• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • Viktoria5

Nektarin och vimsan: Jag hade senaste provet precis på gränsen till för låg ämnesomsättning och att om man planerar att bli gravid ska man inte ens ligga på gränsen till för låg enligt min gynekolog. Däremot har jag inte, just nu i vart fall, problem med vikten. Vilket kanske är lite motstridigt. Tycker att jag kan äta nästan vad jag vill utan att gå upp i vikt, min man tycker jag äter som en "man" och jag är mer på gränsen till underviktig än överviktig även om jag håller mig inom ramen för "normalviktig" så det är lite knasigt. Men rör på mig rätt mycket också i gengäld.

Kramkram

• Anna65

Mariadottir; Det är inte klokt att ni inte har fått informationen innan. Som du förstår är jag inte förvånad att det slarvas inom vården. Efter slarvet med min son så saknar jag all tilltro till vården. Men, men, det finns inga men, men det finns faktiskt viss personal som sköter sig. Men sådan information får ju bara inte missas. Kramar.

Viktoria5; När det gäller problem med sköldkörteln behöver man inte alltid gå upp i vikt. Min mamma, systrar och kusin har alla medicinerat med Levaxin i över 15 år. För flera år sedan undersöktes jag och då låg jag på gränsen till att behöva behandling. Vissa går upp andra blir smala och vissa kan pendla mellan. Motion är ju alltid bra i alla former, skulle önska att jag orkade motionera mer, har själv fibromyalgi.

Jag väntar och väntar på min äl, enl doktorn trodde han att den skulle komma typ igår. Men jag har inte haft utslag på äl stickorna än. Brukar alltid få utslag och alltid känna av min äl. Men jag vet att det brukar dröja längre innan äl med pergo, men man tror ju på doktorn, är faktiskt väldigt glad över vilket stöd jag får av min privata gynekolog. I morgon är det 14 dagar sen sista mensen började så förhoppningsvis blir det äl inom ett par dagar.

♥ Mamma till Änglapojke 09 och två Döttrar 92 & 89 ♥♥
  • Skrutt74

Nektarin: *vinkar tillbaka*{#lang_emotions_smile} Okej, du verkar vara insatt i detta med sköldkörteln. Kanske du då kan förklara en sak för mig... Mitt värde T4V är för lågt, men TSH är perfekt. Enligt gyn skulle det inte kunna vara så, utan om T4V är för lågt borde TSH skjuta i höjden. Hur kan jag då ha det så här??? De proven var tagna i mars och jag har varit och tagit nya prov idag. Ska bli intressant att se vad de visar. (De tog även TPO och T3V).

• Nektarin

Hmm, Vimsan, jag är ju ingen expert, men...
    Jag har ju själv haft lite lågt T3 trots att TSH varit hyfsat och jag har ställt frågan om det kunde vara idé att tillföra T3 endast, finns piller för det också. Dock skrivs dessa ut på licens och min läkare tyckte inte att jag hade nog lågt för att behöva ta dessa. T4 däremot vet jag inte, har som fått för mig att det är vanligare att man kan behöva ett tillskott av T3 än T4, men...som sagt. Det här med hormoner är ju en hel vetenskap.
    Vad är i så fall ditt TSH?

• Nektarin

Själv är jag nu normalviktig men mina symtom innan jag fick diagnosen var just viktuppgång, frusenhet, känsla av frånvaro....

• Nektarin

Viktoria5, din gyn-läkare är nog rätt ute, TSH och thyroeid-proverna är extremt viktiga när man planerar graviditet.

• Viktoria5

Nektarin: Vet du om det kan öka risken för mf? Blev nämligen gravid efter andra kuren av pergo(enkeldos) men fick mf i vecka 6+2.

Anna65: ÄL kommer säkert snart! Jag brukar få min på dag 17 med pergo

• Nektarin

Viktoria5, det kan det göra, min läkare ökade dosen efter mitt mf och då han förstod att jag verkligen ville bli gravid.

• Viktoria5

Nektarin: Tack för svaret! Får se vad fru doktor säger nästa fredag...

• linis

Hej igen tjejer! Nu är jag på första kuren med Pergo. Undrar om någon er har känt er lite "håglösa" av dem? Jag känner inte för att göra någonting alls, inte ens det jag brukar tycka är roligt. Det är inte så att jag är trött, jag bara jävligt less liksom. Som riktigt kraftig PMS. Känner inte igen mig själv!

Har någon annan upplevt detta?

Svar på tråden Pergopinglorna del 18