• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • Nektarin

LillanM, vad spännande, nu håller vi tummarna!
    Jag får ju testa blodsockret konstant efter äl:en för jag vill ligga bra redan från början så efter äl:en gäller värsta renlevnadslivet för mig, bra kost, ingen alkohol eller piller och så ett evigt pickande i fingrarna

• Love is everything

LillanM: Tack för stöttningen!! Jag tror jag ska göra som du säger och vara precis neutral, tror det funkar bäst! Annars ber jag bara min biffiga karl att spänna ögonen i henne!! Mohahahaha!! : D Vi kan inte ställa oss i kö för IVF pga åldersgränsen. Vi måste bekosta det själva och jag vet inte om vi har 50.000:- att hosta upp bara sådär! Men om sprutorna inte inger något hopp så är det tyvärr vår enda lösning, så då får det bli så!

Lycka till med din kur nu!!!

• Love is everything

Mermaid78: Man har alltid äggblåsor som vilar i äggstocken, vissa är större och vissa är mindre. På dag 11 borde du kunna se ett par stycken. Jag har min ÄL runt dag 20 så vi brukar göra VUL runt dag 17. Om jag skulle göra ett VUL dag 11 skulle det bara visa ägg som är kanske 5 mm, eftersom det är ganska tidigt innan min ÄL. Äggen växer ju 2 mm per dag så man brukar kunna räkna ut vilken dag du har ÄL ändå! Du får sexförbud endast om du har 2-3 LEDANDE äggblåsor, alltså äggblåsor runt 18-20 mm/st. Du kommer förmodligen kunna se flera äggblåsor ändå dag 11! Eftersom jag har PCO-S så har jag ca. 10-15 äggblåsor vid varje VUL, många små och något stort! Du får helt enkelt vänta och se hur det ser ut! Du kanske tom får komma tillbaka efter ett par dagar igen för att se hur allt har utvecklat sig... Lycka till tjejen!!!!!! : D

• LillanM

Mermaid78: de borde absolut ha sett om du hade PCO-iga aggstockar (vilket inte ar samma sak som PCO-s) pa VUL, undrar vad de tittar efter da? Spannande.

Nektarinen: skont att det inte bara ar jag som blir lite "over the top"! Jag har liksom forlast mig pa massa bocker om hur viktigt mammas kost vid befruktning och forsta veckorna ar (och den viktigaste hjartutveckling sker ju da...). Men samtidigt ar jag radd for att oka min egen stress, under min MA-graviditet levde jag som i en bubbla och inte fan hjalpte det saklart.

Love is: visst ja, du ar ju bara barnet {#lang_emotions_wink}. Jattebra att du tar med dig karl, man ar mkt mindre sarbar nar man ar tva (jag far nastan alltid ga pa lakarbesok sjalv eftersom min man jobbar oerhort mycket och har borjat utveckla lite sjukhusfobi pga allt hemskt som hant sa han ar inte mkt stod). Jag skulle foresla att du skriver upp dina fragor och tar med, det ar sa latt att bli lite borttappad, speciellt om lakaren ar lite "snabba, raka puckar" och sag till din gubbe att hjalpa till att fa fragorna besvarade. Nae, kostnaden avskracker saklart men sjalv har jag redan borjat spara for att kunna ha en helt privat forlossningsvard nar vi blir gravida igen - det far blir  Pasta Bangladesh ett par manader.

• Nektarin

LillanM, jo helt klart, sen finns det ju de som både rökt och druckit i början av graviditeten, innan de vetat om att de varit gravida, och fått friska, perfekta barn. Så allt är kanske med måtta

• Mermaid78

Love is everything och LillanM
    TAAAACK för svar!!! Tycker också att dag 11 är lite tidigt..Tänk om de är för små nu och de ser inte vilka som är ledande?

• LillanM

Mermaid78: da ar det bara upp i gynstolen ett par dagar senare, man blir liksom ganska bra kompis med den pa pergo.

Nektarinen: ja, satans manniskor! Jag vet sjalv att jag flippar ut lite men a andra sidan ar det skont att aldrig kunna anklaga sig sjalv om nagot gar fel. Hur ar det mig dig nu da? Dag 20 - analyserar du kanningar? Och forresten, du som ar lite MF-expert ocksa, jag ska fa progesteron fran konstaterad hjartaktivitet i v 6+, ar det den normala tajmingen for progesteron? Jag far for mig att det ar fran v 4?

Usch, vilken trist dag jag har pa jobbet och deppigt vader. Vill bara ga hem och leka med var hundvalpen istallet for att sitta har och uggla.

• malinnnnn80

Hej Pergopinglor!

Fortfarande ingen graviditetslycka för mig.. min förra cykel var 44 dagar efter dubbelkur med Pergotime =/

Idag är jag på "nya" CD 5. Har bara en enkelkur Pergotime att hämta ut från apoteket sedan tidigare (har de senaste två kurerna ätit dubbelkur). Imorgon har jag tid hos min gyn.
    Skall jag vänta tills imorgon (CD 6) då läkarn antagligen skriver ut dubbelkur (eller trippel?) till mig eller skall jag ta två tabletter idag från den kartan jag kan hämta från apoteket?
    Hur skulle ni ha gjort? Någon av er som börjat äta Pergotime på CD6? (vet att man "normalt" börjar på CD 3 eller 5).

Ha det gott!

• Nektarin

LillanM, jo nåt känner jag :/ Men vågar inte tro ett skvatt, min kropp har lurats förr. Ngn form av aktivitet är där nere, men enligt läkaren så kan ju äl:en, om den varit av det kraftigare slaget, ge känningar och ilningar i mage och äggstockar när man närmar sig BIM utan att det är pga graviditet. För mig är det lite svårt att veta hr kroppen känns när den varit "ogravid" efter pergo eftersom jag trots allt blivit gravid tre ggr av fyra på pergotime.
    Testardag på tis om en vecka.
    Jag skall ta mina progesteronvaggisar from jag plussat och hade jag varit du hade jag ifrågasatt varför du inte ska börja med dem på en gång?

Jag har också en trist dag på jobbet, vi brukar ha mer att göra på måndagar men det är ganska stiltje...

malinnnn80, gissar att du kanske hade ganska sen äl förra ggn med pergo om du hade lite längre cykel så jag hade nog valt att börja med pergotimen from dag 5 för att inte riskera att senarelägga äl:en mer än nödvändigt.
    JAG hade till och med börjat med dem på dag 3 som jag gjorde denna gång men jag vet ju att de flesta förespråkar dag 5 som startdag.

• NoahLeah

Oj vad ni skrivit, får läsa igenom lite mer imorgon när jag har mer tid.
    Nu har jag fått tid för VUL, blir på dag 14 så jag hoppas på positivt besked.

Svar på tråden Pergopinglorna del 18