skulle vara den sista sa vi och sen skulle det blir remiss till ivf. Men eftersom jag har svårt att tänka mig att bara gå hemma och inte ha minsta chans alls (jag ägglossar ju inte utan Pergotime/Ovitrelle) så kör jag ändå. Det är ju samma dosering och jag har recept.

Efter vad som sagts mig ska det vara ett par månaders väntetid på ivf. Så jag hinner väl kanske ett par kurer på egen hand. Jag har ingen som helst förhoppning att det ska gå, men det känns som slöseri med tid att inte ha någon chans alls.

• NoahLeah

Nu har jag hämtat ut en dubbelkur Pergotime, kör igång andra försöket på söndag.

• Toppenloppan

minimal; Håller tummarna att väntetiden går snabbt och att du snart får en kallelse med posten du med!

• FallenMadonnaWithTheBigBoobies
    Toppenloppan skrev 2009-08-20 21:10:42 följande:
    minimal; Håller tummarna att väntetiden går snabbt och att du snart får en kallelse med posten du med!
    Tack! Ja nu ska jag bara lära mig att inte oroa mig för att remissen inte gått iväg för att någon glömt. Är man ett tokigt kontrollfreak om man ringer bara för att kolla det?
  • Skrutt74

Hej alla!

Nästa månad blir jag en pergopingla igen. Känns bra att veta att det finns en plan för den närmaste framtiden och att jag nu äntligen blivit tagen på allvar och träffat en härlig gyn.

Finns det ngn annan pingla här som äter metformin? Jag började nämligen med det igår och är förstås lite nyfiken på biverkningar och liknande. Samtidigt hoppas jag kunna gå ner lite i vikt, (är inte överviktig) men har x antal kilon som jag gått upp senaste vintern då jag åt antidepressiva. Jag läste dock på lite om metformin igår, och man ska inte äta det under graviditet! Vad händer om man blir gravid då??? Är metformin ett sådant läkemedel som man tvärt kan sluta eller måste det trappas ner? Finns det ngn här med erfarenheter?

Svar på tråden Pergopinglorna del 18