• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • Shelda
    malinnnnn80 skrev 2009-08-24 13:25:51 följande:
    Hej Pergopinglor! Fortfarande ingen graviditetslycka för mig.. min förra cykel var 44 dagar efter dubbelkur med Pergotime =/ Idag är jag på "nya" CD 5. Har bara en enkelkur Pergotime att hämta ut från apoteket sedan tidigare (har de senaste två kurerna ätit dubbelkur). Imorgon har jag tid hos min gyn. Skall jag vänta tills imorgon (CD 6) då läkarn antagligen skriver ut dubbelkur (eller trippel?) till mig eller skall jag ta två tabletter idag från den kartan jag kan hämta från apoteket? Hur skulle ni ha gjort? Någon av er som börjat äta Pergotime på CD6? (vet att man "normalt" börjar på CD 3 eller 5). Ha det gott!
    Jag började på CD 6 på min andra kur och den gången fick jag ingen ägglossning, vilket jag fick både första och tredje. Så jag hade börjat ta tabletterna dag 5. Men läkaren som jag frågade sa att det inte borde spela så stor roll med dag 5 eller 6.
  • Love is everything

Är på cd 3 idag, men låtsas att det är dag 5, så kanske ÄL infaller tidigare och hela cykeln blir kortare?? Hoppas...

För övrigt är jag borta ett tag nu... Ska till Bulgarien i eftermiddag!!! : D Hoppas ni får en fin vecka och att jag har mycket att läsa när jag kommer tillbaka!! Hur jag nu ska kunna klara mig utan mina kära pergopinglor och FL en hel vecka???? : P Det ska nog gå ganska bra. 27 C värme på en 5 km lång strand med en paraplydrink i handen..... Mmmmmm.....

Kram till er alla!!
    /Annelie

• Nektarin

Love is, ha en underbar resa och försök koppla bort allt vad barn-bakning heter och bara njut!

• timmisen

Lovi is, instämmer, ha det så härligt nu!

Vet inte om jag skrivit om detta här, men läste i en annan pergo.tråd om en tjej som får "falska utslag på äl-testen" pga sin pco. Det har jag inte förstått förräns nu när läkaren sa att han såg tendens till pco. Skönt på ett sätt att veta vad det beror på då jag oftast fått utslag på testen, men ändå inte blivit gravid. Fast jag har ju enligt progesteron proven haft regelbunden äl, det är nu sedan i somras som äl:en börjat strula. Tycker bara det är lite konstigt att det strular så plötsligt? Vad gäller äl-testen så kanske jag ska strunta i dem? Som sagt får jag bara tillbaka mina tydliga
    äl-flytningar så vet jag att äl är på gång. De är lixom borta nu, kom tillbaka!!!!!!!

• timmisen

Alltså, nu fattar jag ingenting. Kände redan imorse nå´t, och ursäkta men nyss på toa hade jag mega mkt flytningar??? Antingen har jag svamp, eller kan det vara en sen äl?????? Är på dag21. Strunt samma, så skönt bara (har saknat mina "glansiga" fina flytningar). Hoppet kommer lite tillbaka.

• Nektarin

timmisen, härligt, hoppas det är så Bara hoppa på karln då!

Det där med falska äl-utslag låter ju lite oroväckande. Stod det ngt mer om detta i tråden du såg?

• timmisen

Nä, det var ingen som svarade på det. Kan ju puffa min fråga där. Men Holte på CVL kliniken säger oxå detta om höga LH-värden pga pco.

• malinnnnn80

Hej,

Var till gyn idag. Ska äta dubbelkur av Pergotime (igen) och på dag 8 ska jag dit på VUL. Om de ser ngn äggblåsa ska jag få en spruta för att stimulera ägglossningen. Funkar allt som det ska ska jag då få ÄL inom 24 timmar. Spännande! Ger mig lite mer hopp om ett plus

Någon av er som varit med om samma? Och isf, hur gick det? Känner ni till om flera blivit gravid på det sättet? Alltså, ökar det chansen för att träffa rätt och få ett plus?

• FallenMadonnaWithTheBigBoobies
    malinnnnn80 skrev 2009-08-25 18:32:47 följande:
    Hej, Var till gyn idag. Ska äta dubbelkur av Pergotime (igen) och på dag 8 ska jag dit på VUL. Om de ser ngn äggblåsa ska jag få en spruta för att stimulera ägglossningen. Funkar allt som det ska ska jag då få ÄL inom 24 timmar. Spännande! Ger mig lite mer hopp om ett plus Någon av er som varit med om samma? Och isf, hur gick det? Känner ni till om flera blivit gravid på det sättet? Alltså, ökar det chansen för att träffa rätt och få ett plus?
    Jag tar Ovitrelle-spruta varje kur nu. Stack mig i magen i måndags för fjärde gången. Det har funkat för mig så att jag ägglossar, det gjorde jag inte utan sprutan. Men det har inte velat ta sig ändå trots att vi tajmat ägglossningen bra. Jag antar att det aldrig finns garantier. Ägg kan ju befruktas men inte fästa t.ex.
Svar på tråden Pergopinglorna del 18