• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • Anna65
    Anna65 skrev 2009-08-27 19:02:13 följande:
    Kramar om; Jag är ju ny här på tråden så jag är ju inget proffs, men som jag förstod min gyn så var en av mina blåsor i den storleken och det skulle inte bli något av den sa han. Men det måste ändå bero på när du får äl, 2 mm per dygn växer ju blåsan. Kramar
    Katizi, självklart var inlägget till dig.
    ♥ Mamma till Änglapojke 09 och två Döttrar 92 & 89 ♥♥
  • katizi

Tack Anna65, någon annan? Känner mig lite smått hysterisk nu, att det ska vara så jobbigt.

• Mermaid78

Hej tjejjer! Idag var jag hos min gyn igen, då jag hade 3 stora äggblåsor i tisdags. Idag hade jag 2 st stora, så att jag kommer att ha 2 äl troligtvis. Är det bra? Borde ju vara dubbel chans? Hade också fin? slemhinna och alla provsvar såg jättebra ut. Idag är jag på dag 13. Hon sa att varannan dag är det optimala, så vi kör på det. Jag hade en på 20 och en på 22 tror jag hon sa.

• Nektarin

katitzi, tror de skall vara minst 19 för att duga något till, och om vi tänker att de växer 2 mm per dygn så är det ju fyra dagar dit och då är du ju på dag 16 vilket är full normal tid att få äl...eller tänker jag fel??

Här är en till som deppar...tog sig inte denna gång heller. VET att vi inte försökt i eveigheter men uppehållet på ett halvår samt min ålder, inte helt optimal för att skaffa barn, gör att jag blir smått pessimistisk. För senaste 8 månader sedan blev ag gravid 2 ggr i rad på enkel dos men krävs det dubbel nu? ska lämna prog.prov i morgon...

• LillanM

Nektarinen: fasiken ocksa!! jakla skit. Forstar att du kanner dig nedslagen men gumman - din fertilitetet kan knappast gatt at skogen pa 8 manader. Men att man ska behova vanta en endaste sekund till nu ar sa svart men hall ut!

Forresten - (vet att vi diskuterat tidigare) nar har nit fatt AL med pergon? Jag ar pa CD 11 och har annu inte fatt nagot mellanutslag pa min CB monitor (som ska komma upp till 5 dagar innan man far "agg-utslag") sa jag borjar blir lite orolig. Tog pergon fran CD 2 denna gangen (CD 3 forra gangen och fick pa AL kring CD 16-17 tror jag). Hispar sakert for ingenting men orkar inte att det ska vara krangligt.

• icka76

Nektarin: Fasen oxå!!! Har du säkert äl när du tror att du har det? Den kan ju ha ändrats trots pergo nu efter allt du gått igenom.

En fråga: Är det någon här inne som haft mf/ma och skrapats som räknat skrapningen som första mensdag och börjat med pergo dag 5 igen? (Hoppas ni förstår). Jag har gjort det nu efter inrådan av läkare och jag funderar lite på hur kroppen reagerar på det. Är på dag 11 idag och jag tror att jag fortfarande har grav.hormoner kvar. I vanliga fall så har man ju inte äl medans de hormonerna är kvar i kroppen men nu har jag ätit pergo. Är lite orolig att jag tvingar fram en äl emot kroppens vilja om ni förstår hur jag menar?

• LillanM

icka76: jag borjade inte pa pergon direkt efter mina skrapningar utan vantade in att min mens kom igang (hade den inte kommit hade det blivit pergo) och borjade sen. Jag hade testat negativ pa gravtest i nagon vecka innan sista skrapningen. Har du tagit en gravtest for att se om du har hormoner kvar?

• Nektarin

Tack gummor för ert pepp.
    Icka, jag testade ju starkt på äl-testen förra veckan tis-ons och räknar alltså med BIM två veckor efter det, borde känna nåt vid det här laget tycker jag men allt jag känner är i så fall pms-grejor...
    Som sagt, avvaktar prog-provet jag lämnat idag (skulle ha lämnats igår eg. men det var helt bortblåst, tror och hoppas inte det har ngn större betydelse) för att se hur jag ägglossat. OM det visar bra äl finns det väl rimligen ingen anledning att öka på dosen? Kan då problemet vara att ägget / äggen inte släpper som de skall? Kanske för tidigt att börja grotta i det men har ju blivit hyfsat lätt gravid tidigare så varför detta nu då?
    Hur konstaterar man att det är så?

LillanM, jag hade ju äl på dag 15-16 denna gång och det är ju inte ovanligt med ngt senare äl med pergo. Jag tar alltid min pergo på dag 3 för annars verkar jag få älen kring dag 20, lite sent anser jag...

Vad gäller pergo direkt efter skrapning har jag ju själv inte gått igenom det men tycker rimligen det borde funka som du säger Icka, om man nu inte väljer att "läka ihop" en månad eller så innan man hoppar på tåget igen.

• katizi

Tack för alla svar, känns lite bättre, då finns ju chans till ÄL dnenna månad, hoppas, hoppas, hoppas.

• Mermaid78

Borde ha äl i dagarna...Gyn trodde jag skulle ha 2 äl då jag hade 2 stora äggblåsor som var ledande. Bara att sexa och sedan hoppas..Hon sa varannan dag. Tror ni att hon menade flera ggr på den dagen man sexar eller bara 1 ggn varannan dag?

Svar på tråden Pergopinglorna del 18