• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • Janssonkatten

Ser att det är många som undrar om min detox. Jag köper ganska regelbundet (3 ggr / år) en detox på hälsokostbutiken som jag blandar med vatten och dricker i 20 dagar. Den smakar typ som måltidsdryck i äppelsmak, altså inte alls speciellt dålig. Under tiden har jag ätit som vanligt (till och med lördagsgodiset) och motionerat som vanligt. Det jag undviker är alkohol och tobak under detoxen. Gjorde en tråd om detoxen för ett tag sen och det visade sig att fler upplever att den hjälper i fertilitetssnurren. :)

Vi tog inget annat än pergo dubbelkur, har inte behövt det hittills.

• timmisen

Taniko: spännande. Själv känns det som en evighet för mig (7/9). Kanske skulle kolla upp det där med detox! Är det dyrt och man kan alltså äta/dricka det samtidigt med pergobehandlingen?

• katizi

Hej är det någon som vet när man som tidigast kan få ÄL av pergo, jag ska ta sisa tabletten i morgon men har idg fått ökade flytningar (typ vita tjocka) och e lite småöm, jag har ingen aning eftersom jag inte haft ÄL p¨å lääääääääääääääänge

• Mermaid78

Idag tog jag sista tabletterna i min första och dubbla pergokur. Imorgon ska jag lämna blod igen och på tisdag vul, det är då dag 11. Jag antar att det är då man ser antalet äggblåsor?

• Anna65

I eftermiddag har jag varit tvungen att ta värktablett och vila mig eftersom jag har så kraftiga äl-smärtor. Utslag äl-stickor i går. Haft smärtor sen i fredagseftermiddag.
    Jag brukar känna av min äl annars, men inte så här smärtsamt.
    Hur har det varit för er andra här på tråden?
    Varför äl-smärta uppstår har jag sökt på nätet och inte hittat så mycket till svar här. Endast att det är den lilla blödningen som sker i äggstocken när ägget släpper.
    Funderar på ifall det är så att ägget inte har släppt än eller har det släppt? Svåra frågor för er andra säkert, men intressant att höra ifall ni har någon mer info till mig.
    Tyvärr har jag inga fler äl-stickor hemma nu, annars skulle jag kolla direkt, det kanske är en av alla biverkninar man kan få med pergo.

♥ Mamma till Änglapojke 09 och två Döttrar 92 & 89 ♥♥
  • LillanM

katizi: jag ar ingen pergo expert men det later ju lite tidigt. Kanske om du borjade pa kuren dag 5 och nu ar pa dag 10 sa skulle det ju kunna vara forsta dagen pa AL-flytningar sa att AL-ar pa G inom ett par dagar (AL kommer sista dagen pa AL-flytningar). Ar du saker pa att det ar Al-flytningar - de ska vara sega, som aggvita sa att man kan dra pa dem flera centimeter mellan fingrarna. Sjalv vet jag inte om jag litar pa flytningar langre, har atit ostrogen och pergo och vet inte hur det paverkar.

Anna65: det sag ok ut pa VUL med antal blasor? Min lakare menar att det ar oerhort liten risk for overstimulering (jag behovde inte gora VUL denna kuren eftersom jag reagerat bra och blivit gravid pa enkeldos innan) men anda. 
    Mermaid78: undrar varfor du ska lamna blod innan VUL? Det kan ju inte vara progesterontest. 
    Ego: Sjalv avslutar jag min kur idag, iiiiiieeee. Tank om det tar sig pa forsta kuren igen som forra gangen. Gubben och jag har full uppvarmning nu, no pressure{#lang_emotions_kiss}
  • Love is everything

BIM + 3 idag och ÄÄÄÄÄÄÄÄCKEL-MENS!!! Hatar, hatar, hatar den.... Varför funkar det aldrig???? Skitkul att ha mens när man ska utomlands på tisdag också!! Sola och bada varje dag med mens... Najs!!?

Har fortfarande inte träffat min blivande infert.läkare... Men har hört av både närstående och främlingar att hon *viskar* är dum i huvudet! Hon visar ingen empati, är kall och känslolös och har ALLTID rätt! Man ska inte säga ett ord till henne om varken en själv eller vad man tror. Är det en sån person man behöver i detta läget??? Och barnmorskan som jag pratat med i telefon verkar också vara nån slags surtant... Suck. Är man värd detta? Hoppas verkligen dessa sprutor är precis vad jag behöver... Orkar inte hålla på med behandling 1 år till och SEN behöva göra flera IVF som går på flera tio tusentals kronor... Jag vill ha barn NU!!!! Eller iallafall kunna bli gravid....

Suck, suck, suck.... Förlåt för mitt gnäll... Hoppas ni står ut! Vet ju att ni fattar hur jag känner mig just nu...

• Mermaid78

LillanM
    Hon vill kolla alla mina hormon nivåer + hur det ändras under min cykel tror jag. Har inte du lämnat prov?

• Anna65

LillanM; ja det såg ok ut på vul med antal blåsor, så överstimulering kan väl inte smärtan bero på, tror jag!!! Men vad vet jag :O) En 17 mm blåsa och en 9 mm blåsa så doktorn sa att det var endast den stora som skulle kunna bli något, slemhinnan 7 mm. Men detta var i tisdags och han trodde att jag skulle ha äl tor-fre. 2mm per dag sa han att blåsorna växer så ifall äl är i dag hos mig så skulle den stora blåsan vara ca 27 mm och den lilla 19 mm. Men han pratade också om en övre gräns som jag inte kommer ihåg. Han sa att blåsan måste vara minst ca 18 mm vid äl för att det ska kunna bli något.
    Loveiseverything; kramar om, kan du inte få någon annan läkare istället, eventuellt någon privat som har avtal med landstinget kanske.

♥ Mamma till Änglapojke 09 och två Döttrar 92 & 89 ♥♥
Svar på tråden Pergopinglorna del 18