• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • Boo 79

Viktoria5: Nja, lite lite molvärk o det stramar lite i brösten, men det kan lika gärna vara inbillning...

• Anna65
    linis skrev 2009-08-21 21:25:38 följande:
    Hej igen tjejer! Nu är jag på första kuren med Pergo. Undrar om någon er har känt er lite "håglösa" av dem? Jag känner inte för att göra någonting alls, inte ens det jag brukar tycka är roligt. Det är inte så att jag är trött, jag bara jävligt less liksom. Som riktigt kraftig PMS. Känner inte igen mig själv!Har någon annan upplevt detta?
    Jag har inte haft några sådana symtom, började min kur 12 aug.
    ♥ Mamma till Änglapojke 09 och två Döttrar 92 & 89 ♥♥
  • Mariadottir
    Anna65: Jag vet inte vem det är som gjort fel? Jag hade ju inte möjlighet att prata så länge med henne igår men jag antar att hon satt och läste ur remissen och där måste det ju ha stått att de simmade dåligt? Eller tog hon detta ur luften? Vi fick nämligen hem ett brev med svaret på han prov och där stod det att det var väsentligen normalt. Men vad betyder väsentligen i detta fallet egentligen? Att de simmar så dåligt att er enda chans till en graviditet är IVF?? Gah, ska prata mer med henne när hon ringer nästa gång och även fråga läkaren vi var hos på utredning jag ska träffa honom igen på torsdag.

Nektarin: Det som är galet är att vi fick ett brev med provsvaren. Så vem är det som felar?
    Livet ÄR en dans på rosor... Man får väldigt många taggar i fötterna!
  • Boo 79

Mensen dök ju självklart upp i morse. Testade ändå *för det finns ju de som får mens ändå* fast man lurar ju bara sig själv. Negativt såklart. Åååh vad segt det känns nu!

• Nektarin

Mariadottir, jag tänkte på detta du skrev tidigare

"Men jag blev jätte förvånad för hon nämde att sambons spermier inte alls är så bra som vi har fått höra. De är rätt till antalet och friska men de simmar väldigt dåligt. Så dåligt att våran enda chans är IVF. Var har den informationen tagit vägen innan???? Varför fick jag pergo om det nu är som hon säger? Idag hann jag inte fråga så mycket om det för jag stod i skolan och skulle precis gå in på lektion, men jag ska tillbaka till gyn, där vi gått för utredning, på torsdag för kontroll av pergokuren så jag ska fråga då. Men... *förvirrad*

Tänkte på den informationen, att den inte kommit er tillkänna...

Boo79, äsch då, men bara ta nya tag hur käckt det än låter....skitmens!

Är i stugan o bara inne en sväng meb hoppas alla pinglor får en trevlig lördagkväll trots allt

• Love is everything

linis: Jag får fruktansvärda humörsvängningar mitti cykeln ungefär... Herregud!! Och allt är givetvis alltid gubbens fel... Usch! Jag måste vara hemsk att leva med under den perioden! Jag retar mig på allt och alla och kommenterar ALLT, givetvis i en pessimistisk ton!

Cd 35 idag, BIM + 2, fortfarande ont i bröstvårtorna och mensvärk sen en vecka, 2 minustester, inga spottings. Vad ska man tro? Känner mig inte det minsta gravid.... Har fått för mig att jag verkligen kommer känna mig det när jag väl är det!? Vad tror ni?? Nån med erfarenheter???

• Linakinn
    linis skrev 2009-08-21 21:25:38 följande:
    Hej igen tjejer! Nu är jag på första kuren med Pergo. Undrar om någon er har känt er lite "håglösa" av dem? Jag känner inte för att göra någonting alls, inte ens det jag brukar tycka är roligt. Det är inte så att jag är trött, jag bara jävligt less liksom. Som riktigt kraftig PMS. Känner inte igen mig själv!Har någon annan upplevt detta?
    Jag har aldrig haft PMS besvär tidigare, men vid min första Pergokur upplevde jag precis det du skriver. Jag var otroligt less på allt, på gränsen till deprimerad. Ville inte göra någonting alls. Det tog ett tag innan jag fattade att det var Pergon. Min andra kur kände jag inte alls några sådana symtptom, och nu är jag på tredje kuren och känner än så länge inte heller nåt. Så det kanske är värst första gången...
  • Linakinn

Måste få skriva av mig lite, jag blir så trött på denna kropp som bara ska spela en spratt hela tiden...

Har försökt bli gravid i ca 1,5 år. Är nu på min tredje Pergokur och den hade vi planerat in minutiöst... Sambon fick åka på jakt denna helg istället för nästa eftersom jag skulle varit på dag 18 nästa fredag och jag tidigare haft ÄL på dag 19-21. Jag har lagt mig ledig helt nästa helg, och sett till så jag inte jobbar kväll sista halvan av veckan. Som sagt, allt var planerat perfekt.

Ochh vad händer såklart? Jo, NU har jag ÄL. På dag 11! Så här ligger jag i min ensamhet med datorn i knät. Känner hur ägget sakta trillar ner och försvinner... Arrghhh!!!

• FallenMadonnaWithTheBigBoobies

Love is everything skrev 2009-08-22 19:06:28 följande:

linis: Jag får fruktansvärda humörsvängningar mitti cykeln ungefär... Herregud!! Och allt är givetvis alltid gubbens fel... Usch! Jag måste vara hemsk att leva med under den perioden! Jag retar mig på allt och alla och kommenterar ALLT, givetvis i en pessimistisk ton! Cd 35 idag, BIM + 2, fortfarande ont i bröstvårtorna och mensvärk sen en vecka, 2 minustester, inga spottings. Vad ska man tro? Känner mig inte det minsta gravid.... Har fått för mig att jag verkligen kommer känna mig det när jag väl är det!? Vad tror ni?? Nån med erfarenheter???
    Det lustiga är att när jag blev gravid med dottern kände jag mig inte alls gravid. Jag hade ju bara mensvärk och trodde att mensen skulle komma när som helst. Hann gå tio dagar över tiden innan jag gick till mvc och testade mig. Jag var övertygad om att mensen skulle komma hela tiden.

Nu när jag håller på med Pergotime och Ovitrelle så känner jag mig löjligt gravid varje månad och när jag tar Ovitrelle så ägglossar jag ju och mensen kommer så punktligt att jag skulle kunna ställa klockan efter den. Skitirriterande att gå från gravid till menskossa på en halvtimme typ.
  • Anna65

CattiM; Har tänkt på dig, hur går det för dig, har du fått något utslag på äl-stickorna?
    I går fick jag utslag på mina. Apoliva har tjänat bra med pengar den här månaden, aldrig gjort åt så många stickor inför äl.
    Linakinn; Ifall du fick ägglossning i gårkväll finns det ju chans att det kan gå vägen ifall sambon kommer hem i dag. Hoppas, hoppas, hoppas.
    Boo79; Hoppas det blir ett syskon nästa gång;O)
    Loveiseverything; Håller tummarna att det har blivit något frö och att du är en av dem som får plusset på stickan sent.

♥ Mamma till Änglapojke 09 och två Döttrar 92 & 89 ♥♥
Svar på tråden Pergopinglorna del 18